Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Bez medu to nejde
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Bez medu to nejde...... A bez kterého?

Bez "Českého medu" z České republiky, nebo bez "Českého ..." z Čech, či bez "Moravského medu" z Moravy, nebo bez "Slezského..." ze Slezska ??? Diví se někdo těmto názvům? Také jsem se divil, když jsem dostal v posledním čísle časopisu ČSV "Včelařství" vložený barevně vyvedený leták. Tam je možno se dočíst, že již deset let - od roku 2003 patří tyto názvy třem z devatenácti ochranných známek Českého svazu včelařů, zapsaných u Úřadu průmyslového vlastnictví.

V letáku jsou podrobně popsány podmínky - kritéria a zásady pro takto značený med. Ale nelze se dočíst, kdy a v kterých případech které označení mám pro svůj med použít. Já pocházím z Valašska - kde jsme již dávno medovali, bývám a včely mám na Hané. Hlásím se tedy že jsem Valach žijící na Hané - nyní Hanák, a na Moravě - tedy Moravák, ale především Čech z České republiky. Poradí mně někdo jak z toho? A tak mám návrh - k těm devatenácti známkám doplnit další - "Valašský med", "Hanácké med" (po hanácky) a další...

Proč píši do tohoto tématu? Protože leták končí mobilizujícím heslem "BEZ MEDU TO NEJDE!"

"Včely - to je radost, med - to je zdraví!"
lumat
(08.10.2013 18:15)Mlha napsal(a): [ -> ]...Kde se dají sehnat včelařské samolepky na auto? ...

To není blbej nápad. Takovýho pruhovanýho řidiče tykadly s nápisem "Jezdím na med." bych si taky nalepil na přibližovadlo.Big Grin

Na opravdický BIOPALIVO!
Jezdím celý den.

Jedu na MED.

Mám MED v nádrži.
Jsem plný energie.



Koukám, že vy Valaši to nemáte lehký. Nám Chodům to ale ČSV zatím ulehčilo. Smile
Někdo ujíží na alkohol, ja ujížím na meduBig Grin
Hlavně když se motám.

Kdy bude dotace na propagaci medoviny. Bez ní mi to opravdu, ale opravdu nejde.
No to by mě zajímalo co ti bez medoviny nejde. Tipnul bych si "mít střízlivý pohled na české včelařství".

Jinak nálepka na auto "Medovina není vina" s doporučením lepit na odřená místa by asi příliš provokovala strážce zákona, co?
No vidíte projekt "bez medu to nejde" by nakonec ani žádnou reklamní agenturu nepotřeboval, stačilo by to udělat zde na fóru nějaký Kickoff meeting a nápadů by bylo plno Smile
Každopádně ty samolepky, pokud by byly vtipné a dostupné včelařům, tak by se určitě do povědomí veřejnosti dostaly.
Od samého počátku je víc než jasné, že o propagaci medu nejde - ta se dala dělat i bez EU a propagovat med od včelaře - tedy přímo domácí med. Problém nastal 2005 kdy šly ceny dolů a Včela nějak podivně prodaná ke dnu. ALe místo hledání řešení se hledali nepřátelé a viníci všude jinde. A ke všemu měl být sjezd, kde by mohli přijít o fce. Takže se nedělalo nic.

Pak s tím po nějakém čase přišla jedna agentura - zajímavá shoda jmen paní ze SZIF a pracovnice té firmy - a ta jako podobné agentury potřebovala někoho kdo by ji pomohl šáhnout na peníze EU. Sobecká EU nemá přímo Titul "podpora vyžírkům z agentur" takže ty musí najít vždycky někoho kdo jim ty peníze předá - tedy část co vytáhnou z EU a případně od státu. A co největší podíl z těch peněz.
Takto to začalo, pak se asi firmě která dělala PR m.j. pro Lidl Smile spolupráce nezdála a do toho šikoně naskočila Včelí stráž, která před tím byla založena nevčelařem aby pomáhala včelařům.

Kdyby jsi dal z každého včelstva co se z něj každoročně vybírá asi tak 50hal do fondu a za to jsi nechal tisknout ve velkém propagaci - hmotné věci - letáky, brožury atd a ty za režijní cenu prodával včelařům - kdo tady dělal do papíru a tisku tak asi tuší na kolik by přišla 500ka A5 létáčků - tak by to s 50000 členskou základnou byla kampaň jako hrom.
A přesně tím způsobem pak třeba jako to víno - spec. pečeť na sklenice, nebo víčko, sklenice jen pro ty co jsou v systému tedy přispívají atd.

A ty prachy by se točily, protože bych ten kapitál potřeboval jen na první rozjezd tiskáren. Jenže účelem není peníze točit, ale roztočit.
Díky pak mi do toho i zapadá
Obchodní firma: REKLAMAX, s.r.o.; Datum zápisu: 7. září 2005; Identifikační číslo: 273 69 145; Právní forma: Společnost s ručením omezeným.

A v té propagaci bych určitě nezapomněl na ty samolepky. Já bych si na tu svojí 17 let starou popelnici nalepil něco ve stylu "i když nemám žihadlo, přesto jedu na med".
Citace:Propagace spotřeby medu
Na základě nařízení Komise (ES) č. 1071/2005, v platném znění a rozhodnutí
Komise (ES) c (2006) č. 3079 ze dne 7. července 2006, o financování propagačního
opatření „Propagace spotřeby medu“, je v tříletém období (2006 - 2008) .....


Prostě v roce 2005 se rozhodlo, založila se pro ten účel agentura, 2006 se to posvětilo a začalo se čerpat. Toto se osvědčilo tak se 2009 do toho šlo znovu s novým názvem "Bez ..." no a pořád ten med ne a ne do lidí natlačit tak se musí opět přitlačit. "Bez" čeho to bude teď nevím, ale tuším, že ČSV bude brzy taky bez ...
Kdy se něco podobného dočkáme i u medu, aneb jak správně propagovat Český výrobek:
http://zpravy.e15.cz/byznys/zemedelstvi/...nu-1028118
Nerozumím, proč se dožadovat nějaké podpory prodeje medu... Když by čistě teoreticky takováto kampaň zafungovala, co zákazníkům nabídnete? Včelař co nabízí kvalitní med, tak jej nemá problém prodat a pokud by se zvětšila poptávka, tak čím by se vzniklá díra ucelila? Zvednou včelaři počty včelstev, nebo nějací špekulanti budou prodávat pod pojmem "domácí med" i medy (nebo jiné suroviny) co s takovým označením nemají co společného? Na cenu to žádný vliv mít nebude, protože ti co chcou prodávat/nakupovat za 80Kč kilo, tak ti ho tak budou prodávat/nakupovat.

Nejlepší kampaň "Bez medu to nejde" je produkovat kvalitní (a Scipio superkvalitní Big Grin) med a lidé ho budou kupovat a budou i akceptovat cenu...
A treba vobec med propagovat? Huh Ja mam posledne 2 roky skor opacny problem - uz v oktobri je vypredane a ludom musim hovorit, ze bohuzial nemam. Sad
To je díky propagaci Smile A článkům o nekvalitě medu v supermarketu. Já začal prodávat na trhu - v hezkých sklenicích, dráž než ostatní u nás .. a lidi přišliSmile TAkže už mi nevadí, že na trhu pro mě není už místo (nechodil jsem pravidelně), protože omezujeme auta v parkování :- ))
Tohle opravdu bez medu nejde : http://www.marlenka.cz/ Bez tohohle bych nikdy nezkusil péct medovník a spotřeba medu by mě osobně nevyskočila o cca 2kgmedu/rok výše.
Jinak o téhle kampani jsem nikde jinde, než na tomto foru neslyšel. A rozhodně si nepřipadám, že bych byl zalezlej někde v díře a nevěděl o světě.
Bože, a já to doposud nevěděl! A tolik sdělovacích prostředků!
Prý jim vozí med v kamionech.
(11.10.2013 14:08)RadimŠ napsal(a): [ -> ]Nerozumím, proč se dožadovat nějaké podpory prodeje medu...

Pokud na jedné straně včelaři brečí jak želvy, že mají problém med prodat a proto prodávají pod cenu a tento vzkaz posílají i do médií, tak je logické je nějak podpořit. Otázka je jak. Bohužel mě tu chybí jakákoliv studie, zdali to opravdu tak je a proč to tak je. Očekával bych, že na začátku kampaně si někdo zjistí za kolik se med ze dvora prodává, a hlavně jak se ze dvora prodává a na základě toho se soustředil nejdříve na osvětu prodávajících, tedy aby uměli med nabídnout v špičkové kvalitě za nedumpingovou cenu. Podle mě se nejdříve měli včelaři školit v marketingu a ekonomii a z toho vyjít. Evidentně mnoho včelařů to má v krvi, ale asi ne dost. A to se podle mě vinařům povedlo, tedy proto jsem "Svatomartinské víno" dal jako vzor. Pokud i supermarkety dávají přednost Svatomartinskému, před takovou značkou jako je Beaujolais tak je to velmi pozitivní zpráva a všechna čest všem, kteří se na tomto nápadu a propagaci této značky podíleli.
Pokud má někdo problém, musí především zapracovat na sobě, aby s tím problém neměkl a uměl to. Ale to hrozně bolí, tak je lepší za mega sehnat někoho kdo o tom za mě mluví a lituje mě.
Miloši, ....včelaříš by se měli nejdříve školit v marketingu a ekonomii.....studie na podporu ceny medu.....dumpingové ceny.....osvěta.....( V prvé řadě by se měli naučit se včelkama.Big Grin)
Koukni se na statistiku věku včelařů, a musí ti bejt jasný, jak to s těmahle nápadama dopadne, i kdyby se něco z toho realizovalo. Ani já bych na nějaké povídání o marketingu nešel, a co teprve ti starší.......v tomhle souhlasím s Radimem.....cena je jasná ..... Poptávka vs. nabídka.
200 Kg ze dvora prodá každej.....zbytek může dát do výkupu. Když nechce dávat do výkupu, tak může nechat med včelám..... Nebo udělat medovinu.Tady jde o to, jestli to člověk dělá kvůli peňezům za med nebo jako koníček. Ale tohle je docela zbytečný povídání a zabírání místa na HD.....každá fabrika, když vyčerpala všechny možnosti prodeje svých výrobků, tak logicky bude chvilku vyrábět na sklad a pak sníží výrobu.....a nebo zvětší sklady....Big Grin malej včelař nejspíš ten marketing nepotřebuje a ten velkej se v nejhorším musí zachovat jako ta fabrika.
Jako fabrika - když vás ničí konkurence.
Přesně tak - musí zlikvodopvat konkurenci - o tom ten boj je.

Je to neefektivní, daleko lepší výsledky dává mírná spolupráce na trhu a společná snaha o jeho růst a jeho férovost, ale když se to nepovede, tak pak je racionální jen jedno řešení.

Mimo jiné si nastudujte "nápojaře", jak to mají ošetřený, a nikod si nestěžuje.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Referenční URL's