Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Plošinové palety
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inšpirácia pre drobnochovateľov. Tribúna na 16 bezfalcových úľov.

[Obrázky: Plo_ina_003.jpg] [Obrázky: Plo_ina_004.jpg] [Obrázky: Plo_ina_007.jpg]
Hezky hezky,


ale vidím pár problémov s manipuláciou pri tej konštrukcii a nasekaní nadstavkov jeden vedľa druhého
Medzi úľami je medzera 3 cm do ktorej sa vkladajú pri preprave vymedzovacie prvky tvaru T. Pri falcovaných úľoch by takéto "zábradlie" nemuselo byť. Nástavky sa vyťahujú do uličky ako v kočovnom voze.
Patrik, spusti oponentúru Smile
ta osb doska nemusela byť
Áno, pod úľami mohla zostať diera, ale musel by som riešiť osadenie úľov v konštrukcii dna a pri manipulácii s celým úľom/ napr. preleták, vkladanie celého úľa a pod./ ho pohodlne prešuchnem po doske. Celá paleta váži cca 120 kg.
Alberte líbí se mi to. Můžeš uvés cenu a čas, který padl na výrobu?

Řeším co je pro mě nejvhodnější zhruba z těchto tří variant (pro 10-20 včelstev):
  1. Paleta na vozík
  2. Manipulační jeřáb montovatelný na vozík
  3. Rudlík na úly, se kterým naložím do vozíku
albert aj mne sa to páči, len ide o to ako sa to bude vonku na daždi správať i keď je pravda že by to problém nemusel byť. Možno by stálo to len poriadne natrieť lodným lakom....

ináč veľmi pekná práca
najvhodnejšia je pre teba trojka, jednoznačne. Mám to odskúšané je to najlepšie riešenie. Použitie to má aj pri prehliadkach, prekladaní nadstavkov, vyberania stavebných rámikov, ... A to nerobím reklamu. Kočujem so 75 rodinami a nepotrebujem pomocníkaWink
Dobrý nápad s tou spodnou konštrukciou, stačí obyčajný vozík, nemusí byť plato, bočnice zároveň fixujú celú plošinu. Ak dobre vidím, tak vozík je brzdený, takže celková hmotnosť hmotnosť môže byť vyššia ako 750 kg (resp. podľa techničáku), pri nebrzdenom vozíku by sa už pri 16 úľoch asi prekročila max. celková hmotnosť.
(21.02.2014 12:04)Albert Gross napsal(a): [ -> ]Medzi úľami je medzera 3 cm do ktorej sa vkladajú pri preprave vymedzovacie prvky tvaru T. Pri falcovaných úľoch by takéto "zábradlie" nemuselo byť. Nástavky sa vyťahujú do uličky ako v kočovnom voze.
Patrik, spusti oponentúru Smile

Tak skúsimBig Grin

Mám plošinu a mal som aj falcované nadstavky. Bez gurtovania v teréne - pohli sa. Teraz k tej tvojej nadstavbe. Tri centy medzi nadstavkami sťažuje manipuláciu, Tebe to sťaží ešte tá predná konštrukcia najmä pri štvrtom nadstavku, kde máš tú pásovinu. Nadstavom prázdny je OK, ale také asi mať nebudešBig GrinBig GrinBig Grin. Ja mám medzeru medzi úľami asi 7 cm a je to len tak tak. Vysúvať piaty a šiesty nadstavok do uličky si neviem predstaviť (ale ja som malý mám len 168 cm Big GrinBig GrinBig Grin )

Pri kočovaní neviem ako zabezpečíš posunutie do uličky. A že sa to pohne, tomu ver. Ja to riešim gurtnovaním každého úľa osobitne. Kamarát spravil takú špeciálnu striešku, ktorá drží tri nadstavky dohromady a gurtňuje tie, medzery medzi úľami nemá a teda sa mu to nemá šancu pohnúť - odskúšané.

Ja osobne palety vyrábať nebudem. Na ten istý vozík zoberiem bez palety o štyri úle viac. A druhá vec, nenechávam tým pádom žiadne železo pri včelách na kočovnom stanovišti pre našich "vzpieračov"

možno ma ešte niečo napadneTongue
(21.02.2014 13:18)dexter napsal(a): [ -> ]albert aj mne sa to páči, len ide o to ako sa to bude vonku na daždi správať i keď je pravda že by to problém nemusel byť. Možno by stálo to len poriadne natrieť lodným lakom....

ináč veľmi pekná práca

Jen vsuvka, Lodní lak na ten opatrně, jeho vlastnosti na vdzuchu jsou daleko horší než na co je určen, tedy podvodní ochrana.
Dexter- OSB doska je impregnovaná a mala by vydržať ked sa používa na debnenie pri betonovaní. Náter by určite jej životnosti prospel.
Roslp - na kočovanie mám aj nakladacie rameno, ale po naložení treba úle na vozíku zase poriadne zafixovať pomocou lát, gurtní a osadiť stojany do terenu = viac času a práce po 2OO km nočnej štreke. Používam ho na lokálne presuny medzi stanovišťami. Vtedy stačí doraziť úle chrbtom k sebe a obehnúť ich sťahovacou foliou. Na nakladanie úľov by bol dobrý aj rudlík, pretože šikmá lavica je inventárom plošiny a bude slúžiť namiesto schodov a na podloženie kolesa v nerovnom teréne.
Š.J. - vozík je typovaný na 750 kg, náprava a papuča je 1300 kg, je zdvihnutý a má zosilnenú konštrukciu. Problém by mohol nastať pri vážení plicajtami, ale bez medu by to nebolo také zlé - max 1 000 kg. Pre med sa rád otočím aj trikrát, ak sa bude dariť. Žeriavová konštrukcia umožňuje použiť odlahčené jokle so stenou 2 mm.
Paťko - pokiaľ vydržia kríže, tak by som včeláril na NN bez zvíhacích pomôcok a potom už asi len ležany a sedanySmile. Bezfalcové NN aj v KV otváram len vzadu a nie je s tým problém - odlepí sa a môžem ho dvíhať, alebo posunúť. Madlá mám len na čelách. Vpredu sú teda úle na doraz na konštrukciu a vzadu budú do podlahy zapichnuté na trn už spomínané vymedzovacie drevené profily tvaru T a hore vzadu a na streche budú zaistené po dlžke joklikom. PO naložení a namontovaní pošlem zase foto. Takže úle budú s konštrukciou ako jedno telo...Smile a odkladať budem len 4 pozdlžne istiece jokle 20X20 + 3 krídlové matice M8 a 12 T stojok, ktoré pôjdu pod plošinu. Na zberačov mám know hav hav, ale je predmetom služobného tajomstva Wink.
Je to prototyp a dalšie budú možno lepšie. Náklady cca 300 € a asi 10 dní roboty / mínus 30 % dumania a korekcii/.
Ešte k tej OSB doske. Napriek to ze je OSB impegnovaná, stojaca voda jej nebude robiť dobre, bude zatekať do prípadných defektov. Mám na dvore jednu OSB naležato (neviem či je impregnovaná alebo nie), natretá dvomi vrstvami hruborstvej lazúry ala Belinka, a po pár rokoch sa už jednotlivé triesky začínajú z dosky odlupovať. Vodovzorná preglejka ako sa dáva do vozíkov by bola vhodnejšia, na druhú stranu OSB sú dnes už dosť dostupné, dajú sa za slušnú cenu kúpiť v bežných stavebninách, takže sa po pár rokoch môže nahradiť inou, prípadne aj tou preglejkou....
Desky typu OSB (Oriented Strand Boards - desky z orientovaných plochých třísek). Vyrábí se lisováním několika vrstev velkoplošných třísek spojovaných pojivem z umělé pryskyřice. Desky typu OSB 3 jsou určeny do vlhkého prostředí, ale nikoliv pro namáhání vodou. Dojde k nabobtnání třísek a celé desky, která je pak nečistitelná a nedesinfikovatelná.
Vhodnější je vodovzdorná překližka, z druhé strany je dražší.
Plošina v zábehu:
večer pred kočovkou a na repke
[Obrázky: plo_ina1.jpg] [Obrázky: repka3.jpg] [Obrázky: repka2.jpg]
Plošina sa po malých úpravach osvedčila. Zdvih oporného kolieska je pri nerovnom terene nedostatočný a musel som si pomôcť hrebeňovým zdvihákom. Treba si nájsť kúsok rovného miesta. Další problém je udržiavať včelstvá v sile, aby ste nešli na kočovku so včelstvami oslabenými rojením a pod. Večer pred odchodom na kočovku treba takéto včelstvá posilniť silnými odložencami, alebo včelstvá vymeniť za silné. Na to už potrbujete pomocníka, ale pomohlo by aj nakladacie rameno. Potom by však bol lepší valník na 30 včelstiev a stojany, aby ste nemuseli točiť Maďare tri dni s tromi paletami po 12 rodín. Ale určite sa oplatí otočiť aj jednu plošinu s 12 včelstvami, ak je zabezpečené dobré kočovné miesto.
Toť otázka pro kočovníky, jestli jít do náklaďáku s hydraulickou rukou a mít úly na normálních paletách, nebo jít do vozíku a nakupovat plošinové palety. U normálních palet se musí nakládat úly po jednotkách nebo po čtyřech, ale zase se víc uveze, u plošinových je převoz rychlejší, ale člověk je limitován počtem včelstev. A teď babo raď.
Ivo, keby som bol mládenec, tak by som kočovanie určite neriešil malými paletami. Na profivčelárenie a presuny na väčšie vzdialenosti je určite výhodnejší valník s nakladacím ramenom resp. vysokozdvižným vozíkom. K tomu kompaktné falcované úle, alebo veľké plodiská /Dadant, alebo ležan/ a osobitne prepravované medníky.
Ja by som však kočovku riešil cez kamionový náves/rozmery pre ilustráciu: http://www.lkw-walter.sk/sk/zakaznik/kom...ozovy-park
Dva rady včelstiev nad sebou po oboch stranách v joklovej konštrukcii = 100 včelstiev, manipulačné zdvíhacie rameno na kolajkách a manipulačná kabína. K tomu bezchybná logistika - ťahač, kočovné miesta a pizza na telefone. Vyzerá to strašidelne, ale je to už pojazdná fabrika a náklady na zakočovanie jedného včelstva budú určite nižšie než na paletách, kočovných vozoch a pod. Problémom môže byť dostatok pastvy pre včely a reakcia miestnych včelárov /viď Zelená Bohdaneč/. Krajné včelstvá by mali byť ostrejšieWink.
Alberte, myslím si, že na toto je hustě osídlená česká krajina, se svými pěti kilometrovými rozestupy mezi obydlenými sídly, malá. Problém vidím i v příjezdu na stanoviště a otáčení se s takovým monstrem. U nás je člověk rád, že najde u pole místo na úl. To je řešení pro Ameriku, kde jsou mezi vesnicemi 100 km vzdálenosti.
To záleží do jaké krajiny chcete kočovat.

Osobně mám pocit že pokud nepoklesnou stavy včelstev v ČR tak není kam zajet.
Kde je nějaká snůška je převčeleno.

A zkuste to někam dát, hned se na vás vrhnou, že je to tam "jejich" a že se musíte dovolit tam zakočovat.



Ale pokud bych tady chtěl v malém (do 200 včelstev kočovat) tak si pořídím přívěsy= palety s odnímatelnou ojí, zadní deskou s SPZa světly a osou. Montáž/demontáž by měla být za 10minut hotová včetně vyšroubování nohou.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Referenční URL's