Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Balení medu
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3
Všem přeji pohodu, nevím kam to napsat tak to šoupnu zde.
Nevíte náhodou někdo kde se dají sehnat takove krabičky na medík.Asi špatně hledám ale pořád nemohu nic najít.HuhHuh

Díky všem za rady a připadné odkazy...

http://www.goga.sk/_resize.php?picture=1...peg&blob=1
Tak takové se asi neprodávají, padá to z plniček už zatavené.

Pokud by to mělo být na plástečkový med, viděl jsem takové polotovary na zaklapávání v cukrárně - balily do toho křehké laskonky atd.
Mašinu v provozu, něco jako YouTube jsem zahlédl na nějakém snad argentinském, či španělském webu, ale to už si fakt nepamatuji. Už jen od pohledu to dělalo metráky medu za šichtu.
Ale zkus oslovit někoho z výrobců těchto mašin, např. fy Mašek či Blanické strojírny ve Vlašimi. Máslo, či marmelády se chovají z hlediska plnění podobně. A jen pro pořádek se pak podívej na nějakou nabídku takovéhoto medu pro gastroprovozy - např. hotely, nemocnice či penziony..
Pak jsem hledal pro zajímavost ceny medu v takovémto balení. Dostal jsem se na nějakou naši firmu - a suše polkl. Upřímně jsem se zděsil zoufale nízkou nabízenou cenou - ani omylem. Ceny já dnes nabízím v přepočtu možná vyšší, než oni za 20 gramů medu. Takže jsem tuto myšlenku rychle vzdal.
Podle mého soudu se tady nijak neřeší kvalita medu, to jinak není ani možné. Navíc se tam podle mne zpracovávají medy s poměrně vysokou hladinou vody - ty medy totiž neskutečně tečou. Ale to může být jen můj subjektivní dojem.
Jedna z možností http://www.medokomerc.kh.cz/oxidHlwem9iP...xvej0xMA-- nebo http://www.gastropro.cz/DetailPage.asp?DPG=381
V prvém případě se jedná o tzv. ceny základní - tedy beze slev (a ta může činit klidně desitky procent), ve druhém případě 20 gramů x 50 ks (tedy 1 kg) 2,51 x 50 = 125,50 Kč/kg.
iRP
Pokud máš, Ladislave, na mysli jen nádobku na malé množství medu, třeba "k snídani", pak jsou tu sličné slkeničky z Teutonie, zvané Frühstückglas (http://trebonsky-med.cz/obchod/index.php...d=Fr%FChst ), ta je na 40 ml. a s víčkem vyjde na 4 Kč, mám je od Petra Sedláčka, měl i větší - na 60 ml.
Jiří
Pár obrázků ze sobotního trhu ve Freiburgu im Breisgau ...
Zajímavé: pestrá nabídka druhových medů (převážně ze Schwarzwaldu, ale i z ciziny), pestrá nabídka hmotnosti od skleniček na 40 - 60 ml přes půlkilovky, kilovky až k plechovkám tuším dvoukilovým. Hodně medu s ovocem a lesními plody.
Docela cvrkot, velký zájem (i přes ty ceny ...), lidi se s prodejci znali, často jim i vraceli jejich sklenice ...
Velký výběr dalších včelích produktů: pyl, mateří kašička, sirupy, masti, tinktury, vosk, svíčky, medovina a pod., mýdla, bonbony ...
Zajímavá je tak ta viněta ECHTER DEUTSCHER HONIG. Asi se taky potřebují nějak vymezit ...
Jiří
[Obrázky: P1080701_1_1.jpg] [Obrázky: P1080702_1.jpg] [Obrázky: P1080703_1.jpg] [Obrázky: P1080704_1.jpg] [Obrázky: P1080705_1.jpg] [Obrázky: P1080706_1.jpg] [Obrázky: P1080707_1.jpg] [Obrázky: P1080708_1.jpg] [Obrázky: P1080709_1.jpg] [Obrázky: P1080710_1.jpg]

A další ...

[Obrázky: P1080711_1.jpg] [Obrázky: P1080712_1.jpg] [Obrázky: P1080713_1.jpg] [Obrázky: P1080714_1.jpg] [Obrázky: P1080715_1.jpg] [Obrázky: P1080716_1.jpg] [Obrázky: P1080717_1.jpg] [Obrázky: P1080718_1.jpg] [Obrázky: P1080719_1.jpg] [Obrázky: P1080720_1.jpg]
Na jednom fote som si všimol, že vyberajú aj "zálohu" 0.25€. Zrejme za poháre...
Já si toho, Vojto, všiml až teď, když jsem sem dával ty fotky ... Díky za připomínku ... To by vysvětlovalo, že lidi sklenice tolik vraceli ... Škoda, mohl jsem se na ten systém zeptat, snad příště ... Big Grin
Na co jsem se ale optal, byly ty malé skleničky. Je to logické. Pokud mohou nabídnout tak široký výběr, pak dají zákazníkům šanci koupit si malé množství na ochutnání ...
U nás je to trochu jiné, naše lokální nabídka není tak pestrá, ale přesto je to zajímavá inspirace ... Já tenhle modus, zejména pro nové zájemce, od letoška zavedu ... Tedy jestli bude co nabídnout ... Big Grin
Jiří
Jenom na ukázku - jak jsme my vyřešili "přidanou hodnotu" při letošní nabídce medů...Smile

[Obrázky: med_jarn_1.jpg]
Ja mam tohorocnu skusenost, kde som na flasiach nahradil klasicke biele vicka s vickami so vcielkou Majou nesucou med. Uz mi viacery zakaznici povedali, ze ich deti ovela ochotnejsie ten med z takej flase jedia. Cize aj vizualna stranka u niektorych zakaznikov zabera.Wink
Obal jednoznačně prodává - pokud má člověk před sebou na výběr podobné produkty - tak se není o čem bavit. Dojem, značka, obal jsou tím, co odlišuje ty úspěšné od neúspěšných. Že na někoho reklama, obal a podobné povrchní věci nepůsobí, to je jenom iluze Smile
Jsem rád, že se zde rozproudila diskuze na téma obalů. Pro mě osobně je to dost podstatné téma, protože v potravinářství pracuji, tyto věci řešívám docela často. Neřekl jsem, že obal má být bez popisků, neřekl jsem ani, že má být odbytý - to vůbec ne, jak je řečeno, obal prodává. To však učí každá učebnice marketingu. Je spíše problém v tom, kolik různých zbytků zůstane, když se produkt spotřebuje. Vzhledem k tomu, že většinu mého obratu mám v západní Evropě, především pak Německu, mohu říci, že tamější spotřebitel uvažuje do značné míry stejně jako já. Obal musí mít co se hmotnosti a objemu týká velmi malý podíl na celkové hmotnosti a objemu produktu a musí být snadno recyklovatelný. Výše uvedená sklenice medu je pěkná, ale tak na vystavení na poličku, jíst by mi to bylo líto. Osobně preferuji pro účely medu výrazné etikety, které zabírají klidně podstatnou část sklenice. Marketing však na tomto nemůže zůstat. Pokračovat by to mohlo webovými stránkami s fotkami včelnice a povídáním kolem, možná letáčkem, ale toto se vyplatí spíše větším producentům, ne nám malým. Osobně se mi nejlépe prodává med tak, že si vystavím pyramidu ze sklenic v kanceláři a klienti, se kterými u sebe jednám samozřejmě (možná ze slušnosti) na toto mnohdy sami převedou řeč a pak se již téměř nestane, abych jim med neprodal. Podotýkám ale, že jsem malovčelař, žádná farma. Když jdu v obchodě a vidím uniformní produkt s na oko nerozeznatelnou diferenciací (cukr, mouka, ... med) zohledňuji především cenu za kilo, pak až obal. Tím rozhodně neříkám, že by včelaři měli jako obal užívat nevhodné či k jinému účelu již použité nádoby, jde jen o to uvažovat udržitelně a všechno nazdobení kolem něco stojí. Věřím, že to na spoustu lidí může fungovat, mnoho ženských zákazníků se řídí city, na mě však tyto věci působí opačně.
Ano máš pravdu, ale na druhou stranu je sklenice medu i docela dobrý nápad na dárek. Mě osobně už nebaví vymýšlet co za kolik koupit (obyčejné svátky, pozvánka na chlastačku-chlastu po aféře stejně nevěřím Smile ). Sklenice medu udělá víc parády. Já si letos pořídil papírové dárkové tašky na med. Doporučuji všem. Hned je to o kategorii výš a stojí jen o 10,-Kč víc. A pokud někdo dostane takhle hezky omotaný med v jutě tak proč ne?

např. http://trebonsky-med.cz/obchod/index.php...ex&cPath=7
PS : v reálu vypadají lépe, do dvojité se pohodlně vejde svíčka, propolis. mastička, zavřít se to dá dřevěnou naběračkou na med.
S tím nejde nesouhlasit, med je perfektní dárek. Na druhou stranu já se spíše snažím zákazníky přesvědčit o tom, že je dobré med konzumovat řádově po kilech na osobu ročně a to je pak trochu jiné vnímání produktu. Pokud někomu dávám dárek, záleží mi na cerepetičkách na balení, pokud někomu prodávám produkt denní spotřeby, pak preferuji jednoduchost, recyklovatelnost a informační čistotu obalu.
Malá úvaha, vem to třeba takhle. Jsi malý, ale i tak vyrobíš dost medu na prodej. Pak ale budeš chtít zvýšit obrat, ale citlivě vůči zavedeným zákazníkům. Máš možnost nabídnout jim něco navíc. Med za stejnou cenu, ale navýšenou o cenu tašky, svíčky, tinktury, mastičky, dřevěné naběračky... např. papírovou dárkovou tašku si naceníš na dvacet korun, to už je o 10,- kč více než nákupní cena. A hned máš obrat na sklenici o deset korun více a to jsi med nezdražil ani o korunu. Jen jsi naučil zákazníka, aby byl pohodlný a nechal na Tobě vyřešit jeho problém s dárkem své babičce. ... přepínám

dřevěná naběračka na med se dá pořídit od 13,-Kč korun http://www.partnermarket.cz/naberacka-na...5/d-75198/ . Na svíčce si můžeš přihodit 20,-Kč ...
Bezesporu to může fungovat dle nastíněných principů přidané "hodnoty", vždyť na tom je založeno podnikání mnohých. Jak ale říkám, moje filosofie je diametrálně odlišná. Už jako dítě jsem neměl rád obaly na jedno použití, když pak začaly igelitky v hyper/supermarketech, přišlo mi to jako odporné plýtvání a tašku si beru dodnes svou bavlněnou - jen s tou změnou, že nyní už je to trendy. Když si kupuji pečivo, snažím se do jednoho sáčku narvat co to jde, ač je mi pak líto prodavaček na pokladně, které se v tom snaží zorientovat. Neříkám teď, že to je správné, jen je to můj způsob uvažování. Celé mládí jsem chodil do skautu a to ve mě asi vychovalo něco jako povinnost fungovat udržitelně, což jsem pak i jako vedoucí snažil předávat dále. Jistě, přebal z juty, papírová krabička či taška udělá spoustě lidí radost a je tím hybatelem, který může prodat. Pro mě osobně by to ale byl počin, za který bych se sám neměl rád, protože kdybych já podobný dárek dostal, bylo by mi obalu líto. Na druhou stranu objektivně vzato - principiálně nemám rád zelené aktivisty, kteří si z udržitelného způsobu života udělali business a prostředek pro terorizování mas. Každý by se měl chovat ke svému okolí zodpovědně ne proto, že mu to někdo nařizuje, ale proto, že to vidí sám jako vhodné. Ale to už se dostáváme asi někam jinam Smile Nazdobené obaly mnohých včelařů můžou být jako ozdoba bezchybné, ale jako produkt pro denní potřebu zbytné a neúčelné - tím ale nechci znehodnocovat něčí snažení, jen se snažím vysvětlit svůj úhel pohledu.
Již přes 20 let prodáváme med známým do Německa a Švýcarska. Ve středu jsem prodal kilo jednomu Francouzovi. V sobotu volal, a objednal si 34 kilo......svazová láhev, víčko s včelou.....9 Euro (navrhl on) je pro něj víc než přijatelné. Ve Francii v hypermarketu horší med a za 14 Euro za kilo.....
Když má někdo dost medu i dost času, měl by vyzkoušet oboje a nabídnout zákazníkům celou škálu sortimentu. Pro mě za mě třeba odlévání do přinesených 3,5litrovek až po med v dárkovém balení.
Dárkové balíčky - asi před deseti lety to napadlo moji manželku a vyrobila pěkné dárkové balíčky. Od jedné sklenice po něklik různobarevných v celofánu. Je to zajímavý doplněk a posune to vnímání medu do jiných výšin. Ale prodá se toho poměrně málo, pokud je to součást sortimentu a ceny si nastavím podle nákladů. Většina raději sáhne poi laciném balení, tohle je když má babička narozeniny atd.

Mělo to tehdy jeden pěkný veselý efekt. Tehdy byl med běžně za 60-80 a tady byla malá sklenička za 80. Některé včelaře mohlo trefit, protože nepochopili "cenu" a počítali kilovku a mohli hlavu ukroutit. přes dvěstě za kilo, považte .... Smile

A tak si každý může zjistit kdy mu to hodí lepší hodinovku. Podle mě se nedá určit, každý má jiné priority a zdroje - třeba čas. Viděl jsem chlápka na trhu, nádherné sklenice - tedy grafika, plus medovina a med v zajímavých úpravách - nechci prozrazovat jeho knowHow , Měl tuším 30 včelstevba všechno tohle prodával v efef balení za cenu poměrně vysokou v turistickém centru. A asi jej to uživilo. Měl čas tam stát, jiný co hákuje ve fabrice potřebuje odbyt rychlý a ziskový trochu jinak,
Takže 2 úhly pohledu - zjevně oba správné. Což to takhle zkřížit?
Onehdy jsem oslovil zákazníka s nabídkou našeho medu. Jeho první větou v odpovědi bylo, že ho ani tak nezajímá cena, jako vzhled - on chce dárková balení. Prostě samotnou sklenici, víčko, etiketu bere jako neprůchodnou. Jeho nezajímá, že hodnota při jutovém přebalu a s dalším "štítkem" ve finále přeleze klidně 230,- Kč
Prostě má klientelu, která to bez jakýchkoli potíží "skousne".
A teď úvaha - myslíte, že je jediný?
Ono když si jdete koupit auto, můžete ho koupit za 280 tis, ale klidně ten samý model - ale s jinou výbavou za 680. Proč asi?
Zeptejte se obou zákazníků, proč si koupili zrovna tu kterou variantu.
Zatím tu "druhou" nedělám, ale dost o ní přemýšlím. Prostě není zákazník, jako zákazník.
Ne všichni totiž preferují to, že ve skleničce je "jen" med. Na jedné straně žehráme, že dostáváme málo peněz a na druhé (když se naskýtá příležitost ji významně navýšit) ji (alespoň někteří) chceme odmítnout.
Prostě to bude jako s auty - někomu Trabanta, někomu bude málo Mercedes. Obojí to má volant a 4 kola a obojí to v podstatě nedokáže nic jiného, než že Tě to přemístí z bodu "A" do bodu "B".

Vezmi si takovou situaci - vánoční dárek ..... Jen tak v krabici ze supráku? Bez všech těch přebalů, mašliček, krepáku atd atd.?????? Zvýšilio to nějak užitnou hodnotu? No tu užitnou ne, ale dárek namnoze není jen o užitné hodnotě.

Nejhorší ze všeho je to, že volba je jen a jen na........... V Á S !!!!!!

A hýn mudruj......
iRP
V době dnešního blahobytu a nadbytku všeho se neprodávají komodity, ale zážitky. A ostrá konkurence téměř ber všem to umocňuje. Stačí se podívat na ty fotky z Německa o něco výše, neprodávají med, ale iluzi starých dobrých časů.
Keďže mám "trvalých" zákazníkov a predávam "z dvora", nelepím žiadnu etiketu. Poháre používam použité, ale viečka vždy nové. Pred pár rokmi som vymenil viečka bez potlače na viečka so včelím motívom.

Pridanie rôznych "serepetičiek" nepovažujem za pridanie hodnoty....
Stran: 1 2 3
Referenční URL's