Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 2 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samovýroba mezistěn
Autor Zpráva
Rudolf Stonjek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.145
Připojen(a): 17.10.2010
Hodnocení:  
Příspěvek: #781
RE: Samovýroba mezistěn
Jak jsem slíbil, prohodím pár slov o posledním pokusu s deskovým lisem. Raznice jsem vyrobil jednorázově i se slepením s hliníkem. Chtěl jsem využít výborné lepivosti silikonového tmelu a hliníku. Okopírování mezistěny je dobré, na hliníku to vše drží výborně. Přesto nejsem spokojen, protože povrch reliefu nepouští dobře vosk. Oproti Kolínské klasice je to zhoršení cca o 40%. Vyzkoušel jsem ze separátorů snad všechno. Takže jsem měl spousty zmetků a doba lisování se prodlužovala. Takže jeden lis je Kolínská klasika, slouží již několik let a umí! Tenhle krám jsem hned po vylisování poslední mezistěny rozebral a na příští rok předělám na nový model. Nejspíš se vrátím zpátky k Mečiarovi, protože jeho raznice je kvalitou bezkonkurenční, rovněž vosk pouští oproti Kolínu ochotněji. Jeho dvousložkové lepidlo pevností nic moc nahradím něčím lepším. Tak třeba to někomu pomůže. Zdraví R. S.
Hlasování:
Kamik (+1), janR (+1), richard1 (+1), Josef Karliak (+1), indrah (+1)   Zobrazit vše

24.02.2020 21:12
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Kosta Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 819
Připojen(a): 22.05.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #782
RE: Samovýroba mezistěn
(03.02.2020 19:36)TomasoFernando napsal(a):  Zdravím lidi. Dnes jsem se konečně dostal k pořádnému odlévání mezistěn. Nejdříve jsem pracoval s časem vyndání z lisu po jedné a půl minutě. Po desáté mezistěně už se čas musel prodlužovat, teplota vody šla nahoru. Ale i tak jsem na produktivitě 20 ks/hod. Teplotu vosku jsem dle rady Pepy Křapky držel kolem 90ti st.C.
Dávám pár fotek pro inspiraci.

[Obrázky: 20200203-172216.jpg] [Obrázky: 20200203-172158.jpg]

Vidím, že máš lis od pana Štěpána. Také ho máme a jsme s ním spokojeni, je pravdou, že hodně záleží na chlazení. Vodu mám ve třech barelech a vždy je střídám. Z jednoho chladím a dva mám venku, kde se voda po použití ochlazuje. Pokud má voda mezi 10°C - 20°C tak se pracuje vcelku rychle. Tento víkend zkusím na mrazit několik PET lahví z vodou v mražáku a zkusím je přidat do barelu z vodou a uvidím jak dlouho to vydrží. V neděli jsme dělali mezistěny ve dvou, já jsem lisoval a paní hned tavila na rámky a od 11:30 hod. do 16:00 hod jsme udělali 13 beden (143 mezistěn)Smile

Ještě mi prosím řekni, co to máš za značku toho hrnce ve kterém rozpouštíš vosk ?

Region Moravskotřebovsko, Nadmořská výška: 360 m
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 25.02.2020 16:05 od Kosta.)
Hlasování: daniel (+1), janR (+1)
25.02.2020 16:03
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
TomasoFernando Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.565
Připojen(a): 25.02.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #783
RE: Samovýroba mezistěn
Já doma znárodnil tento typ

https://www.digiboss.cz/dms-germany-ea27...-stribrny/

na konci používání do něho naleji asi 5 litrů vody a po vychladnutí jde vyndat zbytek voskového koláče.
Jinak mě spíše vyhovuje teplejší voda, mezistěny se lépe vyndavají a jsou vláčné. Stejně než oříznu jednu, už abych vyndaval druhou...

39x24 zateplené, Ústí nad Labem, 223 m. n m.
25.02.2020 17:51
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Matouš Offline
Newbie
*

Příspěvků: 2
Připojen(a): 18.07.2020
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #784
RE: Samovýroba mezistěn
Ahoj, nevíte jak se tohodle zbavit?


[Obrázky: IMG-6163.jpg]
28.07.2020 8:46
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
richard1 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.699
Připojen(a): 04.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #785
RE: Samovýroba mezistěn
Ten prostředek ti pomalu chladne, skládáš to při odlévání na sebe že...
28.07.2020 21:39
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Matouš Offline
Newbie
*

Příspěvků: 2
Připojen(a): 18.07.2020
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #786
RE: Samovýroba mezistěn
Ano, dávám desku polystyrenu a další řadu. Jak teď nad tím přemýšlím, tak máš pravdu, protože poslední řada je v pohodě. Někde jsem se dočetll, že je potřeba, aby to pomalu chladlo.
29.07.2020 8:05
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
richard1 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.699
Připojen(a): 04.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #787
RE: Samovýroba mezistěn
Při čištění musí vosk chladnou pomalu, ale to neplatí v tomto případě, tady musíš najít ideální a rovnomernou dobu chladnutí.
29.07.2020 8:45
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)
KontaktyPortálNahoruNa obsahOdlehčený (archivační) módMobilní verzeRSS | Nastavení souhlasu s cookies