Toto fórum používá cookies
Toto fórum využívá cookies pro ukládání vašich přihlašovacích údajů, pokud jste zaregistrováni. Pokud nejste, ukládá vaší poslední návštěvu. Cookies jsou malé textové dokumenty uložené na vašem počítači. Cookies uložené tímto fórem mohou být použity pouze na této webové stránce a nepředstavují žádné bezpečnostní riziko. Cookies na tomto fóru také ukládají konkrétní témata, která jste si přečetli a kdy jste je naposledy četli. Prosím potvrďte, zda chcete přijímat nebo odmítnout toto nastavení cookies.

Cookie budou uloženy ve vašem prohlížeči bez ohledu na volby, aby se zabránilo opětovnému pokládání tohoto dotazu. Budete mít možnost změnit nastavení pro soubory cookie kdykoliv pomocí odkazu v zápatí.

Petice za zrušení povinnosti vyšetření zimní měli u včel
Diskusní téma


Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dřevo - materiál pro výrobu úlů
Autor Zpráva
stemad Offline
Member
***

Příspěvků: 192
Připojen(a): 27.05.2012
Hodnocení:  
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #241
RE: Dřevo - materiál pro výrobu úlů
Zdravím sehnal jsem nějaké kmeny lípy. Mám doma pásový katr tak bych jsi chtěl kmeny rozřezat na prkna nebo fošny na výrobu rámkových přířezů. Jaké tloušťky nařezat aby se z toho nejlépe vyráběly rámky klasické s mezerníky široké 25mm? Kmeny mají průměr cca 30-40cm. Děkuji
06.03.2021 21:31
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
gupa Pryč
Posting Freak
*****

Příspěvků: 2.145
Připojen(a): 07.06.2011
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Vykání
Příspěvek: #242
RE: Dřevo - materiál pro výrobu úlů
(06.03.2021 21:31)stemad napsal(a):  Zdravím sehnal jsem nějaké kmeny lípy. Mám doma pásový katr tak bych jsi chtěl kmeny rozřezat na prkna nebo fošny na výrobu rámkových přířezů. Jaké tloušťky nařezat aby se z toho nejlépe vyráběly rámky klasické s mezerníky široké 25mm? Kmeny mají průměr cca 30-40cm. Děkuji

Pokud jde o řez podle lét tak horní a spodní loučky by měly mít kružnici rovnoběžnou nebo v 90° se sponkou aby nezatáčela. Tak to je u jehličnanů jako smrk, borovice, modřín z čehož mám loučky měl jsem i pár z akátu a dubu. Na boční loučky zase mít co nejméně zdeformovaný směr aby se nevyštipovaly.

Jinak rovnici bych viděl tak že 25 plus koeficient podle vlhkosti a doby od poražení a dále přesnosti katru plus něco na dobrus pokud se loučky brousí. U nařezanýho mýho řeziva co používám jsou čísla někde okolo 26,3-25,6 když kupuji, v momentě nakrácení a mírného zábrusu to jde o cca 0,2 mm dolů a v případě rozřezávání na loučky a mírného zcvrknutí o dalších až 0,5mm takže když sešívám šíře už padá pod 25mm. Což se zase ustálí na 25 protože v živém úlu je vlhko.
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 06.03.2021 23:15 od gupa.)
06.03.2021 23:13
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
stemad Offline
Member
***

Příspěvků: 192
Připojen(a): 27.05.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #243
RE: Dřevo - materiál pro výrobu úlů
Já mám v plánu to nařezat na 30mm prkna ty nechat vyschnout snad se to neseschne tolik abych pak dokázal ohoblovat prkna na čistých 25mm z kterých budu následně řezat Loučky. Nebo bude stačit nařezat na třeba 28mm? Nevím právě jak hodně se Lípa seschne.
07.03.2021 6:36
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Medak Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 785
Připojen(a): 28.10.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #244
RE: Dřevo - materiál pro výrobu úlů
Ja ze své zkušenosti dělam,tak že nařežu sílu lipového prkna na 33až 35mm Ještě při šířce víc jak 250mm rozřežu podelně ,Lipa při vysychání se kroutí do lavoru (zaleží jestli je to Lípa srdčitá nebo velkolistá) některá více . Potom desku srovnám a protáhnu na 24,8 a no to tak výjde akorát. Kdysi jsem nařezal na 30mm a při protahu to bylo v některych místech po protahu až 23mm a hodně zmetků. To je moje zkušenost možna někteří mají jinou zkušenost mluvím o vyschlých deskách a ne na kterých včera zpívali ptáci.

Ať se daří Zdeněk
07.03.2021 16:51
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
stemad Offline
Member
***

Příspěvků: 192
Připojen(a): 27.05.2012
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #245
RE: Dřevo - materiál pro výrobu úlů
Tak již jsem část kmenů rozřezal ale na těch 30mm tak se uvidí snad se to moc neseschne některé desky mám s kůrou na obou stranách některé z jedné strany omítnuté a některé z obou stran omítnuté. Možná ty široké ještě říznu na půl. Snad se to tolik neseschne. Uvidíme chtěl jsem z toho vytěžit co nejvíce aby zase nebylo moc odpadu při hoblování. Tak uvidíme jak to dopadne.jak dlouho necháváte schnout?


Přiložené soubory Miniatury
       
07.03.2021 20:10
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Medak Offline
Posting Freak
*****

Příspěvků: 785
Připojen(a): 28.10.2013
Hodnocení: Nesouhlasím s příspěvkem   Souhlasím s příspěvkem
Oslovení: Je mi to jedno
Příspěvek: #246
RE: Dřevo - materiál pro výrobu úlů
Každý rok dělám tak 500-600 nových rámků něco na vyměnu něco jde s oddělky ,dřevo mám tak dva tři roky dále zaleží jestli to bylo stínano v míze nebo před třeba to vyjde .

Ať se daří Zdeněk
07.03.2021 20:59
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Pravděpodobně související témata ...
Téma Autor Odpovědí Shlédnutí Poslední příspěvek
  Voděodolné lepidlo na dřevo Jan Pavlů 64 59.588 09.03.2017 16:33
Poslední příspěvek: vcelky.cz
  Nestandardní materiály pro výrobu úlů PetrM 167 111.921 28.10.2016 19:58
Poslední příspěvek: joseff
  Hoblované nebo nehoblované dřevo Orel 34 33.208 09.05.2015 12:19
Poslední příspěvek: Jan Smíšek

Skok na fórum:


Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)
KontaktyPortálNahoruNa obsahOdlehčený (archivační) módMobilní verzeRSS | Nastavení souhlasu s cookies