Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Bez medu to nejde
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
V mnoha rodinách to bez medu jde, musí, ale v akci "bez medu to nejde" jde jen o přesun dotačních peněz pro kamarády.
Na právě proběhlém aktivu MS kraje kde z predsednictva CSV byl jen přítel Gazda padl i dotaz co se konkrétního udělalo,pořídilo za těch 30 miliónů.Čekal jsem odpověď typu zaplatilo se vysílání reklamy k podpoře spotřeby medu v celostatni tv atd.
Bohužel př. Gazda mlčel jako hrob a př. Sciskala řekl že prostě neví,mimo to ,že na několika akcích běhaly nějaké děti s křidélky a rozdávaly nějaké letáčky.
Myslím, že my jako včelari bychom si snad všimli nějaké výraznější reklamní akce kdyby nějaká byla Sad.
A jak jsem uvedl v jiném tématu a zde to již také padlo,ma to byt propagace medu,ale ne českého,ale všeho,tedy i dovozového,kolikrát s pochybnou kvalitou a jeho dovozci a distributoři tak maji reklamu za naše peníze a ješté za ni zaplatíme DPH.
I když ted jsem si asi dost protiřečil,protože ta reklama je neviditelná.Ale 30 mega někde proteklo jen nikdo nevi kde. Dost by mne zajimalo jestli někdy spatří světlo světa sumář výdajů a investic proinvestovanych v tomto programu.
Ono sa urcite nieco spropagovalo - napr. niekoho bankove konto.Wink
Jen tak na okraj, zajímal jsem se kolik stála kampaň na Svatomartinské víno, tedy z marketingového hlediska podobný produkt jako med. Této kampaně jsem si ale všiml. Stála desetkrát méně přátelé a na rozdíl od medu byla vidět. Každý rok má profesionální grafické ztvárnění, je čitelná a alespoň v Praze byly billboardy na každém rohu, rozdávaly se letáky na ulicích a v supermarketech atd. A to nejsem od fochu, tedy primárně jsem tu kampaň nevyhledával a nijak vzlášť nesledoval.
Šák ono by se to víno vychlastalo i bez kampaně.
Kohoute nechci se zbytečně pouštět na tenký led a jen papouškovat to co mám od známých z Moravy, ale co vím tak ono to i v tom vinařství není jednoduché protože se sem tlačí různá argentinská, chilská, izraelská, bulharská, makedonská, australská, JAR, moldavská a já nevím jaká vína. Tedy ta podpora českého a moravského vína je více než na místě a známka "Svatomartinské víno" a načasování tohoto maldého vína týden před Beaujolais byl velmi dobrý nápad. Škoda že někdo nemá podobný nápad jak zvýšit spotřebu našeho českého medu. A počty prodaných lahví mluví o tom, jak se kampaň povedla. V roce 2005 když kampaň začínala se prodalo 100 tisíc lahví, v roce 2010 se prodalo 1,5 milionu lahví a loni to bylo přes dva milióny. Kéž by se podobný boom událo při prodeji medu za dobu fungování kampaně "bez medu to nejde".
Každopádně omlouvám se za krok stranou, jen jsem chtěl říci, že kampaň která je vidět a přináší výsledky se dá dělat i s desetkrát nižším rozpočtem. Bohužel kampaň "bez medu to nejde" je drahá a neefektivní. Jen to zodpovědní lidé nechtějí vidět.
(03.10.2013 14:39)MartinP napsal(a): [ -> ]Ale 30 mega někde proteklo jen nikdo nevi kde.

Ona se to velmi dobře ví, jen neni žádoucí jmenovat.
Jenže kdo jsou ti zodpovědní? To nejsou jen členové PRV, ale hlavně členové RV, kteří na svém jednání RV musí nebo museli pokračování projektu na další 3 roky odhlasovat.
Jak jsem uvedl náš MS kraj je jako celek proti pokračování tohoto programu. Duvod je to,ze je nepruhledny,předražený a efekt neodpovidá nákladům.
Naši zastupci na RV hlasuji proti. Jak a proč tedy hlasují zástupci ostatních okresů?
Jak psal pan Dvorský, dělali jsme si vlastní kampan za daleko menší penize.
Myslim, ze kdyby těch 6 mega rozdělili do krajů aby si jednotlivé kraje udělaly samy reklamu na spotřebu medu a to od našeho vcelaře tak by ty prostředky byly ve valné většině investovány smysluplněji,lépe a s věčím efektem.
Já jsem tedy žádnou kampaň Bez medu to nejde nikde nezaznamenal a to mě mediální svět docela zajímá a sleduji vše, co se dá. Spíš se mi zdá, že se nejvíce pro prodej medu přímo od včelaře udělala inspekce a novináři s testy medu z hypermarketů. To je reklama skoro zadarmo a velice účinná. Ještě pár takových testů a med z hypermarketů to zcela vytlačí Smile
Zúčastnil jsem se dnů medu v Praze na Jiřáku kde se měl také mimojiné propagovat med. V rohu akce měl svaz postavený stan kde byl nějaký člověk - nevím jak se jmenuje ale už jsem ho párkrát na podobných akcích viděl a skoro celý den surfoval za počítačem. (měl jsem stánek naproti, tak jsem ho mohl pozorovat) Vždycky se tváří strašně důležitě ,že se ho člověk vůbec bojí na něco zeptat aby ho náhodou neobtěžoval. Docela by mě zajímalo kolik za tuto propagaci svaz dostal respektive vyúčtoval protože výsledek je podle mě nula...
Prodávám na trzích několik tun svého medu ročně a když jsem žádal kdysy na jedné akci - tuším že to bylo v Lysé na Natuře nějaké prospekty na propagaci dostal jsem pár lístků s tím že si je mám nakopírovat.Surprised
Takže asi tak...
Jak je to u těchto dotovaných projektů?
Funguje to jako u státní správy, že mám právo na informaci, nebo se k tomu, za co byly peníze vynaloženy nedostanu, protože "to je tajný", byť z veřejných peněz?
Víte někdo, zda je možno si o tuto informaci požádat a u koho?
Vím, že by to nebylo úplně zadarmo (přece jenom je to nějaký objem dat), ale za tuhle akci by mi to stálo...
Máte možnost požádat o informace SZIF. A dostanete je. Výroční zprávy i finanční vyúčtování. Je to hodně obecné, ale dá so i z toho hodně usoudit a pak se doptat, ale v 2. kole již nejsou tak ochotní a píší hodně politicky, samá omáčka.
A co vlastně konkrétně bez medu nejde?
Odklánět prostředkyWink
Já jsem se potkala s jejich panely, před Vánoci 2012 na letišti v Praze. Bohužel jsem si ty panely zapomněla vyfotit. Za ty prachy, co to stálo, by se dalo udělat víc.
(04.10.2013 9:09)Kohout napsal(a): [ -> ]A co vlastně konkrétně bez medu nejde?

Také mě ten slogan přijde takový hloupý. Zeptat se co vlastně bez toho medu nejde napadne snad každého. Ale je to asi takový ten byrokratický kompromis přijatelný všem stranám. Logicky se nabízí použít slogan "Kupujte Český med" nebo "Podporujte svého včelaře" nebo "Kdo jí Český med, podporuje opylení krajiny", nebo "Promeduj se k vyšším výnosům na své zahrádkce", nebo "Kdo žvýká strdí, zdraví si tvrdí" atd... Smile, ale vzhledem k tomu, že je to financované EU, tak tam nesměla být jakákoliv zmínka o Českém medu. A kreativce z reklamní agentury (jejíž jméno se, alespoň na stránkách Včelařství, nesmí vyslovit) asi nic vtipnějšího a politicky použitelného nenapadlo. Hlavně že nakonec EU kapříci připluli ne?
Ne, Miloši, dovolím si nesouhlasit: Ne každý český med je kvalitní a ne každý dovozový je nekvalitní. Taktéž ne každý med "přímo od včelaře" je to pravé ořechové. Je to hodně subtilní problém, ale tuhle debatu musíme podstoupit, pokud se chceme nějak posunout dál. Ale ono to není jen o debatě. To je systémový problém a problém kontroly, která je v praxi velmi slabá a pokud je, tak se řídí prapodivnými i nedostatečnými principy. Nenechme se ukolébat občastnými testy v mediích. To není výsledek systémového nastavení.
A problém té propagace, jak v rovině obecné a vyšší, tak v rovinách, které jsou logicky pod ní, až po tu lokální a ryze osobní.
Je tu i několik rovin k debatě: rovina evropských peněz a tudíž i šance pro reklamu na med obecně. Rovina práce pro med regionální, tuzemský, lokální ... A rovina přímá, tedy tovina přímé práce včelaře a zákazníka.
Bez medu to nejde je skutečně (obecně vzato) zajímavý nápad, ale v praxi silně problematická realizace, podle mého jen a jen sofistikvaný tunel, který chytře využil toho bordelu, jenž tu teď panuje. Nechci totiž pracovat s versí, že je to naprosto zpackaná a diletantská akce, ale koneckonců i to je možné ...
Já věřím v lokální a osobní akce, jakkoli nejsem proti tomu, aby to bylo presentováno a podpořeno na vyšších rovinách, proč ne, ale pak rovně a průhledně. A hlavně poctivě a věcně správně ...
Ale tohle je už spíš do jiných vláken. Nicméně měli bychom zcela vážně debatovat o tom, jak propagovat v současné době med. Mnozí z nás už našli dobrou cestu a ukazuje se, že není až tak složitá.
Jiná otázka je, jak to dostat do medií, která pracují hekticky, příliš rychle a povrchně a v pro nás a náš obor nevýhodných zkratkách. A tohle podle mého u medu a vůbec u našeho oboru nejde. Ono to nejde i u jiných oborů, takže systémová někdy chyba ... Wink
Na lokální úrvni by mohlo platit: Poznejte svého včelaře, mluvte s ním o medu a podívejte se, jak med včelám "krade" a jak jej pro Vás připravuje ... A něco si o tom přečtěte v pořádné literatuře a od solidních autorů. I to je ale naše práce ... Protože obecné a systémové akce (a tu jsme opět u Bez medu to nejde), zcela selhaly. Ale já třeba vím, jaká pozornost se věnuje na včelařských školách medu a jeho kvalitě (a to i v Blatné,i v Hranicích, i v NASA). Tak proč to nevyužít?
Jiří
(04.10.2013 12:43)Jiří Matl napsal(a): [ -> ]Ono to nejde i u jiných oborů, takže systémová někdy chyba ... Wink

Jak to že to nejde u jiných oborů? Viz. již zníněná podpora Českého vína pod značkou "Svatomartinské víno". Skvělý nápad ne? Bohužel ve včelařství takový nápad chybí. Což vymyslet něco jako "letošní med", "med z Tvého okolí", "med pylově identický s tvým okolím" atd. Tedy přesvědčit lidi aby měli v kalendářích napsáno např. 30. května a běželi ke svému včelaři pro ten "med ze sv. Ambrožem na vinětě", neboť byli masírováni reklamou na bilbordech a v TV, že ten je nejzdravější. To je to co bych očekával od celorepublikové kampaně za 30 melounů ročně, ne pár roletových plagátků, které se vozí po různých včelařských akcích a "přesvědčují přesvědčené".
Včera jsem se koukal na zprávy a zrovna tam mluvili o tom jak narůstá počet bioprodejen a prodejen framářských produktů. Tedy pokud je někde chyba tak je to jen a jen u včelařů jak vidět ostatní se s tím umí poprat. Jen tak na okraj moje děti sledují ten kontroverzní pořad Malá farma (ale nechci kazit dětem radost ze zvířátek). Kupodivu ač na to koukám jedním okem, tak jako městské dítko vím co je to přeštické prase, ovce valaška, slepice kropenka a šumavanka atd. A když včelaři dostali prostor tak to dopadlo takhle.
Miloši, já to myslel tak, že skutečná a na detailech i na podrobné práci založená akce v současných mediích podle mne nefunguje, jak u medu tak v jiných oborech, protože media pracují na jiných principech a nedokážou v současné zrychlené zkratce reflektovat složitost daných oborů. Ale možná se mýlím a možná by tato debata pomohla najít modus, jak to s medii sladit tak, aby to bylo bez chyb, nenáležitých zkratek a manipulací a věcně správně. Možná to jde, ale na to jsem já krátkej, to není moje parketa ... Ale věřím, že by se to dalo ...
V současné době třeba si myslím, že věta a premisa, že by se má kupovat med přímo od včelaře je problematická, protože ne každý med přímo od včelaře je zaručeně kvalitní. Ale pak se dostaneme do roviny, kde je třeba to vše rozvést, protože to má spoustu konotací a dalších podtémat a úvah ... A tu si nejsem jist, zda se to nějak za současného stavu dá udělat, aniž by se popsaly 3 stránky textu ... Ale zkusme ten modus najít ...
Upřímně ale přiznám, že jsem spíš příznivcem dlouhých textů (také jimi své zákazníky zásobuji) a osobních povídání s lidmi, protože u těch mediálních zkratek mi to přijde jen jako jakási hra, kde se točí slova, věty, a ve výsledku nakonec hlavně peníze, ale výsledek je prakticky nula nebo ještě hůř. Jakkoli tam nějaký "záchyt" třeba je. A jsme zase u těch mediálních kampaní ...
Jinak souhlas s tím, co jsi napsal, navíc díky, protože tohle jsou moc zajímavé nápady.
Kampaň na Svatomartinské taky považuju za téměř vzorovou, jakkoliv to víno samo je na můj mlsný jazyk jaksi moc mladé ... Ale to neva, ta kampaň byla chytrá a profesionální a může sloužit za vzor ...
Jiří
(04.10.2013 13:52)Jiří Matl napsal(a): [ -> ]Možná to jde, ale na to jsem já krátkej, to není moje parketa ...

Tohle ale není parketa žádného z nás, proto si firmy najímají reklamní agentury, aby produkt zpřístupnily široké veřejnosti, provedly analýza předmětu reklamy, vypíchly to na co lidé slyší, definovaly komunikační cíle, udělaly nějakou koncepci kampaně, navrhly logo kampaně, našly tvář kampaně, vytvořily kreativní koncepty a materiály, zprostředkovaly dnes tolik omílané public relations atd... atd... A samozřejmě po nějaké době provedly hodnocení úspěšnosti kampaně. A pokud výsledky neodpovídají, tak se zadavatel obrátí na jinou reklamní agenturu...
Jste lidi od fochu a co si představíte, když se řekne kampaň "bez medu to nejde"? Já tedy bohužel vůbec nic...
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Referenční URL's