Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Dotaz na pokladníky
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Přátele,

můj dotaz je prostý a směřuje především k pokladníkům jednotlivých ZO/OO. Chtěl bych se Vás zeptat u jakého bankovního domu máte bankovní účet, popř. přímo název bankovního produktu. Dále by mne zajímalo, jaké máte zkušenosti s přístupem bank k účtům pro neziskové organizace. Je mi jasné, že většina z Vás bude používat účet u ERA/Poštovní spořitelna, ale přesto věřím, že se zde najdou i tací, kteří využívají i jiné banky. Možná, že se zde najde i ZO/OO využívající transparentní účet.

Děkuji.
Máme účet u ERA, ale je to opravdu tragedie. Co je to za banku, když si přijdete vybrat penize a oni vám řeknou, že je nemají. Od noveho roku přejdeme jinam. Uvidime....
Máme ho u CSOB, vedení účtu zdarma. Poplatky jen za transakce. Internet banking zdarma a v pohodě.
Jinak dobré reference mám i na FIO banku, tam jsou dokonce osvobozené i ty transakce.
(01.12.2015 18:17)zdenda napsal(a): [ -> ]Máme účet u ERA, ale je to opravdu tragedie. Co je to za banku, když si přijdete vybrat penize a oni vám řeknou, že je nemají. Od noveho roku přejdeme jinam. Uvidime....

Uplně stejně!! je to děsný. uvažuju že se při změně na ZS přešoupneme také jinam.... ERA= tragedie!!!
(01.12.2015 18:40)MartinP napsal(a): [ -> ]Máme ho u CSOB, vedení účtu zdarma. Poplatky jen za transakce. Internet banking zdarma a v pohodě.
Jinak dobré reference mám i na FIO banku, tam jsou dokonce osvobozené i ty transakce.

Jestli se nepletu, tak poštovní spořitelna je právě pod ČSOB (0300). Za sebe musím říct, že zkušenosti také celkem v pohodě. Že by neměli peníze, s tím jsem se nesetkal, spíš už je to pak o (ne)fungování konkrétní pobočky České pošty.
My máme s Erou špatné zkušenosti. U nás na pobočce neví levá ruka co dělá pravá.
Když jsem přebírala pokladničinu, tak jsme se tam 3 z výboru vydali, změnit podpisová práva.
Manažer nasliboval hory doly. ,,Kartu - nepotřebujete, ani šeky (stejně jsme nevěděli kolik si jich nechat vystavit). Vše si vyřídíte tady. ( malá pobočka se mi zdála na výběr diskrétnější než bankomat) Výběr i větší částky není problém."
Realita? ,,Tak vy by jste chtěli vybrat 40 000? No to nejde, my můžeme jen 10, a stejně teď je dovolenkové období, všichni vybírají a tak stejně nemáme ani těch 10." To byl červenec. V září jsem se vydala znovu, tentokrát pro 12 000. ,,My vám je nemůžeme vyplatit, jak jsem říkala minule, můžeme jen 10. Zkuste to přes poštu." (Na poště mi samozřejmě bez karty ani šeku nic nedali). Už ze mne sršely blesky, za dva dny mi je vydali. ,,Když příště zavoláte předem, tak to nějak uděláme." To příště bylo minulý týden. Nevolala jsem, ale osobně se byla domluvit. ,,No ne, to nejde. Musíte to vybrat na dvakrát. Teď něco a příští týden si přijďte znovu." Až budeme mít nové razítko, měníme banku. Co výběr mám ošoupané snad i ponožky. Tož tak. Třeba to ale není Erou, ale těma lidma na naší pobočce.
(01.12.2015 19:13)NitraM napsal(a): [ -> ]
(01.12.2015 18:40)MartinP napsal(a): [ -> ]Máme ho u CSOB, vedení účtu zdarma. Poplatky jen za transakce. Internet banking zdarma a v pohodě.
Jinak dobré reference mám i na FIO banku, tam jsou dokonce osvobozené i ty transakce.

Jestli se nepletu, tak poštovní spořitelna je právě pod ČSOB (0300). Za sebe musím říct, že zkušenosti také celkem v pohodě. Že by neměli peníze, s tím jsem se nesetkal, spíš už je to pak o (ne)fungování konkrétní pobočky České pošty.

To je možný, ale klasická CSOB funguje úplně jinak než ERA.
Mam jen ty nejlepsi zkusenosti s M Bank, vse naprosto korektne a perfektne, internetove bankovnictvi intuitativni jako pro deti, kamaradka ma FIO a taky v poho!
Honza
V našem skautském středisku máme účet u FIO banky... Vše je kompletně zadarmo, transparentní účet pro neziskové organizace, jednoduché možnosti administrace práv, atd. Nám to bohatě stačí.
Mbanka aj. pozor - není úplně snadné vkládat peníze na účet v hotovosti...
FIO naprosto jednoduchý přechod na transparentní účet
Mám účet u mBank a vklad hotovosti je jednouduchý (i když nemá pobočky pro hotovostní služby) - na kterékoli poště si pošleš peníze na svůj účet. Věcí druhou jsou poplatky za tuto službu, ale vklady na přepážce má zpoplatněno většina bank.
Jako pokladník sem využíval služeb Ge monei.
Předvším pro dostupnost.
V úvahu přicházeli-GE.m,Spořitelna,Komerčka,Poštovní vše ostatní daleko za obvodem.
Poštovní jsem zavrhl a u ostatních v té době prakticky stejné podmínky.Jelikož jsem měl s Ge.m. slušné zkušenosti padla volba na ni.
Sice poplatky za vedení i za hotovostní výběr ale krom peněz na dotace prakticky žádný fizický kontakt.
Vše ostatní internetové bankovnictví.
Solidní přístup.
Při vyzvednutí více jak 50 000kč jsem pro jistotu jeden telofonát den dopředu.Do 50 000 bez avíza a kdykoli.
Myslím že organizace po mém odchodu nic nezměnila.
Já nejsem pokladník- jsem jen předseda. Náš pokladník a při tom velmi schopný úředník také před lety řešil kde budeme mít konto. Probádal všechno a na konec zjistil že u české spořitelny existuje vkladový(nebo spořící) účet se 7 denním revolvingem. To znamemá že jednou za 7 dní můžeme učinit z konta výběr zcela bez poplatku a přitom už několik let neplatíme za vedení účtu vůbec nic. Tento účet je prostě bez poplatku. Velký výběr jako nyní asi 156000kč jsme nahlásili asi 4 dny předem a při tom jsme si naporouželi kolik jakých bankovek a mincí přesně budem potřebovat.Vše funguje víborně už několik let a za darmo !!!
Naše ZO má s účtem obdobné problémy jako řada ostatních. Největší problém vidím v naprosto laxním a neerudovaném přístupu zaměstnanců na přepážce pošty. V našem případě jsme např. čekali půl roku než se uzdraví paní na pobočce, která "to" dělá. Protože nám bylo sděleno, že nikdo jiný "to" neděla. V dnešním světě dost tristní stav. Když, už se paní uzdravila tak se náš předseda, jednatel a pokladník sešli v domluvený čas na poště, aby sepsali požadavek na internetové bankovnictví a dále pověřili nového pokladníka k nakládání s bankovním účtem. Tato žádost, která by jinde netrvala více jak 15 minut, se na pobočce sepisovala více jak hodinu. Po týdnu novému pokladníkovi volali z ERA, že paní, která "to" měla jako jediná umět, "to" asi neuměla, protože nasekala tolik chyb, že naší žádosti nemohou vyhovět a máme to zkusit ještě jednou. Již nikdy více...

Půjdeme zřejmě cestou transparentního účtu u FIO. Zjistil jsem, že stejný produkt má i Asociace profesionálních včelařů (dříve Cech profesionálních včelařů).
Referenční URL's