V létě je to skoro jedno ale v časném jaru je teplo až odpoledne když už slunko klesá k západu .Za sunečného dne se prolétnou i když ve stínu mrzne. Tak to vnímám a praktikuji já.
Já mám část na východ a ve studeném jaru je to za trest.....ráno na ně svítí ale je zima, odpoledne jsou ve stínu a ven nejdou, ty co jsou na západ, tak lítaj jakmile na ně zasvítí. Zbytek roku je uplně jedno.
Lebo z jari je na západe dlhšie svetlo a teplo. Z rána im slnko ohrieva úl od zadu a to ich žene do činnosti a najme prezimované oddělky na 4 -6 rámikoch. Inak včely vo výške 2 m a vyššie majú včely najlepší rozvoj od februára keď už polavujú mrazy lebo úl má už stabilne rovnakú teplotu zo všetkych strán.
Ja som si raz vsimol ked mali dvaja vcelari odomna asi kilometer vcely na repke vo voze tak podvecer jedna strana aktivnejsia ako druha. Cize usudzujem ze lietaju na repke dlhsie potom.... Nedavam tomu nejaky väcsi vyznam, ale ak sa da tak ich otacam na zapad od vtedy.
Elektrika na voze už nakomplet hotová a funguje ako má. Káblovanie je letované a tak o studených spojoch sa len môže snívať. Predchádzajúca elektrika mala dobrých 60 rokov. Bolo na čase že sa vymenila.
merkuri, zeptam se blbe, protoze se v tom nevyznam, cim tahas tuhle maringotku? tou toyotou asi ne. jaky parametry musi mit to auto, za ktery se da maringotka zaprahnout? mebo to musi byt podle nejakych predpisu vzdycky a jen nakladak nebo traktor?
diky za vysvetleni.
Tahá to traktor, môže aj nákladné auto. Svetlá musia splnať požiadavky na cestnú prevácku. Boli tam pred tým také gulaté lampy a malo to pred tým kabel so 4 vodičmi. Teraz to má 7 vodičov a všetko je napojené.
Ľavá smerovka, Žltá
Pravá smerovka, Zelená
zadné hmlové svetko, Modrá
Obrysové svetlo + osvetlenie ŠPZ Pravé, Hnedá
Obrysové svetlo + osvetlenie ŠPZ Ľavé, Čierna
Brzdové svetlo, Červená
Ukostrenie, Biela
V lampe je už vložený ako odrazka trojuholník, volakedy osobitne lebo lampy to nemali.
V lampe je aj hmlovka.
Za vozidlom biele obrysové svetlo hore
Vzadu červené obrysové svetlo hore