Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Vozík na nástavky
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8
Něco pro starší pány, kteří také umějí včelařit v nástavcích, ale už mají bolavá záda.
Tomu co vidíte na fotkách, já říkám vozík a s jeho pomocí sundám a i nahodím zpět 30kg nástavek do úrovně obličeje. Na foto je vidět provedení a materiálově co bylo k dispozici. Vozík by měl být co nejlehčí.
Manipulace?
Zvednu rozpěrákem zadní část nástavku, podložím laťkou a pokouřím. Po chvilce zvednu nástavek na přední hranu, odmetu případné včely, odškrábnu zbytky vosku a propolisu a už to frčí dle fotek.

3.6.2010 Malinká inovace
Na přední konce vozíčku jsem přidal prodloužení (plechový pásek) viz. foto. Snáze se voz. podsouvá pod horní nástavek. Dá se opřít o spodní nástavek i když horní není zvednut nad úroveň koleček.

[Obrázky: exow0.jpg]

[Obrázky: S9HDS.jpg]

[Obrázky: uqqr.jpg]

[Obrázky: Av4jS.jpg]

[Obrázky: AvbOi.jpg]

[Obrázky: uFoi.jpg]

[Obrázky: uMSJ.jpg]
Super, skvělý nápad, díky za něj Smile
Jiří Landa
Stále se utěšuji, že budu Jura do 150-ti, ale tohle je dobrý nápad. Ukázka toho, že včelaři nejsou hloupí. LD
Upřímně - není mi moc jasný, jak to pod ten nástavek nacpu - to jednou rukou zdvihám a druhou vkládám kolečka? pokud se mi podaří nástavek "odlepit", tak už vlastní posunutí mi až tak obtížné nepřipadá. Zvednutí a odložení stranou ano! Jestli jsem přeci jen neměl jít proti proudu (všem včelařům z okolí) a pořídit nízké Sad To je ale jiná diskuse.
Používáte někdo kočovný rudlík??
No zatím ještě ne, ale jekl 2x2 cm už na něj mám. Rád bych ho udělal jako Honza Jindra. Protože kočuju stejně jako on jen na káře za autem. Jen s těma kolama je trošku potíž. Musím zajít někam do bazarů a omrknout to tam. Ptal jsem se na nové v obchodě a přední kolo s hliníkovým ráfkem 28" stojí asi 450 Kč, takže ještě plášť a duše. Jen co začne mrznout, tak se do toho dám.
No jestli máte někdo jinej nápad na levnej rudl, tak sem s ním.
Nu já jsem okopčil Apilift od Kocha, chybí mi jenom pár detajlů. Jsem zvědavej jak to bude fungovat v akci. Pořizovací cena byla cca 2500 Kč.
Co takhle fotky a později i zkušenosti?
Foto určitě dodám a zkušenosti též. Třeba to hodím do kopřiv. Wink
(06.10.2010 19:06)Petr Ma napsal(a): [ -> ]Používáte někdo kočovný rudlík??

To tedy! Sice ne na kočování, spíš na příležitostné přesuny úlů - ale je k nezaplacení. Ušetří jednoho člověka navíc anebo namožená záda.
Vyráběl jsem ho podle fotek rudlu J. Jindry a T. Jaši - z jeklu a L profilu na nakládací hraně (to je jediné vylepšení, které jsem na tom dokázal vymyslet Wink ). Kola byl největší problém - nakonec nezbylo než koupit fungl nová 29" v cykloprodejně...

Míro: lepší jsou zadní kola - mají delší osu náboje pro pastorky - snáz se uchytí letmo a cena je stejná.
V bazarech a cyklo-servisech jsem nepochodil (prošel jsem jich asi 10...) - všude shodně říkali, že stará kola jsou buď v takovém stavu, že je lidem opraví nebo už to fakt nejde a vyhazují je...
Kola jsou lepší opravdu zadní, ale pokud možno s torpédem. Hřídel by měly být alespoň 15mm a ta se do většiny předků nevejde. Dále je zcela nutné mít kolo s ocelovými ráfky. Žádné trosky z čínského (hypermárketového) bicyklu to nepřežijí. Taková to kola ale najdete jen někde na půdě a nebo, jak to dělám já, ve sběrném dvoře druhotných surovin.
No sháním, kde se dá a pořád nic. Takže začnu shánět teda zadní, ale co znamená Honzo to torpédo? Ještě mám v pácu jeden bazar, kam tahají kola z "Rajchu" z hromádek. Tak uvidím. Confused
Torpédo je název středové brzdy, kterou se brzdilo zpětným šlápnutím. Později přišly přehazovačky a od těch dob se používají čelisťové (správný název kotoučové) brzdy. Střed s Torpédem má vnější průměr asi 50 mm a tak se do něj hřídel spolehlivě vejde.
Podle fotky i popisu je to druhý odkaz. Je tam vidět i páka pro blokování brzdy zpětným šlápnutím, takže s tímto neprohloupíš. Ale zkus se podívat na ty vrakoviště, sběrné dvory. Ta cena je docela vysoká.
Míra.P : teď mě napadlo, že mám doma káru, takovou tu klasickou, s kovovým rámem a dřevěnou korbou. Už dávno jsem ji chtěl vyhodit, nepoužívám ji a jenom překáží. Jestli chceš, kola jsou tvoje. Stálo by tě to jenom poštovné. Ale sneslo by to nové pláště, jeden je úplně prodřený, druhý ještě obstojný.
Jejda no samozřejmě že bych to bral.
Pokud to není nějak hodně rezavé tak samozřejmě beru. Ještě bych ale poprosil pokud možno o fotku těch kol a o jejich průměr. Aby to pak mělo potřebný zdvih.
Jinak díky moc za reakci a za pomoc. WinkWink



Našel jsem ještě tyhle dvě fotky vozíku u pana Leoše Dvorského na jeho stránkách a ten zřejmě použil pro tu přední zdvihovou část rudlík. Vypadá to moc dobře, ale možná to bude o něco těžší - nevím. Udělal tam také větší plochu nosné lopaty, ale aby to nebylo spíš na obtíž než k dobru, při tom nakládání z káry za autem.
Proto bych rád slyšel k tomu názor od autora Honzy Jindry, ten má plošku na lopatě menší a zřejmě to stačí a dá se lépe vsunout pod úl, který se pak stejně nakloní na obsluhu vozíku.
Pan Dvorský má uchycení kol zřejmě bez úprav a jen za ten origoš středovej závit. Nebo se pletu?
(08.12.2010 12:29)Míra.P napsal(a): [ -> ]Jejda no samozřejmě že bych to bral.
Pokud to není nějak hodně rezavé tak samozřejmě beru. Ještě bych ale poprosil pokud možno o fotku těch kol a o jejich průměr. Aby to pak mělo potřebný zdvih.
Jinak díky moc za reakci a za pomoc. WinkWink

Vyfotím a pošlu ti to. Aby jsme zbytečně nezanášeli fórum nepatřičnými příspěvky, přesuneme to do soukromých zpráv.
Jak jsem už napsal, ten středový šroub nevyhoví na ohyb a je krátký. Potřebný průměr je více jak 12 mm (záleží na pevnosti použitého materiálu). V té mé konstrukci je uložen "letmo" tak, aby celá konstrukce byla co nejužší. Čep je zakončen plochou hlavou (přivařená podložka). Z druhé strany je kolo proti posunutí zajištěno kroužkem se závlačkou (hřebík). Čep se zasouvá se do dvojitého vedení v rámu bez zajištění (vzepře se). Tím je konstrukce snadno a rychle rozebíratelná.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8
Referenční URL's