Zdravím.
Ako som uviedol,my máme viac ako 400 včelstiev na paletách /na palete je 16 včelstiev/ a pomocou 3,5 t prívesu s hydraulikou ich podľa potreby bez fyzickej námahy a rýchle presúva včelár sám..Je to veľmi výhodné a i z hladiska zabezpečenia úlov proti krádeži, je to lepšie ako volne uložené úle.Pri práci zo včelstvami včelár stojí na odnímateľnom dne /včelár si ho vozí zo sebou / a používa /nakoľko je príves zarovno palety/ na prevoz nádstavkov z palety na príves najmä pri vytáčaní /nadstavky sú plné medových plástov/ paletu na kolečkách na jeden nádstavok .Je to jednoduché zariadenie,ale veľmi uľahčuje prácu a tých malých paletiek má toľko,čo sa zmestí na plošinu prívesu a na paletu dáva väčšinou po troch nádstavkoch.Na týchto paletkách vozí nádstavky i v medárni a každá paletka má zasieťované dno a vrchnák /zamedzenie prístupu včiel k medovým plástom/.
Jozef súhlasím aj toto je cesta. Ja však radšej pôjdem do hydraulickej ruky. Čo sa týka zabezpečenia, vydrž, pokiaľ ti zoberú celú paletu naraz, bohužiaľ to je budúcnosť, kedysi sa kradli maringotky, teraz sa budú palety. A za dve hodiny ho už ani pán Boh nenájde ( ale nemaľujme radšej čerta na stenu). Ďalej sa mi začína viac páčiť rozkladať úle ďalej od seba ( nezalietavanie včiel, tiché výmeny matiek, ľahšie kŕmenie bez raboviek, zdravotná stránka, ... Zaváži aj ďalšia vec, ak nepoužívate výsuvný stred s úľmi, odveziem na tom istom prívese o tretinu viac úľov, nehovoriac o tom, že pri ivecu s rukou môžem naložiť aj na korbu aj na príves.
Je to vec zvyku a diskusia by skončila rovnako, ako porovnanie rámikovej miery. Treba vyskúšať obidva spôsoby a porovnať. Ja mám iba jednu paletu, ale tiež by som sa priklonil k stojanom. Dôležitá je aj vzdialenosť kočovania = čas presunu. Ak mám presúvať včelstvá na 10 km, tak asi palety, ale na 200 km z Oravy do Krtíša to je neefektívne podobne, ako kočovný voz. Na súpravu o ktorej píše Paťko by sa dalo naložiť aj 80 Dadantov.
Aj na vozík s malou korbou sa dá naložiť veľa úľov, ak má nápravu stavanú na vyššie zaťaženie. Popruh úle v strede radu nazaistí, tak tam chlapci vložili dosku. Koš na výšku úľov by bola tutovka.
Názor kočovníků na tento druh přepravy: http://www.vcelarskeprivesy.eu/img/kpu1.jpg
KPU 500 - Špeciálny jednoúčelový príves
má čistú ložnú plochu š x d : 600 mm x 4700 mm
Celková hmotnost možná od 400 kg do 1800 kg
Samotný príves váži cca. 270 kg
Na tento príves môžete štandartne umiestniť 10 úľov v jednom rade . Na požiadanie Vám vieme vyrobiť aj iné rozmery. Stabilizačné nohy. V teréne môže stáť len „očesaný“ -odnímateľné zadné čelo aj s ŠPZ, odnímateľná elektrika.
Představa je celoroční stojan pro včelstva, přijde li možnost někam poblíž odkočovat, tak úly přikurtuju, zapřáhnu a odvezu.
není to marný, dobrý by bylo, kdyby ten jeřáb šlo umístit na nějaký kolečka a šlo s tím přijet ke stanovišti na zahradě a posouvat to podél včelstev a nepotřebovat k tomu ten přívěs jakožto základnu pro jeřáb. s tím, že by pro účel stabilizace to mělo nějakou nádrž na vodu, jako to bývá u stojanů pro slunečníky třeba.
To mně se právě líbí ten vozík KPU500, že nepotřebuju jeřáb, plošinu, nemusím řešit, jestli mám včelstva na stejném počtu nástavků, manipuluju s nimi jak na každém jiném stojanu s tím rozdílem, že uvidím za humny lán slunečnice, tak celý ten bazmek připřáhnu a odvezu to tam. Žádné zvedání, heverování, podjíždění, pomocníci. A přijde mi to skladnější, než paleta.
Jednonápravové vozíky po polních a travnatých cestách s dírami neskutečně skáčou, i když jedeš pomaličku. Dvouosé vozíky jsou oproti tomu dobré v tom, že když přejíždíš nerovnost, třeba díru, ani to nepoznáš, ty dvě osy si vzájemně vypomáhají.
Je to tak, ale ťažšie sa s ním manipuluje ručne pri doparkovaní. Na jednonápravový vozík som namontobal aj tlmiče, ale nepomohlo to - skáče, ako koza
Kočovanie sa dá technicky vyšpičkovať, ale vzniká stále viac organizačných a legislatívnych problémov. Včelári nechcú vo svojom rajone votrelcov, preto namiesto kočovania si kupujú resp.prenajímajú stanovištia v lukratívnych znáškových regionoch.
Tomaso, mám dva jednoosé vozíky, jeden velký s tlumiči a pak menší, bez tlumení. Souhlasím s tebou, skáčou oba, ale dodám: jen když jsou prázdné. A tady na tomhle bude od startu naložená 700-800 kilo, takže obavy nemám.
Když není zbití, dá se to vést i na motorce, tomu rozumím. Také mám doma jednoosý vozík a dvouosý si půjčuju za 5 stovek v půjčovně na 24 hodin. Nový stojí v té velikosti 99 tis. Tak si spočítej tu návratnost. I půjčovna je cesta.
Ak by som mal komerčne kočovať, tak plošinový vozík, nakladacie rameno a nakladanie celých stojanov - 4 úle. Medníky sa môžu priviesť /aj odviesť/ osobitne. Plošinová paleta odvezie menej úľov a na stojanoch sa dajú ľahšie vymeniť včelstvá dosť silné na kočovanie.
(30.04.2021 6:52)Albert Gross napsal(a): [ -> ]Je to tak, ale ťažšie sa s ním manipuluje ručne pri doparkovaní. Na jednonápravový vozík som namontobal aj tlmiče, ale nepomohlo to - skáče, ako koza
Kočovanie sa dá technicky vyšpičkovať, ale vzniká stále viac organizačných a legislatívnych problémov. Včelári nechcú vo svojom rajone votrelcov, preto namiesto kočovania si kupujú resp.prenajímajú stanovištia v lukratívnych znáškových regionoch.
Mám lehký dvounápravový nebržděný vlek a když stlačím oje dolů zadní kola se zvednou a normálně si sním zajedu kam chci. klidně se sním otočím 3x do kola pouze po předním páru kol. Tak že manypulace až neuvěřitelně jednoduchá. Píšu o prázdném vleku. Jo a couvání s dvounápravovým vlekem je o mnoho snažší než s jednonápravový. Jednonápravový nekupovat ani náhodou !!!!!