Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 2 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samovýroba mezistěn
Autor Zpráva
Honza Veber Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.241
Připojen(a): 25.05.2013
Hodnocení:  
Oslovení: Tykání

YouTube
Příspěvek: #841
RE: Samovýroba mezistěn
Pane doktore, dela mi to to same...

Včelařská oblast Litoměřicko, RM 39 x 24 a 30x43,5
To, že je nekdo paranoidní, ještě neznamená, že ho nikdo nesleduje ;-)
08.04.2022 21:50
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
František Slavíček Offline
Newbie
*

Příspěvků: 1
Připojen(a): 10.04.2022
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #842
RE: Samovýroba mezistěn
Zdravím. Při válcování mezistěn se nám na prvním hladkém válci lepí vosk na horní válec a tvoří takové mapy i když je válec přebroušen a odmaštěn. při válcování používamé teplou vodu s jarem a potírame válce. Nemá někdo zkušenosti s tímto problémem ? díky za rady
10.04.2022 13:48
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Adzo Offline
Member
***

Příspěvků: 147
Připojen(a): 29.11.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #843
RE: Samovýroba mezistěn
Keď som bol pred 20 rokmi pri válcovaní MS, tak používali obyčajné mydlo na pranie nastrúhamé a rozrobené vo vode. Snáď pomôže.

37xB9/B10 Považie 228m
10.04.2022 20:56
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
j-k Offline
Member
***

Příspěvků: 147
Připojen(a): 25.10.2019
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #844
RE: Samovýroba mezistěn
Na odlévání míchám jar a tekuté mýdlo. Funguje to parádně a hlavě to málo pění.
10.04.2022 23:35
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rudolf Stonjek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.343
Připojen(a): 17.10.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #845
RE: Samovýroba mezistěn
Moje zkušenosti s válcováním nemám žádné, protože používám 2 deskové lisy. Byl jsem ale při tom, když mě je dříve soukromí výrobci lisovali. Řekl bych že hlavní problém s lepením dělá panenský vosk a pak teplé válce. Jinak jarová voda vyhovuje skoro všem. Můj poslední výrobce dával med vodu a líh. Poměry už jsem zapomněl, ale jsou v překladu německé knížky kterou překládal Dr. Švamberk, název jsem již také zapomněl protože ona knížka ničím nevyniká, spíš takový slabý průměr. Zdraví R. S.
11.04.2022 9:48
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
richard1 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 2.039
Připojen(a): 04.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #846
RE: Samovýroba mezistěn
(10.04.2022 13:48)František Slavíček napsal(a):  Zdravím. Při válcování mezistěn se nám na prvním hladkém válci lepí vosk na horní válec a tvoří takové mapy i když je válec přebroušen a odmaštěn. při válcování používamé teplou vodu s jarem a potírame válce. Nemá někdo zkušenosti s tímto problémem ? díky za rady

Zkušenosti s tím mám.
17.04.2022 21:38
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Milan Štěpán Offline
Junior Member
**

Příspěvků: 46
Připojen(a): 27.10.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #847
RE: Samovýroba mezistěn
Omlouvám se všem co jim video nefungovalo a zdravím pana Šumeru. Potkávali jsme se na Dadantklubu.
Dělal jsem úpravy v nastavení na YouTube a zapomněl uložit.
Snad jsem to napravil a video funguje.
Jen se divím tomu, že nenapíšete zprávu autorovi.



19.04.2022 18:34
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Jan11 Offline
Junior Member
**

Příspěvků: 19
Připojen(a): 10.05.2015
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #848
RE: Samovýroba mezistěn
(10.04.2022 23:35)j-k napsal(a):  Na odlévání míchám jar a tekuté mýdlo. Funguje to parádně a hlavě to málo pění.
Zdaleka nejlepší separátor je voskové mýdlo. Vosk se zmýdelní louhem tak, že ke 200 g vosku se přidá 28g NaOH. Míchá a drží se to pod bodem varu dokud nedojde k dokonalému zmýdelnění, resp. k neutralizaci roztoku. Ph je nutné měřit aby tam nezůstal nezreagovaný louh!!! Nebo raději dát o trochu vosku navíc, který zůstane nezmýdelněný. Voda je nejlepší destilovaná, asi 100 ml pokud chcete mít mýdlo tuhé. V takovém případě se odlije do nějaké formičky a nechá v ní ztuhnout. Nebo dát vody víc a nechat to tekuté - jak kdo chce. Voskové mýdlo je pro včely přitažlivé, nádherně voní po vosku, použitelné je i jako luxusní tělové. Pro tento účel bych trochu vosku nahradil glycerínem. K domácímu vaření mýdla je toho na webu spousta, když se pohlídá to Ph, není na tom co zkazit. Jo, snad ještě nádoba - nesmí s ní reagovat louh!!!
Hlasování: Pedro (+1), Pavel Holub (+1)
23.04.2022 5:19
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
j-k Offline
Member
***

Příspěvků: 147
Připojen(a): 25.10.2019
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #849
RE: Samovýroba mezistěn
Pánové a dámy mám dotaz zda máte někdo vyzkoušené odlévání do kovových matric. Jak z toho jdou mezistěny oproti silikonovým matricím? Zvažuji přechod na předpokládám hliníkový lis či z čeho to mají (každý prodejce na stejné fotky udává jiný materiál).
29.06.2022 8:28
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)
KontaktyPortálNahoruNa obsahOdlehčený (archivační) módMobilní verzeRSS | Nastavení souhlasu s cookies