Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Co je nutné pro přesun včelstev nebo kočování
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Na prosbu Zdeňka Brentnera otevírám toto téma.

Na stránkách VÚVč v Dole jsem našel toto.

Pro přesun včelstev potřebujete
  1. Osvědčení příslušného veterinárního inspektorátu, to je vlastně potvrzení o zdravotním stavu včelstev, které se vydává na základě toho, že správně ošetřujete proti varroáze(veterinář si najde protokol o vyšetření měli) a dále potřebujete vyšetření na mor včelího plodu, které se provádí z měli. Pokud včelstva vyšetřena ještě nemáte, pošlete směsný vzorek měli do naší laboratoře, nebo jiné laboratoře, která mor vyšetřuje. Protokol dostanete do tří týdnů (vyšetření je kultivační a pracné).
  2. Dále potřebujete povolení od veterináře z okresu, kam se včelstva vezou. Tady jde hlavně o to, aby se nepřivážela do ochranného pásma moru plodu. Adresář veterinárních inspektorátů je ke stažení na stránkách Státní veterinární správy.
Obrátil se na mě jeden z uživatelů tohoto fóra a protože se necítím,dost ve všem kompetentní, a také se domnívám, že by to mohlo zajímat i víc lidí, zkuste mu odpovědět.
Potřebuje odprodat několik včelstev a jako nevčelař se nedokáže orientovat. Navíc komunikace se ZO vázne.
Otázka zní: co je potřeba sehnat za povolení, co podniknout a na koho se obrátit.
Měl již byla zaslána k rozboru a v brzké době mají být výsledky, Zároveň mu bylo řečeno, že rozbor bude i na mor.
Má někdo informace, jaká je situace ohledně moru kolem Frenštátu pod Radhoštěm?
A pokud bude někdo z vás, v blízkosti, ochoten mu s tím pomoci, kontaktujte mě na emailové adrese.
Předem děkuji i za něj.
Zdravím,
pokud se jedná o prodej včelstev mimo kraj, je nutné mít veterinární potvrzení pro přesun včelstev. Pro jeho získání je nutný rozbor měli na původce MVP (směsný vzorek z max. 25 včelstev, cena kolem 500Kč). Na vyžádání vydá pak okresní veterinář potvrení pro přesun včelstev (vydává se na omezenou dobu, převoz včelstev do jiného kraje se pak hlásí i tamnějšímu veterináři - bude chtít potvrzení od původního okresního veterináře a počty přesunutých vč. a dále zprávu kdy a čím bylo přeléčeno proti V.d.).
Nejlepší je udělat rozbor ze zimní měli - kelímek je potřeba označit slavným výrazem- TAKY MOR! Big Grin
Při přemístění včelstev je potřeba mít souhlas vlastníka pozemku, na který se včely budou přesouvat. Jinak není potřeba nic dalšího, stanoviště se pak pouze ohlásí na příslušný MěÚ a do Hradišťska p. M.. Hlášení o stanovišti včelstev do příslušné ZO je na dobré vůli přemísťovatele...

Kolem Frenštátu p. R. je situace s morem špatná, morové ohniska se tam stále vyskytují. Hlavně v okolí Trojanovic a Frenštátu, Bašky a Čeladné. Do těcto míst nedoporučuji kočovat. Přehled má MVDr. Libosvár, který má tuto oblast na starosti, kontakt na něj: j.libosvar.kvst@svscr.cz
nějaké informace jsou na http://www.svscr.cz - MS kraj

Hlavně v této oblasti se moru nemůžou zbavit: Okres Frýdek-Místek – Čeladná (619116), Pstruží (736465), Frýdlant n.O. (635171), Nová Ves
(705705), Lubno (688061), Ostravice 1 (715671), Ostravice II (754277), Staré Hamry I (754285),
Staré Hamry II (715646), Malenovice (690783)
dále pak Trojanovice a okolí Frenštátu - ve směru k Rožnovu pod Radhoštěm a Frýdlantu n. O.

Já jsem z Valašského Meziříčí, může se obrátit na mě, nejlépe mailem nebo telefonicky.
tel: 724 758774, e-mail: j.danihlik/zavináč/gmail.com
Zdravím,chci se zeptat,zda pojištění,které platíme na včelastva se vztahuje i na kočování. Budu letos prvně kočovat a nevím,zda je to již v základu obsaženo či si mám a zda to vůbec půjde,pojistit včelstva zvlášť.
Mám ještě jeden dotaz,zda je nějak ze zákona ošetřena odměna včelaři od zemědělce za přistavení včelstev např.k řepce atd.
Děkuji.
"Pojištění" upravuje statut svépomocného fondu - k nalezení na http://www.vcelarstvi.cz/cz/index.html?page=smernice (zhruba v polovině stránky).

Odměna od zemědělce za přistavení včelstev naštěstí ze zákona upravena není.... Je to jedna z mála věcí ve včelařství, kde je vše ponecháno na volné ruce trhu.
Měl bych dotaz, jestli něco potřebuji (potvrzení, vyšetření,...), když chci převést včelstva na druhé stanoviště, které je v katastru jiné obce,ale je pod stejnou ZO a je vzdáleno 4,5km? Díky.
Pokud je mi známo, tak žádné zvláštní úkony nejsou třeba.
Vyšetření a potvrzení je třeba při převozu z okresu do okresu.
Upřesním: z kraje do kraje; jen se nesmí přijíždět do ochranných pásem
Pokud máš včely v ochraném pásmu v rámci okresu můžeš kočovat s ochr. pás. do ochr. pásma (jen v rámci okresu kde máš včely umístněny, alespon u nás to tak funguje), toto záleží především na veterině, v každém "druhém okresu" je to jinak(nesoulad) , záleží jak se k tomu postavý příslušná veterina.
Potřeboval bych poradit při přemistovani včelstev po katastru obce je na OÚ povinost ohlásit kde byla včelstva přemistena. nikde jsem ovšem nenašel formulař nebo vzor formulaře nevíte o nečem ?HuhHuh
U nás stačilo napsat prostě na papír oznámení o přesunu z místa A do místa B, podepsat a odnýst na OÚ..
Co si třeba zkusit použít/upravit formulář pro hlášení stanovišť.
http://www.vcelarstvi.cz/cz/form/hlaseni...mstan.html

Pokud chcete přemístit včelstva v katastru jedné obce, pochybuji, že se půlí na dva okresy, a nenacházíte se v pásmu výskytu MVP, tak si troufám tvrdit, že žádné povolení nepotřebujete.
Zdravím, měl bych dotaz co je potřeba splnit u vozu ke kočování? chtěl bych si udělat nějaký menší vůz pro cca 12 včelstev, aby se dal zapojit za auto. Co je k tomu potřeba? jde mě spíš o to abych s tím nevyjel na cestu a nezkřížily mě cestu pomáhat a chránit... kolem všude tolik pastvy tak bych toho chtěl příští rok využít.
V každém případě to musí mít předepsané brzdy a osvětlení. Tedy pokud s tím chceš jezdit po silnici. A zažádat si pro jízdu o povolení silniční úřad, jak je uvedeno v příspěvku Bobra(poslední odkaz). Já mám na voze odnímatelná světla a odrazky protože lákají zloděje (dám je tam jen na jízdu)ale o povolení (silniční) jsem nikdy nežádal. Vždycky to přejedu "načerno" brzo ráno a to pomáhači a chrániči ještě spí a většinou po silnicích třetí třídy.Jasný průšvih by ovšem byl kdyby se něco stalo ...
no vzhledem k tomu co čtu o tom povolení to asi taky risknu na černo.. místa které mám v plánu jsou vpodstatě do vzdálenosti 5km od stanoviště, vesměs dostupné i po vedlejších silnicích. takže v tom případě není nutné ani pojištění? jenom udělat pojízdný vůz, aby měl světla vzadu a hotovo?
To jsi docela dobrodruh. Představ si, že se připleteš do cesty kamiónu, který převáží např. počítače a ten se trefí do nějaké větší stavby. Škoda může být řádově v desítkách miliónů. Ty budeš mít vozík domácí výroby bez pojištění a můžeš si jít hledat tu správnou větev . . .
(06.05.2011 8:28)Orel napsal(a): [ -> ]no vzhledem k tomu co čtu o tom povolení to asi taky risknu na černo.. místa které mám v plánu jsou vpodstatě do vzdálenosti 5km od stanoviště, vesměs dostupné i po vedlejších silnicích. takže v tom případě není nutné ani pojištění? jenom udělat pojízdný vůz, aby měl světla vzadu a hotovo?

S kočováním nemám zkušenosti, ale řekl bych, že 5 km je málo, létavky se budou vracet na původní místo. Mohl by se k tomu vyjádřit někdo zkušenější?
Několikrát jsem kočoval v okruhu kolem pěti km ale nepozoroval jsem návrat létavek na původní místo. Je třeba kočovat ráno, létavky se pak orientují na nové místo a pokud se některá vrátí, úl na starém místě nenajde a vrací se na nové - tuto teorii zde před časem rozebíral tuším pan Turčáni.
A k tomu pojištění. Bez pojistky bych to vážně neriskoval. Pojišťovny jsou ochotné pojistit téměř cokoli třeba jen na tři měsíce v roce.Zas na tolik to nevyjde. Mě stál kočovný vůz na dva měsíce 300kč u ČPP. Stačilo jim výrobní číslo podvozku (podvozek je z vyřazeného rozmetadla tovární výroby, ostatní dodělané doma). Ale je to už 4 roky, od té doby nekočuji, řepku mám zatím vždy v doletu, a les za zády.
Pojišťovna možná pojistí, ale za škodu způsobenou vozidlem bez TP natož bez RZ nezaplatí. Budou argumentovat, že pojištěný nesplnil všechny podmínky pro provoz vozidla na veřejných komunikacích a tudíž tam ani neměl být.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Referenční URL's