Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 2 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samovýroba mezistěn
Autor Zpráva
Rudolf III. Offline
Member
***

Příspěvků: 54
Připojen(a): 24.05.2012
Hodnocení:  
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #581
RE: Samovýroba mezistěn
Samo domo výroba, když už jsme v sekci Samovýroba mezistěn ☺

Rudolf Vláčil, Vysočina, 39x24
22.09.2017 19:28
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Radim Kubíček Offline
Member
***

Příspěvků: 106
Připojen(a): 09.02.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #582
RE: Samovýroba mezistěn
Tak jsem včera provedl sterilizaci vosku teplotou 117 -120 stupňů po dobu hodiny a čtvrt. Potom jsem do hrnce nalil půl litru dešťovky, aby se koláč vosku nepřilepil na dno. Nechal jsem chladnout v kuchyni, hrnec byl teplý ještě ráno. Žádné nečistoty na dně koláče nebyly. Váha vosku do hrnce 3000 gramů, váha koláče 2998 gramů. Dnes jsem dělal další várku, ale vosk jsem po sterilizaci nalil do plastového kýble (vodu jsem nepřilival, doufám, že koláč vyklepnu) a úbytek z 3000 g byl 27 gramů, takže cca procento. Věřím, že čím je vosk znečištěnější, tím víc vody do sebe na ty nečistoty váže.[/quote]


Přiložené soubory Miniatury
   

Březnice u Zlína, 275 m.n.m.,havlín, kombinace 39x24 a 39x17
23.09.2017 13:38
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Romča Offline
Newbie
*

Příspěvků: 6
Připojen(a): 05.06.2015
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #583
RE: Samovýroba mezistěn
Pánové vy se ale motáte kolem panenskeho vosku bez kyselin tam jsou ztráty minimální. kotel mám na 100kg víc tam nedávám je to zbytečné. Bavil sem se o vosku co vypadá dost nechutně a je hnědý se zeleným povkakem.. mám sondu která zaznamenává minutu po minutě teploty co se dějí uvnitř sonda ma odchylku 0,001 maximálně.. tak že o těch teplotách ve vosku něco vím. Ještě jednou tedy. Když se vosk roztopí při cca 70 stupních musí dojit na bod varu a musí se odpařit voda to je primární cíl aby se dostal vosk následně na 117stupňu a vařil se 60minut. Jenže když vám vosk v kotli jednou drží 100 stupňů a odpařuje se z kotle voda třeba hodinu jako je tomu u (čistého) (ekologického) vosku je to c pořádku znamená to menší ztráta. Ale vosk hnědý černý tmavý proste škaredý někdy to proste někdo chce na svíčky tak se to musí aspoň vyčistit aby to nebyl zdroj moru tak ze klasika 117 a čidle na kotli uvnitř také ale uz se vosk vaří 3-4 hodiny než se odpaří voda a pak teprv se hodinu vaří na 117 stupňů. O tohle jde tohle je to proč si myslím ze nečistoty takové ty jemné ne extrém tomu až tolik neuberou. Přátelé přijdete se podívat rád vás seznámím
26.09.2017 21:17
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Milan Šimonovský Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.211
Připojen(a): 29.04.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #584
RE: Samovýroba mezistěn
Při mém čištění vosku se po vychladnutí krásně vysráží pyl a nečistoty na spodku a to je vosk před tím krásně žlutý natož nějaká černá hrůza myslím že tato debata je totožná s problematikou zateplit oul nebo neCool

Včelnice ŽEŽULKA Dolní Šárka Praha 6
9 rámků 42x27.5 a 42x17
27.09.2017 8:07
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
JosPr Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 414
Připojen(a): 04.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #585
RE: Samovýroba mezistěn
Problem je jinde,cerny vosk proste na zpracovani nebrat,jiny zpusob jak je naucit venovat se vosku proste neni...Neumi s voskem nebo se vcelarovi nechce,dovez ke zpracovani vosti- s tim se zas maloktera vyrobna chce bavit.Vcelari by si konecne mohli ujasnit,co vlastne chteji.
27.09.2017 9:25
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)