Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 2 Hlas(ů) - 4 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Autor Zpráva
Vlastik Svoboda Offline
Member
***

Příspěvků: 65
Připojen(a): 12.09.2014
Hodnocení:  
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #1
Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Včelařům zdar a včelám dík.

Ve svém oboru při výrobě nerez nádob používám litou PUR pěnu.
Zkoušel někdo tento materiál použít na výrobu úlů? Vnitřní stěny úlu z PUR pěny při ocelové formě by byli tvrdé až sklovité. Ovšem má to uzavřenou buňku, to znamená neprodyšné.
Má s tím někdo zkušenosti?
13.09.2014 16:50
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.238
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #2
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Což sem hodit link. Nevím co je litá pěna, ale pokud je nenasákavá a tvrdá, sháním něco na stropy a víka.
Hlasování: Rasťo 71 (+1)
13.09.2014 17:41
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 697
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #3
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Súhlasím z KaJi , tiež ma to zaujíma, budem ti moc povďační Vlastik.
Nie je to náhodou toto: http://www.honter.sk/produkty/froth-pak-...lacna-pena ?

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13.09.2014 19:46 od Rasťo 71.)
13.09.2014 19:42
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 768
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #4
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Sakra, je to nějak drahý!
http://eshop.honter.cz/eshop/sikovna-pen...u-rostouci
Jinak zajímavá myšlenka, to vypěnit do formy.
13.09.2014 22:13
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Vlastik Svoboda Offline
Member
***

Příspěvků: 65
Připojen(a): 12.09.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #5
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(13.09.2014 17:41)KaJi napsal(a):  Což sem hodit link. Nevím co je litá pěna, ale pokud je nenasákavá a tvrdá, sháním něco na stropy a víka.

Tady máte jedno z videí na kterém je ukázka jak to funguje.
https://www.youtube.com/watch?v=F26eIesDDQg
Já používám Pur pěnu od firmi Tvi z Prahy. Trvalo nám rok než jsme se to naučily používat, není to tak jednoduché jak to paní na videu popisuje. Při skladování nesmí teplota klesnout pod pět stupňů a při třiceti stupních už to zase vře. Problém je hlavně ten, že se mi to nikde nepodařilo sehnat v menším balení než 460kg. Což je 2x 200l sud.
Potřebujete složku A a B. To co tady dal kolega za link, je hodně podobné, s tím rozdílem, že aktivační čas je ve vteřině a tím pádem vám to z pistole stříká rovnou pěnu.
Ktežto můj způsob lití má aktivační dobu 45 vteřin. Plníme někdy i pláště nerez nádob které mají 15 000l oběm, takže na to používáme vlastní vivinutou mašinu, která nám složky předehřeje a pak pod tlakem kolem 50bar stříkne do pláště nádoby, tak aby potřebný oběm obou smíchaných látek byl aplikován do 45 vteřin.
Jinak pěna nabyde cca: 20x Pěny mají různé hmotnosti po vytvrzení. Já používám 48kg/1m3. Což je zhruba váha polistyrenu, ale pevnost je vyžší jak u styroduru.
Vytvrzené je to za 15minut.
Dalo by se o tom vykládat celé hodiny. Pokud to někoho opravdu zajímá. Jsem tady samozřejmě k dispozici. Smile
Hlasování: lta (+1)
13.09.2014 22:29
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 768
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #6
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Jak to je cenově, třeba na 1 litr vypěněného materiálu?
13.09.2014 22:34
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Vlastik Svoboda Offline
Member
***

Příspěvků: 65
Připojen(a): 12.09.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #7
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(13.09.2014 22:13)vocho67 napsal(a):  Sakra, je to nějak drahý!
http://eshop.honter.cz/eshop/sikovna-pen...u-rostouci
Jinak zajímavá myšlenka, to vypěnit do formy.

No jasně, v tomto provedení je to drahý a špatně se s tím vystříkávají dutiny, protože nevíš kolit tam toho máš.
U našeho lití kapalina klesne na dno a po uplinutí aktivačního času začne růst dutinou nahoru.
Naše pěna nabývá 20x. To znamená, že na můj nádstavek Čechoslovák při tloušťce 3cm použiju cca: 0,7l směsi. Což je 70kč.
Hlasování: KaJi (+1), Milan Havelka (+1)
13.09.2014 22:40
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 697
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #8
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(13.09.2014 22:13)vocho67 napsal(a):  Sakra, je to nějak drahý!
http://eshop.honter.cz/eshop/sikovna-pen...u-rostouci

Ako si sa dostal k cene???

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
14.09.2014 0:19
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 768
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #9
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Je tam kalkulátor pro výpočet. Pro nástavek (Třeboňák) s tloušťkou stěn 50 mm mi to vychází 400 Kč na nástavek. Pro jednoduchost jsem počítal výšku nástavku 30 cm, což je asi 0,54 m čtverečního.



Mít tu možnost, jako Vlastík Svoboda, okamžitě to vyzkouším! Ještě bych to uvnitř vylepšil reflexní Al folií, venku nějakým nátěrem.
Jak se řeší ta forma, aby se pěna na stěny nepřilepila?
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 14.09.2014 10:10 od Miroslav Vochozka.)
14.09.2014 9:46
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Vlastik Svoboda Offline
Member
***

Příspěvků: 65
Připojen(a): 12.09.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #10
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Na to je separátor. Natřeš s tím formu a to ti udělá povrch pěny blížící se hladkostí sklu a tvrdé je to tak, že nehet do toho rozhodně nevmáčkneš.
Hlasování: Miroslav Vochozka (+1)
14.09.2014 10:06
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 768
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #11
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Perfekt,velmi dobrá vlastnost!
Teď jsem do toho spadnul. Pokud je někde dostupné menší balení jako na tom videu (snad jo), tak to zkusím.
Proč něco řezat, šroubovat, lepit a podobně, když to jde udělat v kuse.
Cena za nástavek je taky velice zajímavá.
14.09.2014 10:29
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.238
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #12
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Já bych pánové začal u střech a plemenáčů. Nástaky asi buodu chtít do formy kovové vložky na založení rámků. To bych nechal po zvládnutí SOP /Start of Production) u jednodušších dílů.

Nechcete do toho někdo jít, já bych jen pomohl "rozpustit" náklady.Wink



Ještě k ne/propustnosti stěn - jak zanělo v úvodu upěny.
Já na propustnost dřeva . masívu nevěřím. Takže mi to neva.



Za sociku tady někdo měl formu na PS - koplen nástavky, ale v ní to šlo pomalu. Taktéž byly komunální formy na Windsurf atd.
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 14.09.2014 11:36 od KaJi.)
14.09.2014 11:27
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Milan Havelka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 3.620
Připojen(a): 23.03.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #13
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
No, Karle.....já zž o tom docela přemýšlím.....protože se s kolegou taky pohybujeme v oblasti polyuretanu a PUR pěn..... Forma pro mě není problém. Asi to přes zimu, až nebude co dělatBig Grin, zkusím. Taky potřebuju na příští rok minimálně 100 nástavků....a tohle by nebylo marný.

Benátky nad Jizerou 218 m n.m. BVD - 11r .39x24,39x17 - více než 50 včelstev
14.09.2014 11:38
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 768
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #14
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Milan Havelka - kde nakupuješ PUR ? V jakém množství?
14.09.2014 11:56
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.238
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #15
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Jasně, ale já mám Langa.

Ale ten plemenáč na 6 rámků by mohl mít posuvnou zadní přepážku od 45 do 37cm. Tam by se to rychle amortizovalo. Já zvažoval že by se dalo zadat do nějaké "obalovny". Třeba:
http://www.moraplast.cz/cs/obaly-a-technicke-dily-z-epp

ALe plemnáře mi snad desetl let vydrží, to co mě bolí jsou víka. Mravencům, větru, včelám a myším odolná a izolující a jednodílná. Mají mít hmotnost abych je jen zvedl, žádná cihla atd.
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 14.09.2014 12:08 od KaJi.)
14.09.2014 12:00
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Milan Havelka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 3.620
Připojen(a): 23.03.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #16
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Kupujeme z Anglie nebo z Německa v množstvích 2x200l a víc....jednou jsme objednávali z Austrálie.....protože určitý typy polyuretanů jsou EU už zakázaný vyrábět.....Big Grin

Benátky nad Jizerou 218 m n.m. BVD - 11r .39x24,39x17 - více než 50 včelstev
14.09.2014 12:01
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 697
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #17
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(14.09.2014 10:06)Vlastik Svoboda napsal(a):  Na to je separátor. Natřeš s tím formu a to ti udělá povrch pěny blížící se hladkostí sklu a tvrdé je to tak, že nehet do toho rozhodně nevmáčkneš.

Myslíš takéto niečo? http://web.elchemco.cz/SEPAR.php alebo takéto niečo http://www.ageus.cz/sortiment/chemicko-t...l-pur-300/
A našiel som aj takúto pur penu http://www.soudal.sk/produkt/soudafoam-2k

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 14.09.2014 14:06 od Rasťo 71.)
14.09.2014 13:53
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
1j1j1j Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 271
Připojen(a): 01.12.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #18
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(13.09.2014 16:50)Vlastik Svoboda napsal(a):  Včelařům zdar a včelám dík.

Ve svém oboru při výrobě nerez nádob používám litou PUR pěnu.
Zkoušel někdo tento materiál použít na výrobu úlů? Vnitřní stěny úlu z PUR pěny při ocelové formě by byli tvrdé až sklovité. Ovšem má to uzavřenou buňku, to znamená neprodyšné.
Má s tím někdo zkušenosti?

To, že materiál na výrobu úlů tzv. nedýchá nemá absolutně na nic vliv, zvláště když je dno celozasíťované, s možností úplného otevření, či zavření.
Samozřejmě s ohledem na sílu včelstva a momentální období sezony.
Takže prodyšnost použitého materiálu na nástavcích bych vůbec neřešil.
Důležitá je cena a rychlost výroby, dle každého jedince.
Ostatně, vždyť to kolem sebe u všech včelařů vidíme - každý použije to, co mu je nejlépe finančně dostupné.
Honza
14.09.2014 16:14
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 768
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #19
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Je to možný? Hledám dodavatele dvousložkové pěny a prakticky nikde nic.
14.09.2014 20:18
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 697
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #20
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(13.09.2014 16:50)Vlastik Svoboda napsal(a):  Včelařům zdar a včelám dík.
Ve svém oboru při výrobě nerez nádob používám litou PUR pěnu.

Vlastik, ak stým robíš daj nám konkrétne informácie: názov peny,separátor,dodavateľ........nech tu zbytočne nespamujeme.
Ďakujem

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
14.09.2014 21:28
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Pravděpodobně související témata ...
Téma Autor Odpovědí Shlédnutí Poslední příspěvek
  Výroba nástavků Pavel 874 259.690 11.11.2016 22:19
Poslední příspěvek: Albert Gross

Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)