Prezentované teórie okolo fungovania OP v niektorých bodoch stavajú doteraz platnú včelársku terminológiu "na hlavu".
U NN včelárenia sa nedá jednoznačne povedať, koľko spodných NN je plodisko a ktoré už sú medníky. Samozrejme za predpokladu, že sa nepoužíva MM. Ak sa používa, akože by sa podľa "boha pravdy" u NN zostáv nemala, tak nadstavky nad mriežkou sú všeobecne už považované za medníky. No podľa OP protagonistov tomu nie je tak. Považujú prvý NN nad mriežkou za súčasť plodiska, i keď to základné- plod - tam nikdy nemajú! Jeden. Nad ním NN je už ale medník...Je to prinajmenšom čudné. Podobne je čudné i to, ako to je s obmenou diela. MS im stavajú v medníkoch. Nízkych. Pričom najoptimálnejšie OP je, keď sú v plodisku pod mriežkou vysoké rámiky. Ako sa tie plásty potom obmieňajú, keď MS do OP nepatria a v nízkych medníkoch im vysoké MS asi nevystavajú...Že na okraj plodiska dajú 2 MS pred kŕmením- ale tie im nevystavajú a ak, tak iba sčasti a zaplnia zásobami a tie zjari matka prvé nezakladie, idú za prepážku a potom???
Bactus v citácii p. Sedláčka uvádza, že prázdny NN sa môže za určitých situácií podložiť pod prvý, len ináč môže byť zle. To ale asi nebude zriedkavý stav, pretože presne vystihnúť moment, keď je prvý NN plný no ešte neviečkovaný!!! nie je žiadna sranda. No povedal by som, že tento moment ani nemôže nastať. V mojej zostave mávam v plodisku v sezóne 6, max. 8 plástov, na jednej strane, letáč mám excentricky na boku /ale to musíte mať asi i v "OP"/ a zanášanie NN medníka má svoje špecifiká. Plnia plásty od kraja, nad plodiskom, postupne, takže býva to tak, že krajné plásty už viečkujú, stredné plnia a na druhej strane sú ešte 1-2 úplne prázdne súže....
p. Kohoute, "je to marný, dohromady prd o OP víme", no i to málo čo vieme stačí na to, aby sme boli dotieraví, pretože ak niečo nemá jasný logický základ a presvedčivý výklad, tak vyvoláva pochybnosti...
Na odpovedi striktne netrvám, tobôž nie vyčerpávajúcej, treba sily šetriť, duševné poklady strážiť, ale ak niečo tvrdím, mal by som vedieť to i logicky zdôvodniť. Ako uvádam vyššie, mojej logike sa tam toho prieči viacej ... /Zase otázkou je, či tá moja logika je zdravááá, že....
/