Po prečítaní naavrhovaných Stanov - ma zaujalo (aby sme len nekritizovali) - bod 6 článku IV.
Každý člen má právo byť informovaný o činnosti a rozhodnutiach orgánov Asociácie. Možno je to vo všetkých Stanovách aj Gálových - len či sa bueuplatňovať - dúfam, že áno, lebo je to jedna z najväčších kritík na súčasné vedenie SZV, ktoré všetko tají, aby sme sa nevzrušovali zbytočne.
Navrhujem bod 4. v článku VI - vyškrtnutím - vymeniť za "
vylúčením".
Vyškrtnutím Radou, ak člen opätovne a napriek upozorneniu porušuje členské povinnosti, alebo sú na to iné vážne dôvody.. A na rozdiel od Gora si nemyslím, že je to potrebné rozpitvávať, lebo tým rouzpitvávaním sa len bude naďalej nabaľovať a zase to vysvetľovať a potom zase niečo treba rozpísať. Je to dobre napísané ale vetu by som doplnil - tu je celé znenie:
Vyškrtnutím Radou, ak člen opätovne a napriek upozorneniu porušuje Stanovy Asociácie, členské povinnosti, alebo sú na to iné vážne dôvody.. V tejto veteje všetko - porušenie stanov a napr. keď niekto bude právoplatne odsúdený za nejaký trestný čin (sprenevera peňazí alebo násilie) - môže ho asociácia zo svojho Združenia vylúčiť na základe vety "
alebo sú na to iné vážne dôvody" . Takže opakujem je to dobre napísané aj myslené, len nezabdudúť na porušovanie Stanov.
Tým pádom treba zmeniť aj vetu v článku VII, bod 13. 13.
Rada rozhoduje o pozastavení členstva, o vyškrtnutí člena, o vylúčení člena ak sú na to splnené predpoklady podľa týchto stanov.
Ináč sú tam nejaké termíny, ktoré si rada dáva a iné úlohy - myslím, že si kladú dos ť veľa na hlavu. No uvidíme ako sa to uplatní v praxi. Tie Stanovy sú dobré a sú zuatiaľ prvé , takže rokmi sa získajú skpsenosti a budú sa určite meniť, tak ako sa každoročne menai aj stanovy v SZV.
Raťo keďže nenapísal konkrétne čo myslí tou vetou
Taktiež sa mi páči bod 16. článku VI.
Nepriamy snem môže rozhodnúť o veciach, ktoré si nevyžadujú priame rokovanie, elektronickou, alebo písomnou formou hlasovania /ďalej „hlasovanie per rollam“/ na návrh Rady, Revíznej komisie, alebo ak o to požiada aspoň jedna pätina zástupcov. Rozhodnutie je platné, ak sa ho zúčastnili dve pätiny všetkých zástupcov. Pri hlasovaní per rollam sa rozhoduje prostou väčšinou odoslaných hlasov. A pravdaže na to nadväzujúci bod 17 - čo sa nemôže per rollam rozhodovať.
Funkčné obdobie členov Rady je dvojročné - plný súhlas - ľudia musia mať za kratšiu dobu možnosť rozhodnúť o zmene na vrcholových postoch. Toto kvitujem a ja som bol proti , keď sa schvaľovalo na 4 roky v SZV. Náklady to nemôže navýšiť, lebo každoročne sa predsa musí urobiť stretnutie delegátov - alebo ako sa pomenujú zástupcovia jednoltivých ZO.
Článok X. bod 10.
Rada bude informovať členov prostredníctvom transparentného účtu zverejnenom na web stránke Asociácie o aktuálnom stave účtu. Spôsob zverejnenia informácii o účtovníctve a majetku bude súčasťou finančného poriadku Asociácie. sa mi tiež veľmi páči. Je to nové a som zvedavý ako sa to uplatní v praxi.
Povinnosti Asociácie sú dané v úlohách si myslím, po ich preštudovaní a odvolávať sa môže všade len na RK. Síce teraz sa môžete v SZV okrem RK odvolať aj na rozhodcovskú komisiu, hlavne keď porušíte etický kódex
Ináč sú tam nejaké termíny, ktoré si rada dáva a iné úlohy - myslím, že si kladú dos ť veľa na hlavu. No uvidíme ako sa to uplatní v praxi. Tie Stanovy sú dobré a sú zuatiaľ prvé , takže rokmi sa získajú skpsenosti a budú sa určite meniť, tak ako sa každoročne menai aj stanovy v SZV.
Raťo keďže nenapísal konkrétne čo myslí tou vetou "A povinnosti asociácie voči členovi sú kde ? ", myslím si, že myslí na povinnosť vybaviť dotácie . To je predsa normálne a fakt neviem čo to do stanov dávať. Bez vybavovania existjúcich stanov, predsa nová organizácia nemá šancu.