Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Řezání polystyrenu a styroduru
Autor Zpráva
richard1 Online
Posting Freak
*****

Příspěvků: 781
Připojen(a): 04.02.2016
Hodnocení:  
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #101
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
15x8 určitě ne, 10x10 sem kupoval cca. tuším 20 kč metr délka.
06.06.2016 23:26
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
LumaB Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 311
Připojen(a): 17.02.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #102
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Je potřeba si uvědomit ze 15x10,je vnejskem. Pokud stěna uhelniku je 2mm pak je vnitřek Lka cca 15x8....

Pohořelicko 200mnm. 30ks Langstroth úly 159 a 285+159.
Mimoňsko 410mnm 10ks Langstrhoth úly 325+159
06.06.2016 23:34
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
tom.50 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 2.216
Připojen(a): 25.10.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #103
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Tak to jsem si neuvědomil, díky, to je bomba!!
07.06.2016 0:12
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Milan Daněk Offline
Member
***

Příspěvků: 88
Připojen(a): 23.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #104
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
http://www.obchodprodilnu.cz/profil-prurezu-l-plastovy-1050.html
nakoupil jsem zde a OK
dále
https://www.dek.cz/produkty/detail/14203...l?lm=16171
Ze dvou desek udělám dva nádstavky 39x24 + jeden nádstavek 39x17
odpad takřka žádný pruh co zbude použiji jako madlo na bok nádstavku.
Řežu kobercovým nožíkem a celkem to jde
Drobná nerovnost oku lahodí Wink a co je v přírodě ideální.
Hlasování: Honza Veber (+1)
07.06.2016 10:06
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
mkh Offline
Member
***

Příspěvků: 71
Připojen(a): 07.06.2015
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #105
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Z nesymetrických si pamatuji 30x10 (stranu 10 jsem dal dovnitř, 30 na horní a spodní plochu plemenáče a nic nevykusují) a 40x10.
07.06.2016 19:25
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
deroceros Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 353
Připojen(a): 08.07.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #106
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Zde pro inspiraci návod na velice jednoduchou řezačku polystyrénu. Odhadem práce tak na hodinku.

[Obrázky: 20160824_204750.jpg] [Obrázky: 20160824_204819.jpg] [Obrázky: 20160824_204737.jpg] [Obrázky: 20160824_204657.jpg]

Langstroth 2/3 metoda Rose, Poruba 228 a 250 m.n.m, Vigor
Hlasování:
yaw (+1), Milan Šimonovský (+1), Havelka Jan (+1), pavell (+1), Andrej (+1)   Zobrazit vše

27.08.2016 0:53
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.719
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #107
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Co je to za drát? Já používal nerez včelařský a toto by mi neprošlo, nesnesl napnutí, cukal se mi do strany. Musel sjem přidat vedení těsně nad řezanou desku a stejně se vlnil.

Sešrouboval jsem cirkulku z Lidlu co má ploutev, mám sice už všechno, ale řez PS se tam chystám vyzkoušet, právě proto že toto mi nedávalo výsledky co jsem chtěl. I když s použitím pěny na lepení není mm žádná míra. .-)
27.08.2016 9:39
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Podolíčko Offline
Member
***

Příspěvků: 132
Připojen(a): 27.05.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #108
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(27.08.2016 9:39)KaJi napsal(a):  Co je to za drát? Já používal nerez včelařský

zkus Karle stočit 4 nerezové drátky do svazku vrtačkou a budeš mít po problému. Pro řezání z větších kusů potřebuješ velkou pracovní plochu. Já použil starší stolek, drátek pověsil na hák u stropu, dole ukotvil do podlahy a napínám gumou. Řeže krásně rovně a na 1 mm přesně.

Kdo je připraven, není ohrožen !!
Hlasování: Havelka Jan (+1), Honza Veber (+1), KaJi (+1)
27.08.2016 10:12
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.719
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #109
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Díky, desku jsem měl dobrou (vodovzdorná překližka) i vedení - AL profil. Ale ten drátek cestoval. Ale - provizorák - Smile všechno nařezal, jen mě zajímalo jestli nemá někdo lepší zdroj drátu.

Podle mě je tvrdý PS nebo nějaká jiná hmota budoucnost - lehké, laciné, nekroutí se to, po použití sešlape do plastu.
Ale asi mě to už nepotká. Mám hotovo.

Ale když vidím jak jednoduchá je výroba z koplenu atd - do formy, tak opravdu nechápu že se tady do toho někdo, kdo nemá kšeft a "musí" hákovat za almužnu pro cizáky, nepustil. Na rozjezd minimální investice. jen nekecat a makat. Smile

Lepší by bylo převzít od Vlastíka tu výrobu z PU pěny.
27.08.2016 12:38
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.345
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #110
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Topná keramická vložka z bojleru české výroby. Tam je drát, který se mi osvědčil.
Hlasování: KaJi (+1)
27.08.2016 12:48
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Andrej Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 969
Připojen(a): 11.11.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #111
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Režem na cirkulári bez plutvy, pokiaľ tam mám bočný doraz tak je to v pohode, ale ten dám max. na šírku 28 cm. Pokiaľ režem voľne na stole, je pravda, že mi to občas šľahne celú tabuľu dozadu, nuž treba dávať pozorSmile
Dávam tam malý kotúč, čo vyčnieva len tých 5 cm nad stôl.
Podľa mňa je to hospodárnejšie ako si robiť nové zariadenie, kvôli občasnému použitiu, čo bude zaberať miesto a ani to tak nesmrdí ako to rezanie odporovým drátom.

Andrej
14 x Optimal 420x170 , DADANT 420x350 250 a 400 m nad morom, Považie, Biele Karpaty
27.08.2016 13:35
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
tom.50 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 2.216
Připojen(a): 25.10.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #112
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Řezání PS na cirkuli není pro sraby!

deroceros

Zajímá mě rychlost řezání. Vaše zařízení je velmi subtilní, rameno z ohnutého drátu sice funkci asi plní, u mě by se ohýbalo a nevydrželo by to, co od toho chci. Vysvětlím v následujícím.

Místo odporového drátu používám obyčejný antikorový drát 0,4 na vyplétání rámků. Někde jsem to vyčet, že to jde a jde to, není třeba vymýšlet nějaké stáčení drátků, na to by zase musel být mnohem silnější zdroj.

Zdroj mám z komunistické zatavovačky mezistěn. Funguje dokonale. Fungovala by každá nabíječka autobaterií, cokoli, co zatavuje mezistěny. Aby drát nepřehořel se šteluje posouváním "čokoládky" pod stolem. Vrchní svorka druhého pólu - čokoláda je nepohyblivá.

Drát je napínaný tak, že visí z ramena - proto nemůže být rameno tak tenké a pod stolem je na drátku zavěšené závaží, myslím tak 3 kg. Při tlačení materiálu do řezu se drát prohne, na řezu je to zřetelně vidět.
Do strany se drátek vyhnout nemůže a řez s přesností do milimetru je pro mě špatný, rozříznuté kusy musí po přiložení k sobě sedět tak, že na první pohled vůbec není vidět spára!
Z cirkulárky je řez hrubý, z elřeuačky je zatavený, všechny póry jsou dokonale uzavřené. I to může mít v určitých situacích svůj význam.

Nejhorší je vychytat přesně kolmý řez a proto je nutné, aby se to dalo štelovat na rameni, dírka ve stole je daná.

Pokud se správně seřídí odpor, pak drát nepřehoří, ale ještě uspokojivě rychle řeže, přitom se PS nepálí a tak to nesmrdí. Jen po vyndání z řezu, jak je drátek upatlaný od PS, tak se z něj malinko zakouří a to se ucítit dá. Nic dramatického. Nezbývají žádné piliny a práce je neskutečně bezpečná.

Je ale nutný určitý cvik, třeba se nesmí zastavit. V tu ránu drátek vypálí větší otvor. Zrovna tak při delších řezech i jen přešlápnutí znamená nerovnost.

Zkusím fotky, neumím to, rodina mi to snad vysvětlí.
Hlasování: Jiří H (+1), pavell (+1), josifos (+1)
27.08.2016 16:28
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Honza Veber Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 915
Připojen(a): 25.05.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

YouTube
Příspěvek: #113
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(27.08.2016 9:39)KaJi napsal(a):  Co je to za drát? Já používal nerez včelařský a toto by mi neprošlo, nesnesl napnutí, cukal se mi do strany. Musel sjem přidat vedení těsně nad řezanou desku a stejně se vlnil.

Sešrouboval jsem cirkulku z Lidlu co má ploutev, mám sice už všechno, ale řez PS se tam chystám vyzkoušet, právě proto že toto mi nedávalo výsledky co jsem chtěl. I když s použitím pěny na lepení není mm žádná míra. .-)

Karle, Ty ve vcelarine pracujes s presnosti na "mm"? Wink
Krasnej vecer!
Honza

Včelařská oblast Domažlicko, RM 39 x 24 cca 600 m.n.m.
To, že je nekdo paranoidní, ještě neznamená, že ho nikdo nesleduje ;-)
27.08.2016 18:50
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.719
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #114
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
To je ideal. Prave na tom PS je neprijemne videt i mm zvlneni.
Ovsem, kuchar zakryva sve omyly majonezou, lekar hlinou a ja v tomto pripade fasadni barvou zahustenou fasadni sterkou.
Hlasování: josifos (+1), Honza Veber (+1)
27.08.2016 20:16
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.345
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #115
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(27.08.2016 13:35)Andrej napsal(a):  Podľa mňa je to hospodárnejšie ako si robiť nové zariadenie, kvôli občasnému použitiu, čo bude zaberať miesto a ani to tak nesmrdí ako to rezanie odporovým drátom.

Žádné nové zařízení se vyrábět nemusí.
Stolní pilu jsem vylepšil jen o díru ve stole a odnímatelné rameno.
K tomu kus drátu, zdroj A JE TO.

Sice smrdí, ale nezapráší.
Čistá práce.
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.08.2016 20:40 od Miroslav Vochozka.)
Hlasování: Rasťo 71 (+1), Jafil (+1), tom.50 (+1)
27.08.2016 20:38
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
tom.50 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 2.216
Připojen(a): 25.10.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #116
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(27.08.2016 18:50)Honza Veber napsal(a):  Karle, Ty ve vcelarine pracujes s presnosti na "mm"? Wink
Krasnej vecer!
Honza

Honzo, smím se zeptat jak jste to myslel s těmi milimetry? Já pracuju se dřevem s přesností na desetiny mm.
Úl pak samosebou pracuje i o několik mm, ale když by to bylo sflákané už nové, rozpadlo by se to.
27.08.2016 21:00
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
misan Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.826
Připojen(a): 11.06.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #117
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Pred rokom som písal toto:
http://www.vcelarskeforum.cz/tema-Stroje...#pid123795
Len som to poslal do iného vlákna.

Večný učeň
27.08.2016 22:34
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.719
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #118
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(27.08.2016 21:00)tom.50 napsal(a):  
(27.08.2016 18:50)Honza Veber napsal(a):  Karle, Ty ve vcelarine pracujes s presnosti na "mm"? Wink
Krasnej vecer!
Honza

Honzo, smím se zeptat jak jste to myslel s těmi milimetry? Já pracuju se dřevem s přesností na desetiny mm.
Úl pak samosebou pracuje i o několik mm, ale když by to bylo sflákané už nové, rozpadlo by se to.
Chválihodné.
Mohu se jen zeptat čím to měříte, tedy to co je nad 15mm?
28.08.2016 11:32
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
deroceros Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 353
Připojen(a): 08.07.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #119
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
(27.08.2016 9:39)KaJi napsal(a):  Co je to za drát?

Jedná se o http://hadex.cz/u690-odporovy-drat-konst...-018-500c/ , je to vidět na druhé fotce.

(27.08.2016 16:28)tom.50 napsal(a):  Zajímá mě rychlost řezání. Vaše zařízení je velmi subtilní, rameno z ohnutého drátu sice funkci asi plní, u mě by se ohýbalo a nevydrželo by to, co od toho chci. Vysvětlím v následujícím.

Z fotek je patrné, že jsem řezal PS 100. Rychlost je dostatečná, je to tak akorát, aby to člověk v ruce posouval. Přitom se z drátu nečoudí a řezání je možné zastavit na několik vteřin, aniž by se začalo PS kolem drátku smršťovat.

Co se týče prohýbání drátu, pokud budete velmi tlačit, drát se mírně prohne ve směru řezu, nicméně to na kolmosti řezu nic nemění.



Zadání, které jsem si dal bylo:
- jednoduchost
- využít, co je doma
- střední velikost, tak aby se na tom dala dělat větší věci, viz fotky (do byla 1/3 výplně betonové formy, tedy nic do včel)
- zároveň aby si to pak mohla vzít žena do školy do výtvarky na menší věci
- ulevit hlavě manuální prací Cool

Rozpočet
- drát 30Kč
- závitová tyč 9Kč
- odřezek Akulitu 10Kč
- šroub na uchycení drátu pod Akulitem
- lepidlo
- 2x hranolek na bok
- 2x hranolek na vyztužení Akulitu napříč

S výsledkem jsem velmi spokojen a na to "domácí žvýkání" to stači.

Langstroth 2/3 metoda Rose, Poruba 228 a 250 m.n.m, Vigor
Hlasování: Milan Šimonovský (+1), roslp (+1), KaJi (+1)
28.08.2016 11:52
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
KaJi Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 11.719
Připojen(a): 07.10.2009
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #120
RE: Řezání polystyrenu a styroduru
Ten Link nešlape. Napiš typ drátu. Dík.
28.08.2016 12:00
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)
KontaktyPortálNahoruNa obsahOdlehčený (archivační) módMobilní verzeRSS | Nastavení souhlasu s cookies