Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Cena medu
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Já mám cenu optimální a nejvyšší v Podivíně.
Ja čo mám najvyššiu cenu je 350 ČK, na to nevyspel ani Milan... Milan je len učeň a pre neho 210 je akurát..Cool
Sem netušil že u vás může být taková zejma.
Pri teple sa zvyšujú čiže roztahujú ceny a pri zime mrznú, to ako teplomer ako ukazuje.Cool
Milane, pro inspiraci ať máš o čem přemýšlet. Kvěťák z jabloní za 2000 kč/kg:

https://www.igourmet.com/shoppe/prodview...361597265&
Překlad: "Tento med se vyrábí v květnu v samém srdci Val di Non v Itálii, kde kvete nespočet jabloní. S názvem Melo v italštině, jeho barva je světle hnědá se šedými a nazelenalými odlesky ve světle. První známkou je vůně jablečného moštu následovaná náznakem trávy, mízy, mechu a pečených jablek. Chuť je neuvěřitelně hladká a sleduje vůni s příchutí květin a ovoce, následuje textura bodláku a artyčoky".

Tak takto tedy popsat svůj med nedovedu. Proto asi nemůžu mít takovou cenu medu Huh.
príspevky mimo témy "cena medu " boli presunuté
https://www.vcelarskeforum.cz/tema-Jen-t...#pid226824
(30.11.2019 17:46)JosPr napsal(a): [ -> ]Tady nejspis tech 93 % nekonomu nepodrazi cenu tem 7%,pac jim ani neprijde,ze by nekomu kazili kseft,nebot ten med proste umi vyprodukovat levneji nez tech 7%,s mensim vstupem,mensim nakladem. … nebo holt naklady neberu tak tragicky,zvlast je li vcelar,chovatel,pestitel schopen kdeco si vyrobit svepomoci a nemusi vsechno nakupovat.
Uz rozdil mezi nakupem materialu na domaci vyrobu ulu nebo nakupem ulu od vyrobcu je propastny.
I vcelar, ktery je pestitel, chovatel a clovek devatera remesel, ktery si spoustu vesi umi vyrobit sam, musi pocitat s tim, ze cikularka neco stoji a drevo sama nenareze, prkynka se sama neohoblujou, ale nekdo to musi udelat, stejne jako tomu musi venovat svuj cas, nehlede na to, ze i tu hoblovku a dalsi nastroje musim koupit, ze… Budu-li bydlet v lanelaku, budu rezat na cirkularce kde? V loznici? To by vas ani panmama hnala hodne rychle. Pak je otazka, jestli mne ten ul vyjde levneji nez ul, ktery koupim od nekoho, kdo ma dilnu a uly dela treba ve volnem case na vydelek.
I vcelar musi umet pocitat, ne ze ne.
Nehodlam Vam brat iluze o ekonomice,ale opet se dostavame k tomu,ze veci jako cirkularka,hoblovka nebo traktor atd jsou veci kazdodeni potreby,ovsem ne pro toho,kdo zije v panelaku a jedinym vybehem z bytu je balkon a na nem truhlik s rajcaty.Nic ve zlem,pravdu mate v tom,ze pro takoveho cloveka je opravdu lepsi ten ul koupit,vubec vsechno koupit.Tyhle vstupy se opravdu nedaji srovnavat.
Vy toho Milana snáď chcete odtiaľto vyštvať.
Najprv ho provokujete aby vám napísal o cene medu a potom vravíte, že je to tady zase "zahulené" a Ako všetci vieme Milan má naponemutie, že ne jeho príspevky k cene medu sa dajú považovať za trolovanie a môže za ne dostať ban...

Inak tá Milanova stránka je super, škoda, že viac nepíše, sám som z nej veľa čerpal, keď som začínal s Optimálom.
K tomu talianskému medu z jabloní.
Taliani postrekujú jablone každé dva týždne a keď poprší, tak aj čo týždeň.
Takže toxicitou by sa to dalo prirovnať k tunajšej repke Exclamation
Môžete sa teda inšpirovať someliérskym popisom Talianov a budete ju predávať aj za štvornásobok Tongue
Mě kdysi dávno konkurence naučila že sleva od dodavatele není pro zákazníka ale pro mě. A naučili mě to i mí zákazníci.
Když si někdo myslí že vyprodukuje med levněji protože si sám stloukl úly ve stodole, měl by med prodat za cenu v okolí obvyklou. To znamená že zisk z ušetřených nákladů by měl zůstat tam kde vznikl a ne ho rozdávat zákazníkům kteří se o něj nezasloužili. Iluze o ekonomice kterou mi nikdo nevezme.
(14.12.2019 21:04)Kohout napsal(a): [ -> ]Zisk z ušetřených nákladů by měl zůstat tam kde vznikl a ne ho rozdávat zákazníkům kteří se o něj nezasloužili.
Do kamene tesat a kazdemu dobroserovi omlatit o hlavu.
Pani doktorko,Vy jste doktorka?Jen tak na okraj,nadavate lip nez ja,kdyz jsem ciste nahodou narazil pred chvili na jeden zapis na http://www.vcelaribrno.cz.

Dobroser to teda nebyl...
(30.11.2019 17:46)JosPr napsal(a): [ -> ]... nebot ten med proste umi vyprodukovat levneji s mensim vstupem,mensim nakladem. …
Uz rozdil mezi nakupem materialu na domaci vyrobu ulu nebo nakupem ulu od vyrobcu je propastny.

To je zase tvá iluze. Cena úlu je v ceně jedné sklenice medu zanedbatelná. Vyděl si cenu kupovaného úlu a úlu doma vyrobeného množstvím medu z nich vytočeného po dobu jejich životnosti. Kolik je rozdíl? Čtyři koruny na kile? Pět, šest, tři?
To neni jenom o vyrobenem ulu,ale tak nejak o vsem.Kolik je to napr.na placeni najmu stanoviste,doprave ke vcelam,pripadnem kocovani a vubec vstupech vseobecne,pokud ma clovek vsechno doma a pouziva to mimodek,nejen na vcelareni a ten,co nema nic,vse kupuje a plati? Tam to budou desetikoruny a to je podstatny rozdil.
Komplet nový úl se vším cca 3500,-Kč, 20 kg vytočeného medu po 100,- Kč je 2000-3500=-1500 (výsledek -1500 Kč)
Komplet bybavený úl vlastní výroby s náklady na výrobu 1500,-Kč, 20kg medu po 100,-Kč je 2000-1500=500 (výsledek +500 Kč)

Poslední otázkou je co mě v mém osobním volnu více uspokojuje... jezdit na kole, koukat na televizi a pod, nebo trávit čas v dílně a řezat, hoblovat prkýnka, dělat bedny a podobně. To už je na každém a proto si myslím, že je věcí každého jaké má náklady na výrobu medu a za kolik ho prodává. Pokud mě to baví a jsem ochoten pto to něco udělat náklady mám nízké, pokud mě to nebaví a nebo nemám tu možnost, náklady budou vyšší.
Je to jen jednoduchý příklad
Ty vyrábíš úly na jednu sezónu?
Je to zbytečné vysvětlovat jak tvořit cenu medu vycházející z nákladů a věnované práce. Někdo raději krachne a vyhlásí osobní bankrot a prohlašuje podnikání ve včelařství za chybu než aby přiznal že nemá nato jak snížit tu a tu položku a směle podnikal s nízkou cenou medu.

Normální včelař pokud bydlí na činžáku, si umí najít místo kde vyrábí své úly. Alespoň neznám bytaře v okolí, který by otázku vlastního úlu nebral vážně. Otom totiž včelařství je.

Zhodnotit svůj čas ve svůj prospěch. Jak ho zhodnotí ten kolař který si ničí třísla, nebo stloukač který ani nemusí mít hoblovku, ani extra pilu, ale jen pár ručního nářadí někde v teplé garáži.

A k počtům, pokud si koupím 100 úlů za 3500 plus mezistěny (300kg) protože je neumím ochránit a žere mi je pravidelně motýlice nebo

mám několiko ručních nářadí a uzavřený voskový provoz,

Náklady na můj neprodaný vosk na mezistěny je cca 60 000,- (protože to mi dá JosPr za výkup 300kg vosku) plus 4m3 stavebního řeziva v hodnotě někde 4t za m3

to je suma sumarum cca do 100 000tKč jsem schopný mít 100 ks 3N úlů, které mi mohou donést při slabých 20kg medu a hleďme na prostor okolo ceny medu - mám jednou tolik. To je hodnota mé práce za cenu medu něco mezi 80-100Kč/kg (náklady jsou na úl 50,-/kg medu při 20kg )

Zatímco p. Píchová a Kohout si koupí dle jejího vzoru za 350 000,- hotové úly protože má přeci svělý byznys plan, ktomu si musí dokoupit když přeci nemá prostor za 90 000 vosku po 300,- což je nic, protože ještě musí mít nějaký plac a td. takže musí v jeden moment utratit cca půl mega za úly pro 100 včelstev. Takže první rok nedělá nic jiného, než vkládá práci do prodeje medu cca za 200Kč/kg aby se zvládl(a) ještě první rok takový byznys plan zaplatit. No ale to se nedivím potom že zkrachovat musí. Protože jak se říká, neumí počítat.

Záleží natom, kam tu svou práci a lennost kdo přesměruje a jak se říká kdo co má v hlavě. Protože kdo nemá v hlavě, má v rukách. A otom je i cena medu. Protože nemusí být vůbec tak vysoká pokud jsem opravdu schopný včelař a ne chamtivý lenoch co neumí dělat plány.
Čistě teoreticky. Jak bude tato strategie fungovat, až přijde někdo komu na 50 kč náklady bude stačit 20 kč navíc? Ve skutečnosti mu takový zisk stačit nebude, ale může to použít jako obchodní strategii pro převzetí klientely orientované výhradně na cenu. A pokud má dostatečný polštář, tak si počká na krach konkurence a poté tuto dumpingovou cenu navýší. Prostě větší hráč... Co pak? Do výkupu za 50?

Jde totiž o objem. Pro velkovčelaře nebude nikdy konkurencí malovčelař s nepravidelnou a zanedbatelnou produkcí a naprosto jinak strukturovanými obchodními vazbami, ale zase jen velkoproducent, který může reálně pohnout lokálním trhem chytře nasměrovanou reklamní kampaní a pokud disponuje volným kapitálem, může to být v konkurenčním boji pro jednu ze stran fatální, pokud nebude mít kam nákladově ustoupit. I zdánlivě "geniální" strategie může mít svoje úskalí. V tomto případě je to klientela jednoznačně orientovaná na cenu produktu. Pokud dá někdo lepší cenu, tak se přesune.
Referenční URL's