Zdravím vás přátelé, potřebuji poradit, chtěl bych si vyrobit víka na úly s pozinkovaného plechu o sile 1mm a chtěl bych poradit nějakou dobrou a cenově dostupnou elektrickou páječku. Díky za tipy.
Rada do začátku:Opusti představu El.Pájky. Potřeboval bys 250W.A kyselinu.
Podle mne kdy se přestali používat klempířké na benzin /ne že bys ji nesehnal,já mám dvě/,ale nevyrábí se do nich
kožená manžeta - bez toho to nefunguje.To byla práce jedna radost.
Přešel jsem na 2 kg. ,propan - butan a příslušná pájka.
Elektrická leží ve skříni ,od pistolové 50W,70W , 125 W , 250 W normální.Neměl jsem ji v ruce tak 10 let. F.V.
Jo na tu 250W jsem se díval tu bych bral, snad to bude stačit.
Nebude. Franta Ti to napsal jasně.
Ja by so volil skôr nity a silikon.
Já volil souseda klempíře.
Pavle,každý se musí rozhodnout sám.Sic nejsem klempíř,ale s pozinkovaným plechem jsem pracoval přes třicet let.
Pouze k pájení eletrikou pozink,bez kyseliny práce pro vraha.Kyselinu musíš nechat převařit se zinkem. F.V.
Proč pozink 1 mm? to je zbytečné, špatně se s tím dělá. Stačí 0,6 mm, vydrží úplně stejně. O trvanlivosti rozhoduje kvalita zinkování.
Místo střechy z pozinku používám smaltované kryty starých sporáků, nebo vrchní víka z pračky. Sporák pasuje přesně a pračka je s přesahem.
Jj, taky je mám v záloze ...
Jiří
(16.08.2016 20:28)Pavel Holub napsal(a): [ -> ]Proč pozink 1 mm? to je zbytečné, špatně se s tím dělá. Stačí 0,6 mm, vydrží úplně stejně. O trvanlivosti rozhoduje kvalita zinkování.
Zdá se mi to bytelnější vím že by stačila 0,6 ale aspoň to neodfoukne vítr. Možná to ani pájet nebudu třeba to bude držet.
0,6 mm, poohýbané, znitované bez silikónu s izoláciou z extrudovaného polystyrénu vo vnútri a sú v pohode.
Na odfouknuti je dobra deska z osb atd mezi plech a polystyren.
A do ni se da i ohnute prisroubovat bez pajeni.
(16.08.2016 20:48)radber napsal(a): [ -> ]Místo střechy z pozinku používám smaltované kryty starých sporáků, nebo vrchní víka z pračky. Sporák pasuje přesně a pračka je s přesahem.
Chcem začať včeláriť. Aký šporák si mám kúpiť?
V originálnom pláne na dekel na úľ optimal tá doska je, dokonca nie OSB ale skladaná podľa mňa je tam zbytočná, dávam 40 Extrudovaný polystyrén dekel robím trochu nižší na 70, ak ten dekel má špáru dookola dimenzovanú na 5 mm tak ho neodfúkne.
Ono sa to nikdy nepodarí ohnúť dokonale a väčšina ich trochu škrie o úľ, ale aj tie čo idú dolu ľahko mi ešte nikdy neodfúklo.
Doska má možno zmysel, ak je úľ na slnku a ten plech by sa rozohrial, ale tenkostenné úle ako optimal sa odporúča stavať do tieňa.
A vy pak nemate mokre uly, kdyz mate tak tesna krabicova vika?
Mimochodem, jednou tu byl nejaky Kyryl, a to bylo prvne co mi litaly vika.
Ale ty plechovy, bez desky uvnitr, ale na tesno. A drevena s presahem 3-5 cm na kazdou stranu kupodivu vydrzely. A to mely na vrchu jen hlinikovou folii.
Tenkrat jsem nemel na strechach kameny.
1-2 sú také, že mi dnu zateká, býva natečené na zásuvke v dne, ostatné sú v pohode. Myslím, že je to tým, že mi jednotlivé nádstavky nie celkom dobre na seba pasujú a sú na seba naskladané natupo, keby boli nádstavky presnejšie, alebo som mal falce, tak by to tam nezatekalo... Ale zatiaľ som nevypozoroval, že by to malo nejaký negatívny vplyv.
Mám víka neprodyšná, plastová, měl jsem kliku, ze zrušené betonárny mám mnoho desítek vysloužilých forem na betonové sloupové hlavice s vnitřním rozm. 495x495 a vysoké 35 (bohužel jen 35) a tak v nich mám vlepený dvojku polystyren kvůli přehřívání v létě. I když mám vč pod stromy, tak se může stát, že hodinu či dvě na úl slunce svítí. Žádné vlhko v úlech není a nebo v únosné míře, podložky, když se bere měl jsou suché. Sem tam je někde trocha vlhkosti či voda (max 10% počtu vč), to asi kde je mladá matka a ploduje v zimě. Jo, u většiny vč mám teplou stavbu, to nemá na vlhkost v úle žádný vliv.
Mrzelo mě, že nemůžu silně zateplit strop (kvůli zázračně rychlému jarnímu rozvoji), forma to neumožňuje. Bratr mi poradil (hrůza že jsem na to nepřišel sám) vyplnit NN polystyrenem a prostě ho dát místo deklu na úl a na to běžnou formu (bez vložky z polystyrenu). A tak jsem měl (mám stále) stropy zateplené ne 100 mm, ale rovnou 150 mm polystyrenu. Udělal jsem si jich 6 a toužebně očekával divy.
Za tři roky jsem nedokázal vypozorovat, že by vč (zkoušel jsem i slabší oddělky) s tak silně zatepleným stropem za A měly rychlejší jarní rozvoj a za B daly víc medu a už vůbec za C že by se třeba míň rojily (to už vůbec ne).
Takže za sebe říkám, že neprodyšný strop u tenkostěnných úlů, míry s rámkem dlouhým 390 mm, ničemu nevadí. Nemám očka, ani zasíťovaná dna a ani nedělám žádné jiné kejkle s odvětráváním úlů. Česna v zimě snížím na 200 - 250 x 6 mm a to jen kvůli hlodavcům, abych nemusel dávat mřížky proti vniknutí myší. To je celé.
Andrej, ja se ptal na mokrou stenu ulu z vnejsku. U plechovych ji mivam po desti mokrou.
Pane tom. 50 teplo nedělá zateplený úl ale včelstvo v něm, a čím lépe obsazené rámky tím rychleji se včelstvo rozvíjí, pokud napadne sníh a včelstvo ploduje je stříška vprostředku holá mám 3cm polystyren. Na rychlejší rozvoj se musí jinak a začínám už nyní. Vašich příspěvků si vážím a rád je čtu.