Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Cena medu
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Gusto súhlasí s Gustem Smile ..ak chcete predávať velké množstvá medu nadrobno,v prvom rade musí byť kvalita,ruka v ruke s prijatelnou cenou..ludia kupujúci med,majú velmi dobre zmapované ceny na okolí..ak im včelár aj zo staršieho domu predá kvalitný a chutný med,neprehriaty a inak nepobabrany za 4,5€,tak vy možete taký istý med z nablyskanej medárne predat max.za 5€..ak poviete že 6€,tak si ho vačšina ludí nekúpi..samozrejme že pekné prostredie ľudí priláka a je pastvou pre oči..ale taká medáreň sa rýchlo okuká a ludia sa radšej zahrejú na duši s pocitom že dobre kúpili(cena a prijatelná kvalita)..samozrejme ak je med nekvalitný,tak ho nebudú kupovať ani za dve eurá..moja vlastná skúsenost..kvoli rodinnej situacii mi trvá vybudovanie ukažkovej medárne viac nez je zdravé,rekonštruujem dom komplet po strechu(bordel sa stále nejaký nájde-čiže žiadna pastva pre oči)a zákazníkom podávam med priamo z okna(žiaden plot),príp.si ho sami vyberú z nezamknutého auta pred domom a podaju mi len peniaze..aby som uspokojil dopyt,potreboval by som namiesto 40terajších rodín cca o stovku viac..a zákazníci mi chodia aj z okolitych dedín kde su u včelárov pekné medárne(konkrétne traja moji dobrý známy ktorým nechtiac týchto zákazníkov preberám)- med máme za rovnaké ceny-len ja ho mam od nich v priemere o 2% vody hustejší..(nikdy nedám do pohára redśí med než 17,5 % vody) na tomto príklade vidíte že akokolvek pekný zážitok vám neudrží stálu klientelu ak niesu ludia spokojní s kvalitou a cenou..Samozrejme neriešime tu dúfam predaj 100 kg medu za rok ale niekoľko ton..
(23.07.2012 21:55)gasko napsal(a): [ -> ]No a s tou pevnou cenou to nieje dobrý nápad, pretože sám včelár vie nakoľko si svoj med cení.

Ano, přesně tak a abych to ještě jednou připomenul, tak jsem napsal:

Jednotně bych dal cenu za kilogram 100Kč, téměř jako standard a bylo by. Jenže to by se museli všichni domluvit a tuto cenu držet. Nebo spíše i o něco víc, než míň. Zákazníci by potom rozdíl v ceně 100 nebo 110Kč za kilogram zas tolik neřešili, ale takhle to bohužel není.

Tím nemyslím dát jí striktně, ale dát to jako jakési nepsané pravidlo mezi včelaři, no a pod tuto částku prostě nejít.

Pavel
(23.07.2012 23:12)Vojtech Langer napsal(a): [ -> ]Ja sa zásadne vyhýbam takýmto spôsobom propagácie. Je nechutná ....

Nechutné? Co je nechutného na včelařské výstavě nebo na medobraní? Právě tam lidé vidí, jak se med vyrábí, uvědomí si, že bez včel nebude ovoce nebo jen málo. A když si můžou vlastnoručně natočit právě vytočený med, mají oni zážitek a vy peníze. Za nechutné považuju vnucování, ne seznámení zákazníka s tím, jak se to které řemeslo dělá, ať už je to včelařství nebo točení keramiky na kruhu.
Co je na předvedení řemesla nechutného? Zvláštní mi připadá spíše " Jeden jediný krát sa mi stalo, že mi vrátil zákazník med. Skúšal, že či urobím to, čo sľubujem. Vyhovel som. Ale ďaľší med som mu predal o dva, alebo tri roky. Akosi naňho nezostalo...." Každý by měl mít možnost vrátit produkt se kterým není spokojen. Včelař by to měl bez mrknutí oka přijmout a nedělat z toho závěry. Vrácení jedné sklenice ještě neznamená, že Vás někdo zneužívá.
(23.07.2012 21:11)gupa napsal(a): [ -> ]K propagaci - reklamě. To jsem tu už také psal, nejlepším marketingem je nízká cena. Normální reklama a samotný prodej sežere minimálně z každých dvou korun korunu.

A takový zážitek coby investice nevyroste na dvoře baráku ani za jednu generaci. _gp_

Dovolím si oponovat: nejlepším marketingem NENÍ nízká cena, ale cena PŘIMĚŘENÁ.
Kdyby byla nejlepším marketingem nízká cena, kupovali bychom vše za 39,- Kč (nebo třeba taky za jednu korunu). Uvědomme si jedno: med není potravina ani komodita, nebytná pro život. Nezbytná je třeba doprava, když bydlíte na vesnici a dojíždíte do města do práce. Taky ji řešíte různě: někdo jede MHD, jiný vlastním autem, někdo na kole. Totéž s medem. Zákazník má chuť na sladké. Záleží na tom, kdo ho ke koupi přesvědčí. Jestli to bude cukrárna, čokoládovna nebo včelař. Včelař může argumentovat (a zároveň provádět marketing, nebo chcete-li reklamu) tím, že zdůrazňuje ZDRAVÍ. Jen se podívejte, kolik se prodá tabletek s výživovými doplňky nebo dokonce hrnců a dek na předváděcích zájezdech. VŠECHNO má jedno společné: apel na péči o zdraví zákazníka!

A pak máte pravdu v tom, že zážitek jako investice hned tak nevyroste. Ale je třeba se někde inspirovat a ZAČÍT NĚCO DĚLAT! Ne jen kňučet, jak to nejde a co všechno nejde. Je taky se třeba zajímat o dotace a snažit se z nich něco získat. Víte, co je na vesnicích prázdných, nevyužitých a chátrajících objektů? Proč by proboha nemohly sloužit k něčemu bohulibému? Já vím, že alfou a omegou jsou peníze a zase peníze, ale když půjdete za svým snem, tak se nakonec někde najdou. I když to nebude hned zítra, ale třeba až za pět let.
Podle mne je zbytečné se zde bavit o ceně. Pokud někdo prodá za 50,- Kč je to jeho rozhodnutí a určitě, pokud bude med kvalitní, bude hodně odběratelů spokojených. Pokud si dva lidé něco svobodně smění za dohodnutou cenu, je to jen jejich věc. Takto by to mělo být ve všech případech. Bohužel otrokářský stát dohlíží, aby toto přirozené lidské právo neustále osekával, nehledě k tomu, že nám pořád jednou rukou šátrá v kapse aby z nás vytáhl daně, aby je pak selektivně někomu částečně vrátil formou dotace. Takže ať si každý prodává za tu cenu, která mu přijde dostatečně zajímavá.
Něco pro pohodu:

Pokud si lámete hlavu s cenou medu, tak můžete postupovat následovně.

Rok 2011 110 kč za kg.
Rok 2012 120 kč za kg.
Rok 2013 130 kč za Kg.
Rok 2014 140 kč za kg. atd.atd atd.

Tímto postupem to stejně bude směřovat...WinkWinkWinkWink
(24.07.2012 18:09)PhDr. Jarmila Píchová napsal(a): [ -> ]Totéž s medem. Zákazník má chuť na sladké. Záleží na tom, kdo ho ke koupi přesvědčí. Jestli to bude cukrárna, čokoládovna nebo včelař. Včelař může argumentovat (a zároveň provádět marketing, nebo chcete-li reklamu) tím, že zdůrazňuje ZDRAVÍ. Jen se podívejte, kolik se prodá tabletek s výživovými doplňky nebo dokonce hrnců a dek na předváděcích zájezdech. VŠECHNO má jedno společné: apel na péči o zdraví zákazníka!

A pak máte pravdu v tom, že zážitek jako investice hned tak nevyroste. Ale je třeba se někde inspirovat a ZAČÍT NĚCO DĚLAT! Ne jen kňučet, jak to nejde a co všechno nejde. Je taky se třeba zajímat o dotace a snažit se z nich něco získat. Víte, co je na vesnicích prázdných, nevyužitých a chátrajících objektů? Proč by proboha nemohly sloužit k něčemu bohulibému?

Podle toho vzorce bych musel ihned začít prodávat za 160,- protože cokoli začnu dělat, rostou náklady i třeba na rekonstrukci té ruiny která Vám je líto. Do roka a do dne skončím, protože nejsou tu prostě podmínky takto plánovat. Mě samotnému to stačí, ale na podnik potřebujete lidi. Každý, nebo kdo vyleze ze školy si představuje nejlépe padesát tisíc plat, práci podle zákoníku práce(tz. práce jen 11 měsíců v roce, protože chce dovolenou) a stát si představuje dalších padesát do své kapsy, z kterých nic nazpátek neuvidíte. A Vy skončíte u té ceny zvané cena medu za neprodejní cenu. A to není brekot, ale skutečnost.

A med se musí prodávat jako potravina. Není to potravinový doplněk, je to zemědělský produkt prvovýroby stejně jako mléko, vajíčka, ryby a to znamená základní produkt výživy. Šarlatánem nejsem a nebudu, Chci stát před zákazníkem jako včelař, ne jako komediant.

A ještě k nízké ceně. Zákazník musí mít pocit nízké ceny, protože příště nepříjde a půjde hledat jinam. Pouze na nízké ceně se momentálě na trhu vydělává. Opravdu je rozdíl prodat sud nebo jen konev. Konev Vám nezaplatí ani povinné odvody, ale z prodaného sudu (přepočteno do malého balení) za nižší cenu ještě ušetříte.

_gp_
Já nevím jak to máte vy, ale letošní rok byl tak mizerný, že raději ani cenu medu nebudu stanovat, těch pár kg si nechám pro svou potřebu nebo potřebu rodiny. Co mám tak zprávy od ostatních, tak v průměru zvýšili o 10 Kč na kg
(24.07.2012 23:18)gupa napsal(a): [ -> ]A ještě k nízké ceně. Zákazník musí mít pocit nízké ceny, protože příště nepříjde a půjde hledat jinam. Pouze na nízké ceně se momentálě na trhu vydělává.

k tomu dodám... včera jsem si dal v Mekáči zmrzlinu, platil jsem 49,- korun. Kdykoliv jdu okolo, je tam tolik lidí, že min. do jedné minuty markuje pokladna. Nízká cena není podmínkou a nutností pokud prodáváte kvalitu. Chodím na zmrzlinu právě tam, protože mám garanci určité kvality, čistoty, služeb jako wc navíc.
Chce to změnu ve vlastní propagaci, zlepšení obalu, rozšířit si okruh zákazníků. Kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.
V cenách zmrzliny se nevyznám, ale co vím od manželky, za 49Kč bychom měli oba dvakrát. Sice není na obzoru použitelné WC, jedná se o autobusové nádraží. Výběr jen ze 4 druhů, ale malá za 13Kč a velká za 18Kč. Přitom jí to natočí do kelímku se lžičkou za stejnou cenu a manželka to veze 3km domů. A přiveze to jako zmrzlinu. Přitom jde o velmi ochotné lidi, soukromníky. V těchto dnech je u nich stále provoz, takže zájem. Kdyby se velká vešla do kelímku, aby se nechala převést, kupovala by velkou. Protože i ta malá je dostatečně velká pro jednoho. Před patnácti léty jsem i psovi kupoval vlastní zmrzlinu. To ale kopeček stál 4 Kč. a důchodci nás odsuzovali. Dnes jsem taky důchodce a občas si tu zmrzlinu dopřejem, ale abych si jí šel koupit do mekáče, to bych musel mít hodně pádný důvod. A věřím, že ti soukromníci po prvním roce, nezkachují díky ceně, vzlášť, když si letos udělali jméno.
A s medem to bude podobné.
špatně jsi mě pochopil, oni prodávají něco co se dá prodávat za 18,- za 49,-. A lidi včetně mě to kupují. Takže cena není vždy na prvním místě v rozhodování. Já letos med dával za 100,-, příští rok jdu na 110,- (inflace, energie, PHM) s čistým svědomím dobře odvedené práce, novým obalem, víčkem, etiketou.



100,- Kč vážně není mnoho za takový čistý produkt. A vydrží člověku třeba i měsíc než ho spotřebuje. Naproti tomu, když jde do hospody, hodí do sebe 3 piva a paňáka, tak je po penězích ámen do dvou hodin Confused .
S medem s tebou souhlasím. Jsem na tom stejně.
Ale pokud se budeme bavit o stanovené ceně, a teď o zmrzlině, Ty si můžeš, možná, tu za 49 Kč koupit. Já s 8500Kč důchodem, musím počítat trochu jinak. A vsadím se, že když bude vedle mekáče, stát ten můj zmrzlinář s 13Kč. a přesvědčíš se o stejné kvalitě, nebo i o dokonce větším množství, dáš přednost ???
Ten s 13 Kč bude mít narváno, lidi nejsou blbí. Spíš, ale můj zmrzlinář zdraží. A byl by blbej, kdyby to neudělal.
U nás se prosazuje nízkou cenou, kvalitou, množstvím a přístupem. Vedle mekáče bude vše stejné, jen nízká cena bude 35Kč. A bude taky prodávat.
Mám dva sousedy včelaře. Med prodávají známým a sousedům za 60,- a cizím za 80,- přestože obvyklá cena v okolí je 100,- až 120,-
Když se o těch cenách bavíme, samozřejmě že by rádi prodali za stovku, ale stydí se co by tomu lidi řekli když jim to takhle nechávají léta a najednou by zdražili. Bojí se že by je měli za zloděje.
tak ať se podívají sousedi kolik před lety stál benzin, elektřina, cukr, DPH, ...
To oni přeci vědí.
(24.07.2012 23:18)gupa napsal(a): [ -> ]Každý, nebo kdo vyleze ze školy si představuje nejlépe padesát tisíc plat, práci podle zákoníku práce(tz. práce jen 11 měsíců v roce, protože chce dovolenou)

A med se musí prodávat jako potravina. Není to potravinový doplněk, je to zemědělský produkt prvovýroby stejně jako mléko, vajíčka, ryby a to znamená základní produkt výživy.
_gp_

Každý, kdo vyleze ze školy, si představuje - no, představovat si může. Dostane je ale skutečně? Pokud ano, budiž mu přáno. Pokud ne, může si vymýšlet co chce, třeba stát ve frontě na Úřadu práce a přemýšlet, za KOLIK bude ochoten pracovat. Tak o těchto lidech se nebavím. Víte, čekat na to, až nás někdo zaměstná, to bychom se taky nemuseli dočkat vůbec. Je třeba hledat možnosti, jak se zaměstnat sami a jak prodat produkty, které dovedeme vyrobit.

Nepřu se s Vámi, že med JE potravina. Ale je to bohužel potravina ZBYTNÁ. Zákazník ji snadno a kolikrát ochotně nahradí cukrem. To je nám ale jaksi na kočku, protože my prodáváme med. Proto se snažíme zdůraznit přednosti oproti cukru, třeba i to, že med je zdravější, seznamujeme zákazníka s tím, co všechno je v medu obsaženo, zdůrazňujeme jeho léčivé účinky. Ty med skutečně má, jen zákazník to všechno neví. Proto se snažíme dělat reklamu, ne nějakou komediantskou, ale založenou na solidním základě. Zákazníka je totiž třeba nejen najít, ale i vychovat.
(25.07.2012 12:43)PhDr. Jarmila Píchová napsal(a): [ -> ]Nepřu se s Vámi, že med JE potravina. Ale je to bohužel potravina ZBYTNÁ. Zákazník ji snadno a kolikrát ochotně nahradí cukrem. To je nám ale jaksi na kočku, protože my prodáváme med. Proto se snažíme zdůraznit přednosti oproti cukru, třeba i to, že med je zdravější, seznamujeme zákazníka s tím, co všechno je v medu obsaženo, zdůrazňujeme jeho léčivé účinky. Ty med skutečně má, jen zákazník to všechno neví. Proto se snažíme dělat reklamu, ne nějakou komediantskou, ale založenou na solidním základě. Zákazníka je totiž třeba nejen najít, ale i vychovat.

S medem se dá srovnat možná javorový sirup. Také lze nahradit cukrem. Problém s prodejem je ale proto, že tu chybí gurmánství. Co zvedne obrat a tíám pádem spotřebu a cenu? Žádné řeči o zdraví, ale chuť prodává.

Je med léčivý? Na našem trhu jsou nejprodávanější druhy absolutně mimo tuto kategorii. Buď chcou akát, nebo lesní černý. To znamená, že chcou med pro sportovce nebo med, který aby včely přežily musí z úlu ven. Nikde to zdraví nevidím. Vidím jen med velice stravitelný, takřka bez pylu a potom jak šutr, nestravitený včelou. Víte proč se prodává, protože je dobrý, je tekutý a potom je z lesa, je černý, má vysokou přidanou hodnotu přímo z přírody, tak vysokou, že ji ani včela nestráví. A tak to vidím spíše o tom gurmánství a chuti a ne o zdraví. A to je dobré, protože zákazník vyhledává a když narazí třeba na řepku, chce jen ten, ne kvůli zdraví, ale zase kvůli chuti, narazí na slunečnici, takže zase podle vzhledu a chuti, .... zdraví bych do prodeje medu moc netahal, spíš tu závislot po nějaké dobré a vyjímečné chuti. _gp_
Nemyslím si, že je to jen o chuti jako za socíku. Myšlení lidí směrem ke zdravé výživě se hodně posunulo. Vemte si jen příklad instatních polévek. Před pár lety jen s glutamátem a éčky. Dnes už najdete některé polévky úplně bez těchto chemikálií. Výrobce dělá to, co chce zákazník. Vděčíme za to televizním pořadům ala Peklo na talíři s Romanem Vaňkem nebo testování v D Testu.
(25.07.2012 14:44)Ivík napsal(a): [ -> ].... Vděčíme za to televizním pořadům ala Peklo na talíři s Romanem Vaňkem nebo testování v D Testu......

nebo na internetu denně atualizovanému http://www.potravinynapranyri.cz/Search.aspx?stext=
Posouvá se to přátelé, posouvá a pro inkriminované výrobce či dodavatele vynikající "reklama"...... Alespoň se ví, kdo je kdo.
iRP
Referenční URL's