Dělat si palivo sám to je jako s tím slepákem?
Mně přijde elektromobil dokonalejší. Měnil jsem u Golfa vodní pumpu, po Vánocích turbo a chladič, teď je auto na dílně a odhad opravy motoru zatím 50 000. Tesla je baterie a dva elektromotory. Kohoutová byla kdysi v práci na přednášce designéra Tesly a ten říkal že spalovací motor je to nejsložitější a na opravy to nejdražší zařízení co doma máme. Vlastně od té doby vím že Tesla je auto.
Elektromobily nehoří často. Jen se o takovém požáru často a opakovaně píše. Víte že v ČR shoří denně 5-6 aut?
Podle souhrnných čísel z let 2012 až 2018 došlo u elektromobilů Tesla k požáru statisticky po ujetí každých 170 milionů mil (270 milionů km), což je 8x méně často ve srovnání s čísly, které poskytly Národní asociace protipožární ochrany (NFPA) a Ministerstvo dopravy USA. Dle celkové statistiky totiž dochází k požáru u aut ve Spojených státech každých 19 milionů mil (30 milionů km).
Do Tesly se sypou soukromé peníze. Do vodíku by se pravděpodobně vyhazovaly. Rád napíšu proč. Později. A budu rád když to někdo vyvrátí. Vy o těch elektromobilech taky víte prd že? Je málo lidí u nás co ví.
(08.07.2020 20:19)patko79 napsal(a): [ -> ]Tome slepá ulica kým neporiešime odpad z reaktorov
Je tu spousta opuštěných dolů i velmi hlubokých. Navíc nynější odpad bude nejspíš vítanou surovinou potomků a když ne, čemu by to vadilo hluboko pod zemí? Pokud vím, brání tomu jen aktivisti - zelení ekoteroristi, vydírači. Pak je tu obrovská nevyužitá Antarktida, taky Gronsko atd. Každá věc jde vyřešit. Nikdy jsem nevyčetl smysluplný argument, proč nezakládat jaderný odpad do vytěžených hlubinných dolů.
A nebo, proč to mám vymýšlet já? Od čeho jsou tzv vědci? Aby věděli ne? Tak ať se snaží, vy se snad snažit v práci nemusíte? Já celý život musel a nikdo se se mnou nes.al.
A jak vědci zabrání tomu aby ti někdo z auta před barákem nevykuchal jadernou minielektrárnu a nerozbil ji krumpáčem ve čtvrtek ráno před kauflandem?
(08.07.2020 19:27)j-k napsal(a): [ -> ]Traktor který by pracoval pouhých 4-6 hodin je tak pro městské služby, kdy zaměstnanec zbytek času lelkuje. Když probíhají polní práce, tak musí makat 10-16h.
Hele, chlape, trošku to odlehčím, můžu?
Už jste někdy slyšel o akuvtračce s několika bateriemi? Před dvaceti lety taky nevydržela makat 8 hodin, jen se vyměnila baterie a ...
Stačilo nezapomenout dát nabít vyflákanou baterii. (konec srandy)
Že by do traktoru byla moc těžká? A jeřáb nic? Co? Nebo nějaké spešl zařízení? Jen já bez technického vzdělání si umím představit hned několik systémů velmi rychlé výměny třeba tunových akumulátorů. Že jsou ty baterie moc drahé? Že jejich výroba a pak likvidace za.ere planetu ještě víc než běžná auta? No přece říkám, že je to hovadina.
ZATÍM! A říkám, že se s tím musí počkat než to budou mít vymakané.
Přesto nám to vnutí. Kor když mají nadšené příznivce.
v aute pod zadkom mam dvesto atmosfér zemneho plynu a do pily lejem benzin vyrobeny z plynu... ta vodikova verzia sa mi osobne viac pozdava nez elektro.. ale snad sa dozijem aj vychytanejsich verzii elektro..
(08.07.2020 21:14)tom.50 napsal(a): [ -> ]Že by do traktoru byla moc těžká? A jeřáb nic? Co? Nebo nějaké spešl zařízení? Jen já bez technického vzdělání si umím představit hned několik systémů velmi rychlé výměny třeba tunových akumulátorů.
O baterii musíš něco vědět, velký problém je to, aby vydržel materiál okolo sběračů elektrod. Bohužel ionty a jejich pohyb je něco jak písek a jeho abrazivní schopnost, navyšuje se to o přestoupení chemického článku do jiných stavů, pokud přetížíš svodiče proudu na elektrodách každou baterii pošleš do kopru. Příklad telefon, telefon by měl mít minimálně 12Ah baterii aby se mohl nabíjet tak 20x doroka. Dokážeš si představit traktor aby pracoval nepřetržitě rok na poli a dobíje l se 20x doroka? Takové naddimenzování kapacity jsou pravé bateriové elektrospotřebiče. Mít malou kapacitu eauta je asi něco jako první olověné 2Ah baterie notebooku 386 s W3.0. Prostě podvod a trapárna co nevydrží ani den provozu.
Tome a další. Co potřebujete k výrobě vodíku? Není to náhodou elektřina? Taková výroba má mizernou efektivitu. Plno energie ztratíte. Pak chcete vodík spalovat v pístovém motoru (Tom) s mizernou učinností. To je mrhání energií i když jde z výfuku voda.
Naproti tomu účinnost lithiové baterie 90%, účinnost elektromotoru téměř trojnásobná než u spalováku. O složitosti už psal Kohout.
Ještě se Vám vodík zamlouvá?Pozor je velmi třaskavý! Elektrické auto jde uhasit jednoduše nehořlavou plachtou ,to je novinka.
Vodíkový články jsou budoucnost, je to princip přechodu u chemického článku, výhodu to má že takový článek může jet i na metan což jsou např. stlačené prdy.
Nevýhoda u těchto článků potažmo hybridních pohonů co se US snažilo prodotovat, bylo zanášení separátorů, tz. když byl plně vodíkový hybrid v provozu, jeho vodíková baterie se prostě ucpala a zmenšila se jeho kapacita. Takže hoši došli nato, že i vodík pro články musí být čistý. Což je další problém. Získat vodík díky odděleným elektrodám lze vyprodukovat asi nejlevněji co jde, z litru vody je to tuším 30-40m3 plynu. K tomu několik m2 FV panelů. Vodík pokud nemá vedle sebe kyslík, je relativně bezpečný plyn do chvíle, kdy se smíchá se vzduchem nebo při poruše při vyvíjení s kyslíkem. Vtu chvíly je lepší být někde jinde než v místě vývinu a zvyšování koncentrace vodíku s kyslíkem. Dá se ten průser srovnat s výbuchem páry.
Ještě něco ke kamionům na jaderný reaktor. Tome, dokážete odstínit jaderné zářeni reaktoru? Řidič kamionu by skončil stejně jako posádka bombardérů na jaderný pohon v Sovětském svazu. Mohl letět téměř neomezenou dobu, ale jen do smrti posádky. Ta přišla díky záření velmi rychle.
Tudy cesta nevede, určitě ne!
Kamiony by už dávno mohly být autonomní, ale protože by to vzalo práci miliardě lidí, autonomnost u vozidel musí jít pomaleji. Jak u všeho co se odepisuje, nejprve se musí kamionový řidič zpochybnit na zdraví, potom na těžké práci no a potom až potom synchronně obecenstvo dělá vlny s mediálním názorem začnou nahrazovat řidiče autonomní UI. V podstatě se to vymýšlí i unás pokud vím na VUT a jde o funkční a hotovou věc jako samoříditelný kamion. No a v takovém kamionu řízený UI může být reaktor už vpohodě.
To těžko. Jak by se tepelná energie reaktoru převáděla na pohyb?
(08.07.2020 21:55)Miroslav Vochozka napsal(a): [ -> ]Ještě něco ke kamionům na jaderný reaktor. Tome, dokážete odstínit jaderné zářeni reaktoru? Řidič kamionu by skončil stejně jako posádka bombardérů na jaderný pohon v Sovětském svazu. Mohl letět téměř neomezenou dobu, ale jen do smrti posádky. Ta přišla díky záření velmi rychle.
Tudy cesta nevede, určitě ne!
Já si to nevymyslel, údajně je to v protoypech vyzkoušené. Jádro nepohání kamion, ten jede na naftu. Veze reaktor, odpřáhne a jede si lízat rány. Ten je miniaturní -uveze ho kamion - tak to bylo myšleno (tady vidíte jak je blbé psát stručně a pak se tu dobu dohadujeme vo kravinách).
Miroslave, já jsem sice starej a vobnošenej, ale úplně blbej fakt ještě nejsem
Jo a jak se převáděla energie reaktoru v tom sovětském eroplánu?
No vidíte Míro, gupa vám vysvětlil "co" by převáželo ten reaktor. A vyklidit silnice kvůli převozu by jistě taky šlo. Taky existuje odstínění a možná je už vynalezeno účinnější než silným pláštěm z olova.
(08.07.2020 22:02)gupa napsal(a): [ -> ]Kamiony by už dávno mohly být autonomní, ale protože by to vzalo práci miliardě lidí
To by bylo super. To by miliarda lidí mohla jít dělat něco užitečnějšího než řídit auto které se umí řídit samo.
Na začátku 20. století pracovala většina populace v zemědělství. Dnes to není ani jedno procento. Traktory a kombajny jim vzaly práci? Co s tím?
(08.07.2020 18:43)JosPr napsal(a): [ -> ]100 km najezd auta? Tak pro ty,kdo jezdi kousek do prace nebo o vikendu do super hyper. Kdyz jedu do prace, ujedu 125 km, z prace to samo,zhruba 10 km najezdim po stavbe, na velke stavbe i 50 km.To co? Budu za sebou tahat centralu na voziku??? Porad jsou elektro auta jenom vize.
Jsem si doteď myslel že mají dojezd 400-600 km.
Doma Teslu nabiješ přes noc za cenu 1,5 litru na 100 km (ceny před virem, netuším kolik se platí u pumpy teď). Kolik ušetříš při tvém nájezdu za 5 let. Milión?
Obecně se soudí, že jiohoamerické civilizace sice kolo znaly - existují spousty hraček s kolečky a stavěli dálnice, ale nesměli kolo používat.
Je nezaměstnanost a přebujelá administrativa? Stačilo by zakázat traktory a kombajny a hybaj kancelářský krysy, co JosPr házejí pixly po louce, makat. I ta tlustá megera by rychle měla linii jak Twigy!
To o omezení traktorů není z mojí hlavy, je to z rádia, už nejméně před 10 lety to tam říkal nějaký chytrý pán. On mluvil jen o omezení výkonu. Něco mi to připomíná, zatím se výkon omezil jen vysavačům. Ono to přijde.
(08.07.2020 22:35)tom.50 napsal(a): [ -> ]Jo a jak se převáděla energie reaktoru v tom sovětském eroplánu?
Nevím. Vzhledem tomu, že jaderné pohony potřebují chlazení, předpokládám, že stejně jako na ponorkách, lodích, elektrárnách.Proudící vzduch kolem letadla chlazení také poskytne.Únik radioaktivity u válečného stroje v té době nevadil. U kamionu ???
Tome, prosím, vysvětlete, jak funguje ten kamion reaktor - nafta? Nebo odkaz?
Ked sú atomové hodiny, tak urobia aj auto. Problém je údajne s brzdami
(08.07.2020 22:58)tom.50 napsal(a): [ -> ]Stačilo by zakázat traktory a kombajny a hybaj kancelářský krysy...
zatím se výkon omezil jen vysavačům. Ono to přijde.
Podle čeho by se určovalo které profese se zruší?
Traktoristi by pak nastoupili na jejich místa nebo by šli na pracák?
Kolikanásobně by lidská práce zvýšila cenu rohlíku chytrej pán říkal?
Že se omezil výkon vysavačů je nepravda. Omezil se příkon. Uź nekoupíš vysavač 2000W ale max 900W. Přičemž výkon vysavače s nižším příkonem může být stejný nebo vyšší. Nezáleží na spotřebě ale konstrukci.
Atomové hodiny brzdí jak?
Kohoute mam pocit ze si tu celou dobu jen utahujes ale muzu se taky mýlit,ale pokud vazne uvažuješ ze si el.auto poridis doporucuju ti si ho na den pujcit,dneska je hromada pujcoven a udelej si obrazek sam a obzvlast o dojezdu.Teda pokud jsi se nevratil jako novej KOHOUT co nebude jezdit s klimou,v zime nebude muset v aute topit,neposloucha radio,bude jezdit vzdy jen sam(to ale neni vubec ekologicke) a nikdy nebude planovat cestu na dovolenou a nebude si pritom muset brat o 3 dni navic aby taam dojel.
Za mne nejvetsi problem el.auta je strasne tezka a nevykona baterie vhodna do auta.Pokud by se podarilo(myslim ze to neni nemozne ale proste to nepusti) najít o polovinu lehci a s o polovinou vetsim vykonu baterii bylo by to OK.Takhle to bude jen dlouho pro eko fandy a nadsence nebo do mesta(tam je nasobne vetsi vyuziti) ale pro běžného cloveka je to jen hracka navic.
Slíbil jsem veřejně že až budu mít 7 000 000 vezmu Břéťu do Afriky. Až budu mít 10 000 000 tak mu koupím rybník. Ale to bylo ze srandy. Břéťa je pytlák, tak aby zažil strach z toho že mu někdo krade ryby. Až pak auto.
V září má Musk představit novou baterku. Víš o tom něco? Než to rozjede bude to trvat. On je mistr slibování a oddalování.
Neumím najít hromadu půjčoven Tesly. Jen objednávkového formuláře ke zkušební jízdě s tím že se čeká týdny.