Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 2 Hlas(ů) - 4 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Autor Zpráva
Rudolf Stonjek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.043
Připojen(a): 17.10.2010
Hodnocení:  
Příspěvek: #261
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Kdybych byl mladší a nebo měl nástupce, do koplenu bych šel, protože k pevnosti dřeva už to má hodně blízko. Počáteční problém je v tom, že musíte koupit sud pěny plus tužidlo. Nevím to vůbec přesně, ale asi tak 70 000 možná víc. Výroba formy jak je na posledních obrázcích, nebude levná, když vidím ty detaily a způsob řezání materiálu. Kdybych se chtěl do toho pustit, šel bych cestou našeho východního bratra, který naopak formy má velmi jednoduché, snadno vyrobitelné. Já jsem si to uložil pod názvem Rusák vyrábí úly, ale po kleknutí PC kdoví kde to je. Zde v archivu videí a filmů určitě. Prostě platí: Neříkej nikdy nikdy! Zdraví R. Stonjek
Hlasování: richard1 (+1)
10.01.2019 12:14
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Miroslav Vochozka Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.484
Připojen(a): 13.03.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #262
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Chtěl bych si osahat, jaká je povrchová pevnost.
Zajímavé.
10.01.2019 14:30
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Gretchin Offline
Member
***

Příspěvků: 120
Připojen(a): 23.01.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #263
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
během pár dní tu bude určitě nějaka forma vyrobena z překližky nebo podobneho materialu Smile
10.01.2019 21:14
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Herodes II. Offline
Junior Member
**

Příspěvků: 14
Připojen(a): 24.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #264
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(10.01.2019 21:14)Gretchin napsal(a):  během pár dní tu bude určitě nějaka forma vyrobena z překližky nebo podobneho materialu Smile

Na to příteli zapomeň!! Ta PUR má takovou sílu, že nám 4 plech prohnula.

(10.01.2019 14:30)Miroslav Vochozka napsal(a):  Chtěl bych si osahat, jaká je povrchová pevnost.
Zajímavé.

I největší odpůrci jiného materiálu než dřeva, byli z pevnosti PUR mile překvapeni. Materiál je opravdu velice pevný, hladký a lehký. Crash testy dopadly na výbornou. Smile


[Obrázky: PUR-alfa-2019-1.jpg]
Hlasování: Miroslav Vochozka (+1), Josef Hrůza (+1), ZdenekM (+1)
27.02.2019 14:08
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
ZdenekM Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.752
Připojen(a): 18.04.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #265
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(10.01.2019 12:14)Rudolf Stonjek napsal(a):  Kdybych byl mladší a nebo měl nástupce, do koplenu bych šel, protože k pevnosti dřeva už to má hodně blízko. Počáteční problém je v tom, že musíte koupit sud pěny plus tužidlo. Nevím to vůbec přesně, ale asi tak 70 000 možná víc. Výroba formy jak je na posledních obrázcích, nebude levná, když vidím ty detaily a způsob řezání materiálu. Kdybych se chtěl do toho pustit, šel bych cestou našeho východního bratra, který naopak formy má velmi jednoduché, snadno vyrobitelné. Já jsem si to uložil pod názvem Rusák vyrábí úly, ale po kleknutí PC kdoví kde to je. Zde v archivu videí a filmů určitě. Prostě platí: Neříkej nikdy nikdy! Zdraví R. Stonjek

Ono Hodně je to Ukrajina, Rusko, Polsko. 200L sudy a už jedou. Forma je ale sakra bytelná a velmi těžká. Na ty jejich LG formy to nesou dva statní Voloďové a mají co dělat. Ono i styl forem-aby se nechali správně rozebrat a vyndat celek.. No třeba by se to jednou taky u mě ukázalo. Mě by se to líbilo, ale vstup investice jsou vcelku dost velké.
Na YT je toho dostatek.

Bělá pod Bezdězem, 25 včelstev, 39x24, 37x30
27.02.2019 15:45
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
roslp Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 853
Připojen(a): 24.01.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #266
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Ten, kdo nepřemýšlí o tom, že se jednou takový úl bude likvidovat tak musí být z PUR pěny nadšený.
Chtěl jsem před lety odvézt starý bojler do sběru. Tam jsou dost drsní hoši, ale bojler obalený PUR pěnou neberou ani zadarmo. Sekal jsem to sekerou a kladivem, opravdu je to velice pevné a houževnaté. Hádám, ale že tem humus co jsem osekal bude na skládce čekat na zánik planety ....
Pokud bude dostupný způsob jak tento materiál recyklovat podobně jako PET, tak neřeknu půl slova, ale v současné době je nástavek z PUR pěny v mých očích slepá ulička.
Hlasování:
28.02.2019 10:01
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Kohout Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 6.377
Připojen(a): 25.02.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #267
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Ve sběru by ti nevzali ani bojler obalený vejmutovkou.
Hlasování: simonn80 (+1), Tomáš Petro (+1), ZdenekM (+1), milhausz (+1)
28.02.2019 13:12
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 4.492
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #268
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Ono spíše jde o to, jestli se ta PUR pěna (z čehokoliv) dá nějak rozumě recyklovat, nebo se to jen zahrne na skládku.

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
28.02.2019 13:47
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
roslp Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 853
Připojen(a): 24.01.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #269
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Tak to jsi dlouho nebyl ve sběrně Kohoute.
Tam permanentně plápolá ohníček, kde opalují kabely nebo taví olovo z autobaterii do úhledných ingotů. Dřevo v kovu ani neodčítají od celkové hmotnosti. Hodí to na ohýnek a z popela pak vyberou kov.
Hlasování: Kohout (+1)
28.02.2019 13:47
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Kosta Offline
Senior Member
****

Příspěvků: 603
Připojen(a): 22.05.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #270
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(28.02.2019 13:47)Havelka Jan napsal(a):  Ono spíše jde o to, jestli se ta PUR pěna (z čehokoliv) dá nějak rozumě recyklovat, nebo se to jen zahrne na skládku.

Ano, i PUR pěna se recykluje, jak měkká tak i tvrdá. Z tvrdé děláme např. úly, tepelné izolace střech a pod. a na měkkých např. sedíme každý den v autě Big GrinBig Grin

Region Moravskotřebovsko, Nadmořská výška: 360 m
Hlasování: Louky (+1)
01.03.2019 8:03
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Havelka Jan Offline
Super Moderátor
******
Super Moderators

Příspěvků: 4.492
Připojen(a): 17.04.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #271
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Já nejen v autě sedím na prdeli Big Grin

Optimal + Vigor, Šumpersko, 300 m.n.m.
Mendelova společnost pro včelařský výzkum, chov matek
Hlasování: Tom-Z (+1), Kosta (+1)
01.03.2019 8:31
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Kohout Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 6.377
Připojen(a): 25.02.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #272
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(28.02.2019 10:01)roslp napsal(a):  Hádám, ale že tem humus co jsem osekal bude na skládce čekat na zánik planety ....

Tyhle věci jsou pro přírodu požehnání.
Kdysi jsem poslouchal v rádiu velice zajímavou reportáž. Redaktor s nějakým vědcem (přírodovědcem) chodili přírodou a nacházeli pneumatiky, igelitky, pláštěnku a podobnej hnus. Vědec byl nadšenej, u každého nálezu popisoval jaké různé organismy díky tomu bordelu se tu udrží při životě. Vznikají tak statisíce biotopů které se rozvíjejí desítky let.
Hezky se to poslouchalo. Taková autosedačka v pangejtě, přímo zázrak života.
Hlasování: richard1 (+1), Louky (+1)
01.03.2019 12:32
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Vlastik Svoboda Offline
Member
***

Příspěvků: 73
Připojen(a): 12.09.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #273
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Zdravím všechny po delší době.

Přikládám pár fotek PUR nádstavků mnou používaných již třetím rokem.
Vše super a neměnil bych. ??

Přeji všem hezký víkend a úspěšný start do nového včelařského roku. ?

[Obrázky: 4-D3-DE111-B226-4444-8-D5-D-B443519-EC076.jpg] [Obrázky: 4-D690-A27-A596-4741-84-B4-75-D16-ED69-AE8.jpg] [Obrázky: 4-EA518-F2-13-AF-4994-AAE9-263-B3-B584-D44.jpg] [Obrázky: D53-FAD62-B86-C-468-A-83-B6-967-DB87-BE6-D7.jpg]
Hlasování:
01.03.2019 20:45
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Herodes II. Offline
Junior Member
**

Příspěvků: 14
Připojen(a): 24.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #274
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
dotaz na Vlastika:
na fotkách je vidět, že nepoužíváte žádné zpevnění pod rámečky a v mezeře pro rozpěrák.
Nevylamuje se to při páčení, čištění rozpěrákem?
Máme odlitou tak alfa verzi Smile a uvažujeme o zpevnění okrajů vložením plastového, nebo plechového L - jako to má třeba Lysoň.

[Obrázky: PUR-alfa-2019-11.jpg]
Hlasování: Josef Hrůza (+1)
01.03.2019 21:14
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Vlastik Svoboda Offline
Member
***

Příspěvků: 73
Připojen(a): 12.09.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #275
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Není třeba žádná výztuha.
1. Včelky hladké plochy PUR lepí minimálně.
2. Používám PUR s hustotou 90kg/m3.
Hlasování: Stanislav Vorel (+1), lta (+1), Pavel Holub (-1), Louky (+1), Herodes II. (+1)
01.03.2019 21:45
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Milan Daněk Offline
Member
***

Příspěvků: 93
Připojen(a): 23.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #276
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
(01.03.2019 21:14)Herodes II. napsal(a):  dotaz na Vlastika:
na fotkách je vidět, že nepoužíváte žádné zpevnění pod rámečky a v mezeře pro rozpěrák.
Nevylamuje se to při páčení, čištění rozpěrákem?
Máme odlitou tak alfa verzi Smile a uvažujeme o zpevnění okrajů vložením plastového, nebo plechového L - jako to má třeba Lysoň.

používám https://www.obchodprodilnu.cz/profil-pru...-1050.html
rozměr 15 x 15
nechávám ho tak, udělám vyžší odsazení v poliši těch 15mm a zanoření je cca 12mm
tím profil trčí cca 2-3mm dovnitř a odsazuje mi rámek ať se nepřilepí ke stěně při nahnutí nádstavku

plast jde stříhat nůžkama na růže Wink
Hlasování: Herodes II. (+1)
02.03.2019 11:16
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Rudolf Stonjek Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.043
Připojen(a): 17.10.2010
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Příspěvek: #277
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Takže Vlastík má spojované desky v rozích šrouby a asi i lepidlem. Dají se takové desky běžně koupit, jaké jsou rozměry a kde? Jinak odlévání jenom desek by mě nenadchlo, když už tak odlít celý nástavek najednou. Zdraví R. S.
02.03.2019 11:31
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
richard1 Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 1.056
Připojen(a): 04.02.2016
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #278
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Vlastik si je odlevá sám.
Hlasování: pavell (+1)
02.03.2019 11:46
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Stanislav Vorel Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 805
Připojen(a): 08.03.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání
Příspěvek: #279
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Vlastík to tehdá hodně řešil a zkoušel, škoda že ani on sám, ani nikdo jiný to nedělá sériově.

STAVO
04.03.2019 14:56
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Vlastik Svoboda Offline
Member
***

Příspěvků: 73
Připojen(a): 12.09.2014
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Tykání

Facebook
Příspěvek: #280
RE: Výroba úlů z PUR pěny litím do formy
Zdravím.
To už taky není pravda. Mám pokračovatele.
https://www.facebook.com/groups/vcelarst...244811842/
16.03.2019 8:18
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Pravděpodobně související témata ...
Téma Autor Odpovědí Shlédnutí Poslední příspěvek
  Výroba nástavků Pavel 1.030 389.767 22.02.2019 12:51
Poslední příspěvek: Martin Kolář

Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)
KontaktyPortálNahoruNa obsahOdlehčený (archivační) módMobilní verzeRSS | Nastavení souhlasu s cookies