Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 2 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samovýroba mezistěn
Autor Zpráva
dexter Offline
Member
***

Příspěvků: 243
Připojen(a): 23.07.2010
Hodnocení:  
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #621
RE: Samovýroba mezistěn
(17.12.2017 13:47)Rasťo 71 napsal(a):  To som sa už tu pýtal , bola by to drahá záležitosť , a po konzultácii z Jarom Páslerom , mi bolo povedané že z hliníkovej formy sa ťažšie uvoľňujú odliate medzisteny , silikón je v tomto prípade lepší .

v prípade, že by to nebola drahá záležitosť, čím by sa to povrchovo ošetrilo, aby to malo lepšie separačné vlastnosti?

3/4 LG 185 mm 500 m n.m. + 590 m n.m
teraz aj 6/4 LG 350x448
v pláne B a CS(JU)
17.12.2017 20:43
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
TomasoFernando Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.427
Připojen(a): 25.02.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #622
RE: Samovýroba mezistěn
(17.12.2017 19:28)Rudolf III. napsal(a):  Plastová mezistěna jako matrice použít lze, ale musí se zbrousit, což lze dost špatně.

První generace bílých plastových od Pokorného byly s mělkým reliéfem. Ty jsou podle mě ideální.

39x24 zateplené, Ústí nad Labem, 223 m. n m.
17.12.2017 21:15
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
VašekB Offline
Member
***

Příspěvků: 166
Připojen(a): 15.12.2015
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #623
RE: Samovýroba mezistěn
Jednu plastovou mezistěnu jsem si koupil na minulém Techagru, ale určitě bych ji nechtěl zalévat do kaučuku. Ta vypadá docela jinak a jak už tu bylo napsáno vosková se v troubě rozpustí. Ostatní je tu již napsáno a tak stačí jen pozorně téma přečíst.
Hlasování: Havelka Jan (+1)
18.12.2017 0:45
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 846
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #624
RE: Samovýroba mezistěn
Pýtal som sa v Lučebných závodoch ako sa dá prilepiť kaučuková forma na medzisteny k hliníku :
Dobrý den,
k přilepení silikonové pryže z Lukoprenu N na hliník doporučuji použít jednosložkový silikonový tmel Lukopren S 8280. Ten vyrábíme i v praktickém malém balení tubička 25 ml, dále pak v kartuších 310 ml. K přilepení nedojde okamžitě, ale je k němu potřeba vzdušná vlhkost, která bude prostupovat skrz silikonovou formu. Doporučuji tedy formu potřít slabou vrstvou silikonového tmelu a přimáčknout na plech, pokud bude potřeba zatížit, tak zatěžujte pouze po krajích a např. uprostřed, aby bylo umožněnou vlhkosti prostoupit skrze formu k tmelu. Doba vulkanizace závisí i na tloušťce silikonové formy (a tedy na vrstvě kaučuku, přes kterou se vzdušná vlhkost musí ke tmelu dostat). Pokud máte formičku slabou - cca do 5 mm, tak bude tmel zvulkanizovaný za cca 30 hodin. Při větší tloušťce ploché formy bude vulkanizace trvat déle.
S pozdravem
Ing. Miroslava Jarešová, Ph.D.
obchodně technické služby

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
Hlasování: Milan Šimonovský (+1), TomasoFernando (+1)
19.12.2017 10:36
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rudolf Stonjek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.055
Připojen(a): 17.10.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #625
RE: Samovýroba mezistěn
Těch 30 hodin je omyl , ale spíš 2 měsíce někde ve vlhku a teple. Nejlépe na jaře udělat a na podzim se k tomu vrátit. Problém je střed který netvrdne. Proto ony zavzdušňovací otvory. Mezistěna totiž žádnou vlhkost do odlitku nepouští. Ale to už tu několikrát bylo! Zdraví R.5.
Hlasování: Havelka Jan (+1)
19.12.2017 17:37
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 846
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #626
RE: Samovýroba mezistěn
Rudolf , práve preto som to dal sem , tiež sa mi to nezdá , len akurát že si si poplietol medzistenu z matricou .
Dá sa teda z vulkanizovaný kaučuk nalepiť z niečim iným na hliník ???? Kurňa keď Rakúšania predávajú formy tiež sú z kaučuku , a na hliníkovej platni .

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
19.12.2017 20:51
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rudolf Stonjek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.055
Připojen(a): 17.10.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #627
RE: Samovýroba mezistěn
Už to tu párkrát bylo. lepí se silikonovým tmelem S 8280. Ale ať děláte co děláte žádný pevnostní zázrak to není! Proto ty díry, které kromě přívodu vlhkosti zvětšují také lepící plochu. O něco líp lepí Ceys- slepí všechno, ale také žádný zázrak. Samozřejmě dobře obrousit odmastit a nanést primer. Daleko větší výzvou jsou lisy od Alfrasederu / nebo tak nějak/ Ti mají hmoty, které se nemusí separovat! Jo to by byl jiný šálek kávy! Jinak samozřejmě lepidla na hliník jsou a super, ale ty zase neumí přilepit lukopren. Kolínská kombinace s dírami je dobré řešení, ale kvůli té separaci se vyplatí hledat dál! Teď čistím vosk do finální podoby a čeká na mě 100kg. Jsem zvědav, jaké zlepšováky mě během lisování napadnou. Zdraví R. S.
Hlasování: Albert Gross (+1), Grof (+1)
19.12.2017 21:36
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 846
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #628
RE: Samovýroba mezistěn
Preto chcem skúsiť tento silikón : http://silikony-sk.sk/sk/formovac%C3%AD_silik%C3%B3n , SK 764

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
19.12.2017 22:00
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
VašekB Offline
Member
***

Příspěvků: 166
Připojen(a): 15.12.2015
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #629
RE: Samovýroba mezistěn
Rasťo, u Vás na Slovensku je Marián Mečiar který bývá na Techagru v Brně kde prodává vše kolem svíček a také měl desky pro lis zvláštně měkké. Možná by třeba poradil co je u Vás za dobrou cenu a pro lis příhodné, také měl lahvičku s tekutinou která umožní přilepení hliníku s kaučukem. Tel. +421902346719
e+mail meciarzavinačseznam.sk
Za chvíli to bude dva roky, tak snat kontakt ještě funguje.
Hlasování: Rasťo 71 (+1)
19.12.2017 22:33
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 4.499
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #630
RE: Samovýroba mezistěn
Co si vzpomínám, tak Mečiar používá silikony z Itálie. Vysoce kvalitní, neskutečně drahé. Ale na ty formy se to asi vyplatí.

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
20.12.2017 7:21
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Grof Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 462
Připojen(a): 15.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #631
RE: Samovýroba mezistěn

Čechoslovák 37 x 30, Jeseníky 400+ m. n.m.
23.12.2017 20:36
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
emer Offline
Member
***

Příspěvků: 196
Připojen(a): 14.01.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #632
RE: Samovýroba mezistěn
Na zlepenie Lukoprénovej formy s hliníkovým plechom odporúčam lepiddlo na zrkadlá podľa obrázku alebo iné, napr. od fi. Dow Corning. To je vyšší level a tým však aj cena.


Přiložené soubory Miniatury
   
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 23.12.2017 21:22 od emer.)
23.12.2017 21:18
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
emer Offline
Member
***

Příspěvků: 196
Připojen(a): 14.01.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #633
RE: Samovýroba mezistěn
Taktiež dobre drží aj tento


Přiložené soubory Miniatury
   
25.12.2017 11:54
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rudolf Stonjek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.055
Připojen(a): 17.10.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #634
RE: Samovýroba mezistěn
Když už tu někdo dává doporučení na uvedená lepidla, měl by také popsat, jakým způsobem provedl pevnostní zkoušku, nebo poslal fotku svého lisu. Znovu opakuji: Není problém slepit dohromady kaučuk a hliník. Problém je objevit vhodnou hmotu, která by měla samoseparační vlastnosti. Tedy podstatné zjednodušení výroby mezistěn. Zdraví R. S.
25.12.2017 16:42
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
emer Offline
Member
***

Příspěvků: 196
Připojen(a): 14.01.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #635
RE: Samovýroba mezistěn
Keď bude niekto chcieť vedieť o samoseparačnej hmote a ja to budem vedieť, tak to napíšem. Keďže však otázka znela aké je vhodné lepidlo, tak som uviedol. Kto chce vedecky skúšať, nech skúša. Ja nie som Edison. Skúšal som tak, že na hliníkový plech som naniesol cca 7-8mm pásik lepidla a na to som pritlačil silikónovú formu. Po 3 dňoch som formu nedokázal odtrhnúť ani pomocou kombinačiek. Nepoužil som ani primer ani som nič pred lepením nečistil ani neleštil ani nezdrsňoval. Nie je to pri týchto lepidlách potrebné.
Hlasování: pavell (+1), vcelky.cz (+1), janR (+1)
25.12.2017 18:36
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
antonio233 Offline
Member
***

Příspěvků: 82
Připojen(a): 04.01.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #636
RE: Samovýroba mezistěn
mňa by to trebárs zaujímalo akú separacnu hmotu pouzivas
25.12.2017 21:37
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rasťo 71 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 846
Připojen(a): 20.11.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #637
RE: Samovýroba mezistěn
Emer , vážim si tvojej pohotovosti , ale ohrial si tú vormu na teplotu tekutého vosku teda v takom takutom stave ako sa používa na lisovanie medzisteny ? Teda aspoň povedzme že silikón bude mať teplotu vosku a potom skúška na odtrhnutie z hliníkového plechu ? Mám na mysli napr. tie kombinačky .

Pozrite na tie včely :„Znášajú med celé tisícročia ,aby zachovali rod! Jedna padne, druhá ju nahradí. Všetko ich nivočí. Mráz ,choroby aj my, ľudia. Ale včelstvo žije stále, hádam večne.“
Vigor ,E, B -10,12 Trnavská rovina 150m/nm
25.12.2017 22:59
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Adzo Offline
Member
***

Příspěvků: 112
Připojen(a): 29.11.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #638
RE: Samovýroba mezistěn
Tak po pol roku výroby a skompletizovania som sa pustil do výroby vlastných medzistien. Po 3 dňoch mám na sezónu dosť. Lis je len vzduchomchladený takže to trvalo trocha dlhšie cca 2min/MS. Forma je kupovaná od p.Mečiara 80€+70€ dve duralové platne.Tak pre inšpiráciu...


Přiložené soubory Miniatury
   

37xB9/B10 Považie 228m
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 07.01.2018 22:05 od Adzo.)
Hlasování: Milan Daněk (+1), Havelka Jan (+1)
07.01.2018 22:01
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Petr L Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 693
Připojen(a): 25.04.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #639
RE: Samovýroba mezistěn

Včely to ví nejlíp ...
13.01.2018 21:51
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pedro86 Offline
Member
***

Příspěvků: 81
Připojen(a): 03.08.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #640
RE: Samovýroba mezistěn
Z pozice výrobce válcovaných mezistěn mluvím se spoustou včelařů, opravdu je jich hodně a samozřejmě debatujeme i nad možnostmi vyrábět doma. Samotného mě překvapuje, jak velké množství včelařů má doma tyto lisy na odlévání mezistěn a ne jenom "home made" ale i kupované za docela vysoké částky. Samozřejmě mě zajímá, proč tedy s voskem končí u mě ve výrobně a zde jsou následující problémy se kterými bojují:
1, mezistěny jsou velmi křehké
2, mezistěny jsou těžké, takže je jich málo do kila
3, práce trvá docela dlouho

Já osobně s odléváním, nemám žádnou zkušenost, jenom předávám informace od kolegů.
13.01.2018 23:09
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)
KontaktyPortálNahoruNa obsahOdlehčený (archivační) módMobilní verzeRSS | Nastavení souhlasu s cookies