Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Sponkovačka na rámky
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
(17.01.2012 11:57)Míra.P napsal(a): [ -> ]Tak sponkovačka už je doma a dnes mi přivezou i ten kompresor.
U sponkovačky je ale návod pouze v Němčině a tak se chci zeptat jak často se má promáznou tím olejíčkem který se jak tuším kape přímo zezadu do přívodu vzduchu v rukověti.
Je u toho i jakýsi náhradní pístek s těsněním.Vysvětlíte mi někdo o co jde?
Jaké jsou pravidla dobré údržby aby byla životnost dlouhá? Na co si dát pozor?
Zítra bych jí rád poprvé zkusil.
Díky všem za jakoukoli radu.

Tak tuto sponkovačku mám už, asi rok a po ročním provozu , vše šlape jak má,, je to dobrá věcička, použivám to na sbijení rámku a dalších včelařských potřeb,, .

Takže za mě je to gut,,,,ShyShyShyShy
Spony a hřebíky do všeho možného a hlavně nemožného
http://www.spojovace.cz/
iRP
tuto sponkovacku mam us tri roky
ja ju mastim vzdi vtedi ked viem ze ju budem dho pouzivat
alebo ked ju chcem zakonzervovať
a este mala rada daj si pozor na tej umeline co reguluje vzduch je v strede taka mala matica ktora sa castim krutenim povoľuje a ked ju stratis tak pistol nefunguje
stalo sa mi to us 2 krat a bo ju problem najs
a ete mensia rada nazaver ras za cas si odka kompresor budeš sa čudovať kolko tam je sajrajtu a vodí
Smile
(17.01.2012 13:57)Míra.P napsal(a): [ -> ]Já jsem si samozřejmě vzal po krabičce od každého ale zajímají mě ty Einhel sponky.

O tom autopřimazávači už jsem někde četl a asi by to byla dobrá věc.
No jo je to tam taky-http://www.eva.cz/zbozi/40845/primazavac...ni-1-4-sb/
Tak to sem zavrkal!WinkConfused

na rovinu - mám sponkovačku na dílně cca přes 10 let a jestli jsem ji mastil tak asi hned poprvně a pak už nikdy - přeci jen nepotřebuju, aby všechno dookola bylo zakydaný od oleje. Ten přimazávač je podle mě úplně na prdlačku (nepředpokládám, že ji vyuřžiješ víc jak já na dílně. Kolega ho tam kdysi dávno testoval, ale vyhodnotili jsme že to přináší víc starostí jak užitku a tak šel na polici do skříně.)

co se tlaku týče to je potřeba naštelovat podle realne situace a použitých materiálů. Pokud už olejovat tak 1 kapičičku na ten jazýček úderníku (zevnitř od tamtud kudyma púod něj lezou sponky) před zahájením sponkování a dál bych ji nemastil a
Mirku zitra ti pošlu štítek z krabice na sponky a objednáš si je mám to v dílně u včeliček.....Koupil jsem je u nás v prodejně nářadí tak to porovnáme, když tak ti je koupím a pošlu za kanistr medu.TongueBig GrinBig Grin
Mám problém a potřebuju poradit.
Zapnu kompresor a ten natlakuje na 10barů-na regulátoru nastavím třeba 5 barů plynule bez problémů ale jak mile nacvaknu hadici tak rafička spadne na nulu a musím otočit regulátor na plno aby se hnul a lezl nahoru.
Nestíhá mi to vůbec doplňovat vzduch do hadice.Čím to může být?
podle mě chyby v regulátoru (je docela možné, že ta membrána co řídí pustím nepustím vzduch do hadice se přilepipala a nepouští Sad . Máš ho tam natvrdo nebo ho můžeš přes rychlospojku vyřadit ? taky jsme se s tím už se tkal a pokud to nastane tak vyhodím regulátor na rychlospojce na kompresoru pořes hadici připojím jinej a jedu dál
Regulátor je tam natvrdo.Zkusil jsem prohodit koncovky na něm mezi sebou a oni to těsní něčim jako byl hermetyk akorát tohle je pořád lepkavé jako smola.Očistil jsem závity a ani bych se nedivil kdyby jim něco nateklo i do toho regulátoru.Kurva!Angry To je pech! No prostě nestíhá dopouštět do té hadice no.
Jestli je to regulátor jako součást laciného kompresoru, moc kvalitní nebude. Také jsem měl stejný problém původní nestíhal dopouštět. Regulátor jsem vyřadil a nahradil novým kvalitním.Použil jsem regulátor Festo. http://www.festo.com/cms/cs_cz/9686.htm
Tak regulátor byl vadný.Nechci tu vystupavat jako věčnej stěžovatel si na něco ale co se od začátku roku děje to mě hlava nebere!
Pro kompresor si přijela přepravní firma.Během přepravy do opravny se jim povedlo rozlámat filtr.
V opravném listu je napsaná výměna vadného regulátoru a rozlomeného filtru.Tak si říkám už to bude dobrý.
Otevřu originál krabici s ochrannými polystyreny a dobrý to není! Kryt válce a motoru je na hadry a ohnutý šroub v bloku válce.Podle stop na boku krabice to dostalo opět evidentně během přepravy pěknou ránu!
Volám tedy okamžitě do prodejny co se stalo a jak dál. Majitel je naštěstí velice slušný obchodník a vše vyjednal s přepravní společností a okamžitě řešil.
Zítra bych měl dostat nový kompresor a ten poškozený si odvezou.Confused
Doufám jen že ten novej přečká cestu bez úhony a bude fungovat jak má.
Na tom regulátoru došlo určitě k tomu jeho zalepení protože ten nový regulátor už tam dal opravář na teflonovou pásku a ne na tu lepkavou hmotu.

Jen tak na okraj-
Koupil jsem plynovou bombu která měla naraženej závit což jsem zjistil samozřejmě také až doma-reklamace.
Kamarád mi koupil a přivezl novou širokou odvíčkovací vidličku-šest hrotů na ní bylo ohnutých což nemohl vidět pod ochranným kartonem-reklamace.

Takže od začátku roku už jsem musel řešit čtyři reklamace a už mám doufám vybráno alespoň na pět let dopředu.Shy
S trochou napětí očekávám zítřek.Wink
Žiaľ, dnes pri výrobe málokde je kvalita na prvom mieste, aj keď to výrobca tvrdí. V prvom rade kvantita, potom cena a nakoniec kvalita.
Jestli není spíš při nákupu na prvním místě cena.

Při nákupu úlů za 1500 komplet čekat kvalitu Ia, atd.
Při nákupu kompresoru, kde by se u značkového výrobce za tu cenu nedala sehnat pneumatická instrumentace atd.

Kvalita se buď vyrobí nebo vytřídí. A to první je dražší a musí to najít kupce.

U nás v kantýně zavedli kdysi volitelně i malé porce za malou cenu. Lidi si kupovali poloviční a ještě měli kecy, že jsou malé. Tak to nakonec zrušili a při tom i zdražili, když se už hýbalo s cenama.

Všichni nadávají na Čínu a všichni tam nakupují. Smaozřejmě ne Čínský med. Smile Br, to je něco hrozného, ten je hrozně nekvalitní. A laciný.

A proč to ostatní laciné by mělo být kvalitní?
(04.03.2012 8:29)Míra.P napsal(a): [ -> ]Tak regulátor byl vadný.Nechci tu vystupavat jako věčnej stěžovatel si na něco ale co se od začátku roku děje to mě hlava nebere!
Pro kompresor si přijela přepravní firma.Během přepravy do opravny se jim povedlo rozlámat filtr.
V opravném listu je napsaná výměna vadného regulátoru a rozlomeného filtru.Tak si říkám už to bude dobrý.
Otevřu originál krabici s ochrannými polystyreny a dobrý to není! Kryt válce a motoru je na hadry a ohnutý šroub v bloku válce.Podle stop na boku krabice to dostalo opět evidentně během přepravy pěknou ránu!
Volám tedy okamžitě do prodejny co se stalo a jak dál. Majitel je naštěstí velice slušný obchodník a vše vyjednal s přepravní společností a okamžitě řešil.
Zítra bych měl dostat nový kompresor a ten poškozený si odvezou.Confused
Doufám jen že ten novej přečká cestu bez úhony a bude fungovat jak má.
Na tom regulátoru došlo určitě k tomu jeho zalepení protože ten nový regulátor už tam dal opravář na teflonovou pásku a ne na tu lepkavou hmotu.

Jen tak na okraj-
Koupil jsem plynovou bombu která měla naraženej závit což jsem zjistil samozřejmě také až doma-reklamace.
Kamarád mi koupil a přivezl novou širokou odvíčkovací vidličku-šest hrotů na ní bylo ohnutých což nemohl vidět pod ochranným kartonem-reklamace.

Takže od začátku roku už jsem musel řešit čtyři reklamace a už mám doufám vybráno alespoň na pět let dopředu.Shy
S trochou napětí očekávám zítřek.Wink

Jó když se daří, tak se daří. Aneb: Na posra.... i hajz. spadne!
To se tak někdy nakupí. ConfusedWinkWink
(04.03.2012 12:22)KaJi napsal(a): [ -> ]A proč to ostatní laciné by mělo být kvalitní?

Karle, lebo všetko má svoje určenie. Ak ja si kúpim komresor, ktorý bude mať mizerné spracovanie, t.j. praskkliny v materále, zle tesniť a podobne, tak to nie je akceptovateľné ani pri lacnom výrobku. Preto máme hobby a profi výrobky. S hobby môžem napríklad pracovať 3 hodiny denne, s profi 24 hodín denne. To je samozrejme v poriadu. Je to dané určením. Aj lacný výrobok musí byť kvalitný. Len má určité špecifické obmedzenia.
Já nepopírám, že jako zákazník máš podle občasnkého zákazníku na to právo. taky jej obchodník nevyhodil a posílá mu to z opravy.

2 roky mu musí fungovat, nikde ale není řečeno že bez poruchy. Má nárok na opravu.

A jsou hobby vžrobky které koupíš a každý den je můžeš používat ty tři hodiny po pět let a jedou a jsou jiné, které mají ložiska právě na těch 1000 hoin provozu a dost. Pokud mají ložiska .-)

To je normální statistika. 50%odejde v záruce, z toho bude rekalmováno třeba jen 25% - takže se to zakalkuluje doceny k velmi nízkým . Výrobci a dovozci se to vyplatí, zákazník a obchodník má někdy smůlu, ale mají co chtějí. laciné zboží. Když toodejde na najkou opravidtelnou závadu - opraví, až odejdou ložiska, řekne se že je to přirozené opotřebení a kolik zákazníků se bude soudit?

Nemív jestli je rozumné očekávat u kompresoru za 2 - 3 tisíce životnost 30 000 hodin.
Podle využití snad rozumný člověk vybírá zařízení. Pokud sponkuje doma někdo 300ks rámků stačí i tento kompresor za 2-3 tisíce pokud někdo dělá 3000,- rámků je jasné že i kompresor za 10 000,- Kč se mu vyplatí a hlavně zaplatí.
(04.03.2012 13:57)KaJi napsal(a): [ -> ].... To je normální statistika. 50%odejde v záruce, z toho bude rekalmováno třeba jen 25% - takže se to zakalkuluje doceny k velmi nízkým . ...

Tu ale nejde o štatistiku. To je čistá špekulácia. Výrobok má byť funkčný po celú dobu záruky. Je predsa nemysliteľné, aby som niečo, len preto, že to bolo lacné posielal raz do týždňa do záručnej opravy. Áno, stať sa môže, chyba od dodávateľa, alebo skrytá vada na ložisku. Ale lajdácke prevedenie, tak to teda nie! To nie je akceptovateľné ani u lacného výrobku. Predsa nebudem kupovať stotisícový kompresor, aby som si ročne 4 krát nafúkal gumy na aute, alebo zbil 300 rámikov, prípadne dáku inú primeranú činnosť.
No a pokud si jej koupí poblíž v železářství, tak se pak i méně vzteká, pokud je obchodník rozumný. Nemusí nic balit a jen to k obchodníkovi doveze.

Jo, interent je skvělá věc. Smile Hlavně e-shopy.
Doufám Karle že takovéto zcestné smýšlení o nutné nekvalitě levnějšího zboží nepraktikuješ i ve své profesi.
To bych se bál jít si koupit i nové auto.
Přesně na tohle nepoctiví obchodníci čekají a hřeší na to.Je to absolutní kravina myslet si a počítat automaticky s tím že při koupi něčeho levnějšího se to za chvilku stejně rozbije.Ani u profi značek nemáš nikdy jistotu.
No a co ta PROFI vidlička?
Co ten PROFI plyn?
Všechno je to jenom v lidech a o jejich lajdáctví nepoctivé práci.
Jó kež by tomu tak bylo. Bohužel teď už i značkové výrobky jsou dimenzovány na to aby vydržely pouze po dobu záruky a pak se odporoučely a člověk si musel pořídit nový. Kdyby si člověk koupil opravdu kvalitní věc a vyměňoval by ji tak dvakrát, třikrát za život - to by nebyl žádný biznys a penízky by se nesypaly.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Referenční URL's