Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Řezání polystyrenu a styroduru
Autor Zpráva
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 3.086
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení:  
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #1
Řezání polystyrenu a styroduru
Potřeboval jsem přes zimu upravit cca 60 oplodňáčků a udělat na ně střechy. Navíc vyrobit i pár plemenáčů. Tak jsem si sesmolil odporovou řezačku polystyrenu/styroduru s regulací ohřevu drátu. Řezal jsem styrodur do síly 120 mm, uteplivky do víka 40 mm. Regulace je dobrý pomocník, aby se drát zbytečně nepřehříval.
Video řezačky:


Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
Hlasování:
09.02.2015 8:35
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
ZdenekM Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.466
Připojen(a): 18.04.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #2
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Honzo ty seš strašně precizní Smile Konstrukce supr. Jinak jako drát je dobrý knedlíkovej. Na řezání knedlíků. A nebo se osvedčil aj obyč 0.8mm drát.

Bělá pod Bezdězem, 25 včelstev, 39x24, 37x30
09.02.2015 9:23
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 3.086
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #3
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Jo, mě ta preciznost prostě baví ...
Jako drát jsem nejdříve použil odporový. Nebyl to přímo určený na řezání PS (měl asi trochu jiný odpor na jednotku délky), ale šlo to s ním v pohodě. Potom jsem vyzkoušel nerez na rámky a také dobrý. Když jsem zarovnával ty oplodňáčky, tak jsem musel dost přidat na výkonu a část drátu, která nebyla v řezu byla do červena. Tak jsem ji obalil kouskem alobalu a ochladil ho tak. Za těch pár dnů, co to mám v provozu jsem spokojen. Já vím, že to většinu času bude překážet ve sklepě, ale strašně mě štval nepořádek a nepřesnost, když jsem řezal pilou.

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
Hlasování:
09.02.2015 9:27
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
ZdenekM Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.466
Připojen(a): 18.04.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #4
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Tak tak, na neochlazovanou část drátu udělat z alobalu plachtu.

Bělá pod Bezdězem, 25 včelstev, 39x24, 37x30
09.02.2015 9:37
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
vlcek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.556
Připojen(a): 02.02.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #5
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Prosím co jsi použil za regulaci? Já mám pouze odbočky na trafu,ale není to ono.Na zkracování používám
pilu.Ale dostal jsem fasádní odřezky a ty jsou silné.Tak bych chtěl změnit tloušku z 10 - 15cm na 2 a 3cm.
Jinač paráda. F.V.
09.02.2015 19:13
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.238
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #6
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Měl jsem z profilů sešrouboaný provizorák, tak jsi mě nakopl, sundám jej a přešroubuji.
Ten posuv na Lku je jednoduchý jak facka. Smile
09.02.2015 19:52
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Podolíčko Offline
Member
***

Příspěvků: 109
Připojen(a): 27.05.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #7
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(09.02.2015 19:13)vlcek napsal(a):  Prosím co jsi použil za regulaci? Já mám pouze odbočky na trafu,ale není to ono.

Františku mám tvrdý zdroj bez možnosti regulace a řeším to nastavením délky drátku. Jde to bez problému, jen to vychytat, ale za 20 minut to jde. Až budeš mít někdy cestu, můžu ukázat

Mirek Bouzov

Kdo je připraven, není ohrožen !!
Hlasování: Milan Šimonovský (+1), vlcek (+1), KaJi (+1), Pavel Sklenář (+1)
09.02.2015 20:52
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pavel Sklenář Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 632
Připojen(a): 26.11.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #8
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Já také. Prostě krokodýla posouvám po drátku, až má drát ideální teplotu. Regulace je určitě lepší,ale tohle také poslouží.

Langstroth 3/4,převážně Singer, Podkrkonoší - 340 mnm
Pakliže kvalita mého příspěvku je chabá, obsahuje divné větné spojení a špatnou a zmatenou diakritiku, tak netrpím novou chorobou, ale píši z tabletu a jsem rád, že jsem rád.
Hlasování: misan (+1), KaJi (+1)
09.02.2015 20:58
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 3.086
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #9
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Regulace délkou drátu je zcela primitivní a úžasně účinná. Já použil elektroniku, lépe vyhovuje mé konstrikci. Mám drát relativně krátký a výška ramene řezačky nedává moc prostoru, ale já to tak chtěl. Detaily v přiloženém pdf.


.pdf  rezacka.pdf (Velikost: 65,99 KB / Stažení: 289)

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
Hlasování: alesjochman (+1), vlcek (+1), TomasoFernando (+1), ZdenekM (+1)
10.02.2015 7:08
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.238
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #10
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Tam je problém že když je delší drát tak kmitá. Když jsem na ten problém narazil, tak jsme tam dal třetí rameno ze dřeva které se posunovalo nad tlouštku desky a na konci ze sponky drátěné očko co ten drát vedlo, krokodýla jsem měl jen od nabíječky, tak regulaci obstaral volný konec drátu co jsem jej omotával kolem horního drátku směrem dolů a na konci byla matička do které se zakousl kroodýl od nabíjčky. Pak jsem vystačil se 4 kombinacemi odboček na trafu.


Měřil jste to někdo, kolik je tam W nebo A? Když tak se podívám po nějakém zdroji.
10.02.2015 8:00
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 3.086
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #11
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Já Karle použil trafo 100 VA, které jsem měl zrovna k dispozici. Naprázdno dávalo cca 15V. Proud na výstupu regulátoru při zatížení drátem jsem neměřil, ani jsem k tomu neměl důvod.
Jak to myslíš, že ti drát kmitá? Já zaznamenal, že když mám teplotu nastavenou "tak akorát" a příliš tlačím desku do řezu, tak má drát tendenci se prohnout, ale kmitání jsem nezaregistroval.

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
10.02.2015 8:26
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.238
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #12
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Mechanicky kmital. Neměl jsem moc času, jaro se nezadržitelně řítilo Smile, udělal jsem z profilů ramena a mezi bylo na výšku asi 25-30cm tam jsem dal nějakou pružinu a napnul drát. Já měl ramena z AL profilů a nepružila a ta pružina byla si měkká. Takže jak jsem tam tlačil polyš do řezu, tak drát poskakoval. Takže jsem tam dal třetí rameno - z C udělal E a to nad tím byla regulační část drátu a mezi prostředním a dolním ramenem se řezalo.

Teď tomu dám asi milost a předělám podle tebe. For bude asi v tom, jak udělat to horní rameno správně tuhé, podívám se po něčem plochém (možná bude stačit vhodná lať) a prodloužím je, dolů si udělám desku jako máš ty.

Já to měl jen upnuté do takové té přenosné "hoblice" co se prodává v suprákách - tedy ta je šikovná když někde něco děláš ze dřeva v bytě atd.
Řezal jsem hlavně přepážky, tzv Blínovo a tam moc na přesnoti nezáleželo , když mi to po 2011 (okolo byly úhyny) mizerně vyzimovalo.
10.02.2015 8:37
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 3.086
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #13
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Já rameno svařil v jaklu 15x15. Na tom videu je vidět, jak je konstruované, výkres nemám, dělal jsem to z hlavy. Drát napíná samotné rameno. Nejdříve uchytím spodní vedení, potom mírně napružím stlačením rameno a upnu drát nahoře. Pružností ramena se drát našponuje. Taky jsem uvažoval o pružině, ale během výroby jsem se dostal do rozměrové tísně. Kvůli vedení na doraz (Al profily na stole) jsem musel použít místo lamina 18 mm desku na kuch. linky 28 mm a už mi na pružinu nezbylo místo. Tak jsem to vyřešil jinak a podle tvé zkušenosti se zřejmě vyplatilo.

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
10.02.2015 9:11
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
ZdenekM Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.466
Připojen(a): 18.04.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #14
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Ten drát se musí prohnout, uprostřed se nejvíc ochlazuje řezem a ke konci materiálu je zas největší propal. řez bude trošku do konkávnosti. To poskakování bude vždicky, někdy míň někdy víc. Jinak napínání taky podle drátu. jinak se natahuje kanthal, jinak železo nerez atd. iděláně je něco na způsob staré rámovky Wink

Bělá pod Bezdězem, 25 včelstev, 39x24, 37x30
10.02.2015 10:45
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.238
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #15
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Můj tchán měl v dílně po revoluci kšeft pro ŠKodovku - vyrábět bedny z PS na přepravu skla.
Když mu řeknu o drátové řezačce na PS, tak to je sbírka průserů které musíš vyřešit. Oni tam měli automatický přísuv matroše.

Docela bych se rád koukl v té Invě jak to řezali, ale pak si říkám - jejich Know How - je to živí. Ale řežou tam podle stop přes 500mm délku a dělají desky a podle stop drátku je to "rovný".

Na netu se dá najít CNC kde s tím vyřezávají profily křídel pro modely v délce řezu v metrech.

Takže to asi bude o tom vhodném drátu - pevný za tepla. Mně ten nerez za vyššího šponování praskal, možná s regulací teploty by to bylo jiné.
Uvidím, nebo možná přišroubuji přímočarku vzhůru nohama. Smile
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 10.02.2015 11:24 od KaJi.)
Hlasování: ZdenekM (+1)
10.02.2015 10:52
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 3.086
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #16
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Ano Karle, když jsem řezal vysoký řez a regulací tam napařil výkon, tak taky praskal. A souhlasím, je to vhodném materiálu. Já zkusil klasický nerezový a odporový na výrobu odporů. Každý se choval jinak. Je pravděpodobné, že ty CNC řezačky mají regulaci napnutí drátu podle zatížení, ale to je pro naše potřeby trošku velký luxus.

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
10.02.2015 11:20
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
ZdenekM Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.466
Připojen(a): 18.04.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #17
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Honzo, maj většinou napínání pružinou, ještě ochlazování konců drátu, někdy mají aj regulaci teploty atd. Většinou ale řežou klasickou strunou cca 0,8mm.

Bělá pod Bezdězem, 25 včelstev, 39x24, 37x30
10.02.2015 11:57
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Michal Schützmeister Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 300
Připojen(a): 10.01.2015
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #18
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Řežu to normální cirkulou s plátkovaným kotoučem, perfektní řez, jen to drobet práší, jde to rychle, kvalitně, na co to bastlit z doví čeho. Styrodur míň práší. Big Grin
Hlasování: misan (+1), Medak (+1), Martin Jadrníček (+1), Josef Křapka (+1)
10.02.2015 13:05
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Martin Jadrníček Offline
Member
***

Příspěvků: 127
Připojen(a): 11.05.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #19
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Taky sem to o víkendu řezal malou hobby cirkulou a překvapivě dobré. Rovné a kolmé řezy.
10.02.2015 18:21
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Podolíčko Offline
Member
***

Příspěvků: 109
Připojen(a): 27.05.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #20
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(10.02.2015 11:20)Havelka Jan napsal(a):  Ano Karle, když jsem řezal vysoký řez a regulací tam napařil výkon, tak taky praskal. A souhlasím, je to vhodném materiálu. Já zkusil klasický nerezový a odporový na výrobu odporů. Každý se choval jinak. Je pravděpodobné, že ty CNC řezačky mají regulaci napnutí drátu podle zatížení, ale to je pro naše potřeby trošku velký luxus.
není třeba velkého luxusu pro samonapínání. Drát mám přes stůl ukotven okem v podlaze, další oko je ve stropě. přes oko ve stropě je drát gumovým svazkem napínán k libovolnému pevnému bodu. Když to uklidím tak mám jen tu gumu, drátek s očky a připojovací kabely v igelitce na háčku ve skříni. řeže bez problému a pohodlně Wink, drát se netrhá

Kdo je připraven, není ohrožen !!
Hlasování: Havelka Jan (+1), alesjochman (+1), Milan Šimonovský (+1)
10.02.2015 21:18
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)