Včelařské fórum – o včelách a včelaření

Úplná verze: Dotace 1.D. Podpora včelařství
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Ale v letošní správě z MZe je udáno 760 000 včelstev? Jestli se nepletu.To by ten úhyn musel býti v srpnu.
A ticho po pěšině. F.V.
Myslím, že pro letošní rok jsem nĕkde viděl uváděnou částku 105 mil. namísto 70.
Já beru to co uvádí MZe.A to tahle částka nebyla.
Je možné ,že jiné se vyvěsí a jinak se praktikuje.
Docela by mne zajímal tvůj zdroj informací. F.V.
vyšel oběžník 3/2016, cituji:

"Přiznaná dotace 1.D. na rok 2016 je ve výši 105 000 000Kč.
(V roce 2015 to bylo 80 000 000 Kč a výpočet byl ze včelstva).
5% je určená částka na administraci dotace a to je částka 5 250 000 Kč .
Rozklad této částky odsouhlasil RV ČSV takto:
1 550 000 Kč pro ZO ČSV, 1 600 000 Kč pro OO ČSV, 2 100 000 Kč pro sekretariát ČSV."

takže záhada vyřešena Tongue
Co s takovou dardou peněz budou dělat na sekretariátu? A za co je dostávají OO?
Těžko vyřešena ,ještě před měsícem na MZe bylo 72 000 000kč.
To je ta záhada,to navýšení.
A tohle sice patří asi do vtipů - Přečetl jsi si to celé. X ZO 1 550 000kč na tužky ......., asi 50 OO celkem 1 600 000 kč si vyplatí
člen 10 000kč za přeposlání peněz a 2 100 000kč na mzdy sekretariátu ?
Ta nerovnoměrnost - nejvýce práce odvedou jednatelé ZO a dostanou za to tužky...... A nejméně přiděleno peněz,ale bez nich by to nešlo.
Kdyby aspoň to pero bylo jako Klausovo ......... F.V.
ZO je cca 1100, OO je cca 75 a na sekretariátu pracuje cca 15 lidí. Tak a teď počítejte na jednotku, vy všichni podporovatelé tohoto marasmu Smile
Tady nepůjde ani tak o kč na živou jednotku, ale o záplaty na pokuty a časopis. To by se jim křivdilo.
V každém případě ať už je to tak, či onak, tak je to oproti desátkům co se obratem vyberou jen kapička.
Z veřejně dostupného zdroje:
Citace:XV/1537/8/2016/RV Administrace dotace 1.D
Návrh byl rozeslán spolu s materiály. J. Prchlíková seznámila přítomné členy s plánem rozdělení. Letos se vycházelo z počtu požadavků, nikoliv z počtu včelstev. J. Vaněk se zeptal, proč je letos rozdělení téměř obrácené? ZO budou mít zhruba stejnou výši finančních prostředků jako loni, byť procentuálně je jiná. Prchlíková: Některé ZO vracejí peníze s tím, že je nemají za co utratit. J. Vaněk dodal, že na tom budou tratit, protože mají hodně včelstev, ale málo žadatelů. Prchlíková: Při každém rozdělení bude někdo tratit. Myslíme si, že kdo má více žadatelů, má s tím více práce, je to podle nás spravedlivější. O. Doležal: postrádám u těchto věcí, jaká je skutečná administrativní náročnost. Nelíbí se mi obrácený poměr. Na jeden účetní úkon na Křemencově to vychází na 1300 Kč, na OO kolem 1000 na ZO kolem 30 Kč. Dle výše mzdových nákladů to vychází na 48 měsíců práce, takže 4 pracovníci na ekonomickém oddělení na tom dělají celý rok. Tak to prostě vychází. Vyžaduji udělat analytický odhad, máme CIS. Nesouhlasím s tím. Prchlíková: Většina ZO nechce peníze na dohodu, protože by se musely přihlásit na finanční úřad a to nikdo nechce. J. Vaněk – chybí nám 2 miliony v rozpočtu a proto to takhle vracíme. J. Macháček – je přeci cesta, jak peníze utratit elegantně a nekupovat propisky. Vždyť lze vyplácet cesťáky apod. J. Vaněk – loni dostaly ZO 2 mil, letos 1,5 – co udělaly ZO špatně? M. Peroutka zmínil, že letos budou další náklady na výplaty dotací žadatelům, kteří jsou mimo ZO a budou dávat žádost přímo na svaz. Já myslím, že loňské číslo pro sekretariát nebylo objektivní. Z. Vrbata zmínil, že ve škole mají spousty projektů a z dotace je placen pouze, co udělá mimo svou pracovní dobu. M. Poništ obhájil částku pro sekretariát. Ekonomická komise vzala podrobné informace a náklady jim takové vyšly. K problematice se vyjádřil i předseda ekonomické komise. Došli jsme k nákladu 1,7 milionů korun. Čerpali jsme z informací, kolik lidí se na dotaci podílí a skutečně jsou tam takové náklady. Nechal bych to pro letošní rok tak, jak to je. J. Prchlíková dodala: nemáte na utracení 14 dní, dopředu víte částku, a řijímáme doklady od července do konce roku. J. Hanuška se k tomu také vyjádřil, jsou organizace, které nedočerpají a ty, které přečerpají. Pořád jsou připomínky, že nejsou peníze, a když je dostanete, nevyužijete je. J. Moučka – na zpracování 1.D se podílí i okres. Máme 6 organizací, které nečerpají, pakliže mi některá zavolá, že jí peníze chybí, tak jí to pustím a na svaz dáme vyúčtování tak akorát. V. Řehoř – pakliže ty peníze lze využít z dotace, proč bychom měli toto platit z členských příspěvků. Dále byl členům RV vysvětlen proces pracování žádostí.
HLASOVÁNÍ – 39 pro, 11 proti, 9 se zdrželo
(17.11.2016 21:18)Ing. Jiří Šturma napsal(a): [ -> ]ZO je cca 1100,

Pokud tedy dobře počítám, tak to vychází 1400Kč/ZO. O tyto peníze se musí podělit minimálně jednatel a pokladník, popř. i předseda či referenti, kteří fyzicky kontrolovali počty včelstev a vydávali potvrzení o umístění včelstev.
Ptám se zdali všechny výše uvedené trochu nepřeplácíme...
Bohužel, ani o těch 1400 Kč se podělit nesmí. Mohou si koupit tak nanejvýš propisky a papír do tiskárny.
Dělají z vás bl...e a vy si je a jejich vyčůranost permanentně volíte. Kdyby chtěli, tak přímo ze Svazu uzavřou se všemi pokladníky a kontrolory ... v ZO dohodu o provedení práce. Bylo by to naprosto regulérní a vůbec by další nějaké "mizerné záplaty" na ZO posílat nemuseli.
Otázka proč by ta dohoda o provedení práce musela být s pokladníky a ne rovnou ZO jakožto samostatným subjektem. Ta si živnosťák zařizovat nemusí. Odpadlo by nesmyslné vyúčtovávání a ZO by si sami rozhodly o odměnách a použití.
Stejně je paradoxní, že ZO musí vyúčtovat každou tužku a cestu, zatímco ústředí už nemusí dodat, žádné vyúčtování k nahlédnutí členům a vlastně si s tím může dělat co chce a při tom ta částka co by měl vyúčtovat je největší.
Je to ovšem na ZO, že si neprosadí, aby v rámci kontroly zdola se toto vyúčtování administrace na ústředí dělalo a publikovalo.
Aneb jak si nechají ZO na hlavě štípat polena je jen a jen na nich. Pak ať se nediví, že jim někdo do očí vpálí větu: Pořád jsou připomínky, že nejsou peníze, a když je dostanete, nevyužijete je. Jinak řečeno, jste .... no decentně to nejde ... bl...i a proto si zasloužíte odpovídající částku a buzeraci s vyúčtováním tužky.
(18.11.2016 19:52)MUDr.Vladimír Šumera napsal(a): [ -> ]Bohužel, ani o těch 1400 Kč se podělit nesmí. Mohou si koupit tak nanejvýš propisky a papír do tiskárny.

Pane Šturma, i ZO si může udělat DPP, jen si je musí zdanit sama. Otázka je , zda jim na ně zbudou po nákupu těch propisek peníze.
Nevím jak je to se zdaňováním neziskovek u příjmu z nějaké vedlejší činnosti obzvláště pak, když příjem rozpustí na nějakou odměnu členům

Martine pleteš si Šumeru se Šturmou aneb ČSV Litoměřice se Včelařským spolkem pro Mladou Boleslav.
niektoré príspevky boli presunuté do témy
http://www.vcelarskeforum.cz/tema-Aktual...#pid165429
Dohody o provedení práce mohla dříve dělat každá ZO. Stačilo se zaregistrovat na finančáku k placení např. srážkové dani. Jen letos to vnitrosměrnice ČSV taktně nezdůrazňuje. No přečtě te si na našem webu Jak jsme odešli z ČSV ( http://www.vsmbo.cz ), no přesně tak. Vyplatili jsme si to na dohodu a odvedli daň. Tuto možnost má každà ZO , podmínky dotace to nezakazuje. Jen sekretariát o to nemá zájem. Víc toho na něj zbyde. Těch 1, 7 mil. Kč je na 15 lidí pěkná roční odměna. Dle mých informací to budou hezké roční prémie. Ale když si to členové nechají líbit ..., pak jim to patří.
(23.11.2016 9:30)Ing. Jiří Šturma napsal(a): [ -> ]Víc toho na něj zbyde. Těch 1, 7 mil. Kč je na 15 lidí pěkná roční odměna. Dle mých informací to budou hezké roční prémie.

To je kousavá otázka. Má někdo přístup k těmto datum pro potvrzení nebo vyvrácení tvrzení? Mohou to být i loňská čísla..
Nejsem si jist jak nyní(přecijen už 3 roky jsem samostatná jednotka) ale když jsem dělal pokladníka tak se se všemi co pobírali nějakou odměnu uzavřela dohoda o provedení práce kdy se stanovila částka za práci.Na konci roku se vše zaůčtovalo zaplatila se 15% daň a tuším že buď do 15 nebo do 31.1. následujícího roku byla povinnost udělat k této dani daňové přiznání.Přitom u proplacení propisek(5%) byl proces takový že bylo nutno v danám termínu nakoupit originál účtů odeslat na okres,kopie pak prozatímě doložit k výdajům a čekat až přídou peníze z okr.což trvalo docela dlouho.Přitom žádaná částka v účtech nesměla přesáhnout částku nárokovou příkladně nárok na 1000 kč jeden nebo více dokladů na 1000 kč a méně pokud jí nedosáhla to už jaksi nevadilo.Takto to fungovalo jak to probíhá nyní nevím.
Příspěvky o rozdělování toho co si aktuálně ČSV odečítá od 1D jsem přesunul do tématu Aktuální dění v ČSV.
Prosím pokračujte tam
Referenční URL's