26.12.2012, 10:52
(15.06.2012 9:14)ing. Rostislav Pešek napsal(a): [ -> ]Pokud jsou lidé navyklí na okurkáče, tak to neměň. Pokud jich budeš mít moc, s klidem je ukliď na půdu, budeš je časem potřebovat na krmení. A pokud ti začnou nosit skleničky různě od čalamády nebo bílého zelí, přijmi je. Vrať plnokrevnou facette s etiketou a tu jejich klidně do popelnice. Oni mají radost, že Ti pomohli, proč jim ji kazit. Jestli ji ale dál použiješ, to už je jen a jen Tvoje rozhodnutí. A při převzetí té, co ji budeš vzápětí (ne před nimi!!!!!) házet do popelnice stačí jen úsměv se slovy "To jste ale paní nemusela..." Pokud ji odmítneš přijmout, nemusí se ta paní totiž vrátit....
iRP
Dělal jsem to jako ty. Ovšem já to vidím poněkud jinak. Kdo se chce urazit, urazí se stejně, dál vysvětlím.
Přešel jsem jen na nové sklenice. Plnění donesených sklenic je velmi pracné, komplikační, všeho nechat, myslet na to a jít plnit tu dvě flašky, jiné zákaznici pět a jiné jednu, lahve mají různý obsah...
Pak jsou tací co chtějí med laciněji, že mi za rok sklenice přece přinesou. Je to těžké ale ne, prostě med stojí tolik a tolik a platíte si v něm paušál 10 Kč za obal. Tečka.
Zvyknou si. Ještě před 12-15 lety bylo normální žádné etikety nedávat a plnit med do donesených sklenic. Vývoj pokročil. V supermarketu taky zákaznice nenavrhují prodavačce že chtějí laciněji okurky, že jim flašky s víčky přijdou vrátit.
Netroufnul bych si vzít na naplnění sklenice, vyhodit je (ne do popelnice ale do nádoby na tříděný odpad) a dát (zadarmo) nové jak radíš ty. Většina lidí to pozná a na nepříjemnou otázku PROČ TO NEMÁ V TOM CO SI NA MED DALA bych jako měl říct: "jo pani, vy jste měla sklenice tak upatlaný a víčka od zelí a okurek tak smrděla, že mi nezbylo než prodělat a dát vám obal slučující se s mým pojetím základních hygienických návyků"? To by, dle mého bylo ještě horší.
Ne, sklenice jen nové, standartní, absolutně čisté (neodřené = sklo se často odře a je vidět že není nové) a basta! Ona ztráta zákazníka proto, že mu med divně smrděl (od víčka od zelí nebo zkažené mastné majonézy Helmans) je stejně nepříjemná jako za to, že se pani nafoukne, že musí platit obal. Jsou věci, které prostě nevysvětluju a vím proč.
Někteří nafouklí zákazníci se vracejí. A taky se vracejí ti, co si našli jiného dodavatele když jsem teď několik let nevčelařil. Těch 5 let jsem med pro sebe kupoval. Od svých známých. A už se nedivím, po té zkušenosti, proč se vracejí lidi ke mě. Někteří. Někteří mi ale současně nechybí a jsem celkem rád, že mě jako dodavatele opustili.
Ale. Měl jsem medu málo, začínám po letech zase včelařit a překvapilo mě, že byl zájem větší než můžu letos uspokojit. Ale že bych měl objednávky předem na několikanásobné množství, tak to tedy nemám. A tak třeba ještě rád budu plnit lidem jejich sklenice a přemývat jim jejich upatlané proto, abych si prodal svůj med za důstojnější cenu...